Locomotive AC de la Piko

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Decembrie 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
Salutare !
Am adus locomotive cu decodor digital de la PIKO, separate nu in set.
Am vazut eu sina suplimentara dintre roti , dar am crezut ca o fi pt transport... dar era prea elastica . O pun pe traseul digital , dau sa pornesc si... :oops:
Sun la nemti cu intrebari si REVELATIA !
PIKO vinde locomotive digitale doar pt sistemul Marklin pe curent alternativ WechselstromausfĂźhrung (a treia sina)
Pentru DCC (CONTINUU DIGITAL) trebuie sa iei locomotiva cu mufa pt interfata digitala , si sa-i instalezi singur decodorul :wink: pe probate ca n-ai semne , culori ... nimic.
Decodoarele sunt destul de destepte sa recunoasca sistemul de alimentare si functioneaza si pe analog.
Diferenta intre ele este cu sau fara "lastregelung" , adica tractiune in forta sau tractiune normala .
Singurele locomotive cu decodor pt DCC livrate de PIKO sunt in seturi de start.
Pana acum cam asta am priceput , daca am gresit :x sau mai stiti ceva scrieti.
rally
 
Da si eu asa stiam, locomotivele de pe site care apar la sectiunea AC sunt cu decodoare pt sistem digital Marklin. Pentru mine este absolut surprinzator ca o asemenea firma (marklin) reuseste sa reziste pe piata cu acel sistem o a treia linie. Nu pot sa inteleg cum un incepator ar opta sa porneasca cu asemenea produse.
 
Montare decodor

<r>Salut !<br/>
In primul rand pt Ionut. Marklinul rezista pe piata germana , neamtul fiind mai mofturos si cumparand calitatea , evident cu un pret mai mare.<br/>
Nu stiu sigur, dar se pare ca Marklin face caroseriile din metal si lucreaza mai mult la detalii , de unde si preturi la unele modelele intre 500-1500 EU.<br/>
Se pare ca avem si in Romania posesori de sisteme Marklin, dar care merg pe locomotive PIKO. Sau poate au vreo ruda bogata in Germania... <E>:roll:</E> <br/>
In alta ordine de idei , trebuie sa scriu si constatarea asta:<br/>
Cand montezi decodorul pe o locomotiva nu ai control asupra pozitiei corecte de montare; cum probez ? Simplu , pe un circuit analog, daca nu se aprind farurile la locomotiva schimbi pozitia prizei decodorului si daca acestea lumineaza e OK , putem programa.<br/>
rally</r>
 
hobby train

<t>Fratilor sa stiti ca nu numai Maerklin {ae in loc de a cu " deasupra} au acest sistem mai sunt firme si peste ocean care folosesc sistemul A.C. cu o asa zisa a treiea shina . Iar in Europa nu numai Maerklin le produc ci si Roco Austria shi mai sunt firme in Germania .</t>
 
daca toti ne zbatem sa copiem cit mai fidel realitatea cine ar alege MAERKLIN cu o a treia sina pe mijloc? ar sari imediat in ochi si ar zgiria foarte tare. sina e un element de baza al unei machete si are un rol principal in aspectul acesteia. eu nu as putea opta pentru un asemenea sistem. cred ca in ROMANIA nu are succes.
 
hobby train

<r>Salut! <br/>
Mai daca vreti sa vedeti tipurile de sina de la Maerklin intrati pe <URL url="http://www.maerklin.de/produkte/pdb/index.php">http://www.maerklin.de/produkte/pdb/index.php</URL> si cautati K-Gleis<br/>
M-Gleis si C-Gleis si o sa va convingeti ce fel de sistem au Maerklin ( AC - Digital).</r>
 
m-am uitat si sunt de acord ca au mascat destul de bine a treia linie de contact, dar pe mine tot nu m-au convins. se vede ca sina este totusi altfel... ii respect pentru calitatea produselor dar nu sunt de acord cu sistemul de alimentare la locomotive.
 
hobby train

<r>Din cate stiu si cei de la Fleischmann au un format asemanator cu cel de la Maerklin . Oricum sistemul raspandit de cei de la Piko, in special PIKO-Digi Powerbox cu mici modificari functioneaza si pe Maerklin si pe Fleischmann si pe Roco smd. De vazut INTELLIBOX IR de la <URL url="http://www.uhlenbrock.de/">http://www.uhlenbrock.de/</URL><br/>
Mie unu mi s-au parut interesante dar cam doare la buzunar cand vezi preturile; asa ca tot mai bun e DCC de la PIKO si se gasesc cei drept si mai multe produse.</r>
 
Re: Montare decodor

<r><QUOTE author="rally"><s>
rally a spus:
</s>
Marklinul rezista pe piata germana , <br/>
Nu stiu sigur, dar se pare ca Marklin face caroseriile din metal si lucreaza mai mult la detalii , de unde si preturi la unele modelele intre 500-1500 EU.
<e>
</e></QUOTE>
<E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <br/>
Am avut si eu Märklin la inceput......m-am lamurit <E>:evil:</E> <E>:evil:</E> <E>:evil:</E> <br/>
Preturi mari ,detalii PUTINE !!!! dar "modele " robuste.Modelele erau badarane (puteau fi folosite in loc de ciocan.....cuie in perete....),vagoanele erau scurte ,inalte etc.Dar cel mai mult m-au deranjat sinele ireale si rotile grosolane (incomparabile cu Fleischmann).In ultimul timp au inaltat nivelul de detalii ,dar cu multi ani in urma concurentei (Roco,Fleischmann).Cel mai rau era ca nu erai compatibil cu nimic altceva (doar daca cumperi modele AC de la alti producatori).Si acestea sunt mai scumpe din cauza decodorului(inaintea erei digitale era un "Umschalter"schimbator de directie,care era la fel de scump ca un decodor).Fara acest Umschalter nu puteai sa schimbi directia locomotivei.Fiindca prin contactele interioare(a 3a sina)primeste curentul AC,iar masa este peste cele doua sine,care sunt legate electric intre ele.Avantajul este la acest sistem,oricum se monteaza sinele (bucle,turnanta etc) nu se poate face un scurt circuit.De aceea este simplu pentru incepatori.Iar raspandit este si in Elvetia (firma Hag )sau in Benelux,Norvegia etc.</r>
 
Re: hobby train

<r><QUOTE author="ghinea_bogdan28"><s>
ghinea_bogdan28 a spus:
</s>Dorne acea a treia sina e pt anumite functii ale decodorului digital nu pt alimentare loko. <e>
</e></QUOTE>
Total gresit !!!!! Vezi la NEM 645 .Acolo descrie foarte bine .Aceasta a treia sina (sau punctcontacte) SUNT PENTRU alimentarea locomotivei.Ca tot pe aici se transmit si semnalele digitale (Märklin Motorola I,II sau Märklin Systems)este altceva.Ca sa fim corecti si Märklin este un sistem cu 2 poli .Un pol este sina din mijloc(punctcontacte) iar al doilea pol sunt sinele care sunt legate intre ele (masa ).Practic se poate merge pe sine Märklin si cu DC. Plusul pe acea patina iar ,iar minus la sinele exterioare.Iar sensul de directie se poate face ori cu doua diode legate invers,iar in digital peste decoder.Motoarele Märklin suporta fara probleme DC.Iar daca o locomotiva veche Märklin se digitalizeaza,atunci primul lucru este de a schimba rotorul AC al motorului cu unul care are magnet permanent(ca la motoarele DC).</r>
 
mai la vremea cand am scris mesajul nu prea aveam habar la ce e folosita acea linie a 3-a sau punct contactele dar cum explici tu faptul ca maerklin mai comercializeaza linii de tip k si spun ei ca au sistem de adaptare pt liniile de tip c
iar acele linii de tip k nu au a 3-a linie sau acele punct contacte
si chiar nu ma intereseaza foarte tare sistemul maerklin sunt si cam scumpi si neaccesibil pt romania
 
Nici pe mine nu ma mai intereseaza acest sistem :D ,dar TOATE sinele Märklin au aceste punctcontacte.Sinele K (Kunstoffgleise) sunt fara terasament iar C-Gleis este cu terasament (asemanator cu Geo-Line de la Roco).De aceea Märklin ofera o sina cu care se poate trece de pe K Gleis pe C Gleis ,si invers.
Nici nu pot recomanda acest sistem unui incepator nici aici in Germania ,dar in Romania si mai putin.