Vizita la fabrica Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
la magazinul respectiv se gasesc toate scarile G HO TT N SI Z nu am vazut HO0 adica englezesti in rest de toate si de la toti producatori
 
Si ar mai fi de adaugat ca tot la Freilassing s-a mutat sectia "feroviara" a Muzeului German din Muenchen, asa ca o colectie interesanta de locomotive se afla acolo cu incepere din septembrie 2006.

Printre exponatele depoului Freilassing se gaseste si locomotiva bavareza B IX cu numarul 1000 (a 1000-a locomotiva facuta de Maffei), care este un exponat "gata sectionat", partea dreapta a cazanului este taiata pe post de material didactic, pentru a vedea si un pic din interiorul ei.

De ce este importanta aceasta locomotiva pentru noi, romanii?

Fiindca patru exemplare ale acestei locomotive au activat si la CFR pe linia Buzau-Marasesti, fiind achizitionate in timpul razboiului de independenta de catre antreprenorul rus Poleakov de la Caile Ferate Regale Bavareze (K.Bay.St.B) iar de la domnul Poleakov au fost cumparate de Statul Roman. Este vorba despre locomotivele:

Maff 1142/1877 nr CFR 45 (fost K.Bay.St. B Nr. 769, apoi BM Nr. 1 "Unirea")
Maff 1143/1877 nr CFR 46 (fost K.Bay.St. B Nr. 770, apoi BM Nr. 2 "Independenta")
Maff 1144/1877 nr CFR 47 (fost K.Bay.St. B Nr. 771, apoi BM Nr. 3 "Soimul")
Maff 1146/1877 nr CFR 48 (fost K.Bay.St. B Nr. 773, apoi BM Nr. 4 "Sageata")

De asemenea, la vremea lor, au fost cele mai rapide locomotive ale CFR!
 
Exact, despre locomotiva asta este vorba, iar pe partea cealalta arata asa:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/steam/misc/D_IX_1000_DM1.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/de/steam/misc/D_IX_1000_DM2.jpg

(aici in doua poze mai vechi, inainte de a fi mutata la Freilassing, si cu o mentiune, locomotiva se cheama B IX si nu D IX asa cum in mod eronat este denumita, de altfel se observa ca nu are decat doua osii motoare!)

Salutari din Constanta,
Dorin