Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Din colectia subsemnatului: una din imaginile inserate in presa anilor '20. Negativul original a apartinut colectiei lui Scarlat Ottulescu. Calitatea imaginii nu este exceptionala dar arata toata incinta statiei Jiblea undeva la inceputul sec XX sau...aer pur de epoca 1 CFR :

http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/GARA%20JIBLEA.jpg

PS: se observa etajarea originala a castelului de apa si multe alte detalii interesante.
 
O Obs dupa ce am vizionat filmarea - peronul acoperit seamana foarte bine cu peroanele de la Piko :D
 
Pana lamurim cu detaliile cladirilor din statia Jiblea (Calimanesti), ca sa facem o mica pauza si sa ne tragem sufletul, va supun atentiei alte aspecte legate de proiectul nostru care se intande acuma pe trei module ce pot sau nu sa fie disctincte: modulul statiei propriuzise, modulul depoului si modulul triajului.

Partea I

Cum am mai subliniat statia Jiblea o sa fie statia principala a machetei noastre.

Intamplare sau destin?

Va mai aduceti aminte schema cu desenul liniilor pe care am pus-o cand discutiile au inceput sa intre in detalierea aspectelor legate de statie?
Daca nu sa ne reamintim
LDH a spus:
Ideea generala


Dupa vizionarea pozelor lui Radu am operat niste modificari minore si am ajuns la concluzia ca intregul aranjament, mai putin intrarea si iesirea pe curb, este in configuratia actuala sau mai veche a statiei. Ca au fost adaugate niste elemente iar unele, din motive de spatiu nu pot fi "plantate" nu cred ca dauneaza imaginii de ansamblu.

Sa vedem modificarile:

La capatul X al statiei au fost adaugate doua macaze, in realitate poate era doar unul, care duc la depou. O linie care se ramnifica in dou si duc direct in placa turnanta si o linie de garare pentru garniturile care aprivizioneaza cu carbuni si pacura. Depoul o sa fie amplasat mai departe de dubla jonctiune dar asta chiar nu dauneaza umaginii avand astfel zonele de interes distincte care nu se obtureaza unul pe celalalt.
Ca punctl de interes in capatul X sa fie depoul am trecut linia dubla care pleaca din statie in planul doi.

Se pot compara imaginile reale cu ce am facut noi pe macheta







Avem acelasi numar de linii ca la scara 1:1, adica cinci, dar nu putem plasa depozitul cu rampa la linia cinci din care se desprinde o linie care duce la bascual CF. Lipsa de spatiu, dorinta de a face in spatele garii peisagistica ca sa arate cumva macheta, ne-au impiedicat sa facem pozitionarea conform realitatii.
Din aceasta cauza am &8220;plantat&8221; depozitul dupa castelul de apa pe o linie de evitare ce se desprinde de linia intai. Imaginea nu cred ca da urat mai ales ca, cel putin din fotografii, credem ca pe acolo a trecut o linie.
Astfel zona intarii pe la capatul X nu mai este asa simpla desi numai multitudine de macaze si incrucisari cu macaz sunt un spectacol in sine.
Vor mai fi amplaste semnalele si cabina cantonierului.

Legat de semnale, mecanice evident, avem o mica dilema. Sa punem semnal la fiecare linie sau unul pentru toata statia?

Am dori ca dincolo de dubla jonctiune sa facem o trecere la nivel cu bariera care sa simuleze accesul auto in depou.







Asteptam comentarii
 
nenea....cu asa frumusete de gara si aranjament de linii,crezi ca e frumoas din
partea voastra sa puneti doar un semnal ptr toata gara? :p
puneti mai multe,asa cum se cuvine,kiar daca mai dati un ban in plus...insa dai un
ban si stai in fata
am un bolovan....la capatul y iesirea si intrarea la peron,liniile 1 ai 2 se face printr-o linie,era
mai de efect daca faceati ca la capatul x,sa intre si sa iese simultan 2 trenuri
 
cosmin78 a spus:
am un bolovan....la capatul y iesirea si intrarea la peron,liniile 1 ai 2 se face printr-o linie,era
mai de efect daca faceati ca la capatul x,sa intre si sa iese simultan 2 trenuri

Pai la ambele capete accesul la liniile 1, 2 si se face pe o singura linie ca esti conditionat de dubla jonctiune.

Simultan pot intra doua trenuri pe liniile 3 si 4 care sunt linii directe

Legat de semnale. Nu este vorba ca ne zgarcim dar intrebam cum este mai bine si mai frumos.
 
aaa...asa e,ai dreptate,si la capataul x tot pe o linie se intrala liniile 1si 2
pai pune-ti privirea la nivelul dioramei si imagineza-ti cateva semnale mecanice cu
un brat sau cu doua schimbandu-si pozitia si spune-mi ce parere ai
in statiile mici cu 2-3 linii pe traseu simplu se pot pune un semnal de intrare si altul
de iesire,insa in cazul de fata fiind linie dubla cu o gramada de ramificari, depou, triaj,etc se cuvine prezenta a mai multor semnale si ,de ce nu cateva semafoare
 
Frumoasa dispunerea sinelor si gruparea dar cand le vad pe toate aliniate si aproape paralele cu marginea blatului imi vine sa :( :( :(
PS . e bine ca acum totusi exista sine ,blat ,2,3 cladiri puse pe o placa :D :D si nu numai planuri :D :D :D
 
BOGDAN I a spus:
Frumoasa dispunerea sinelor si gruparea dar cand le vad pe toate aliniate si aproape paralele cu marginea blatului imi vine sa :( :( :(

:D

Neeee...

Nu sunt paralele cu marginea blatului ca altufel nu se explica cum distanta de la marginea blatului la linia cinci este mai mare in plan indepartat decat aceiasi distanta in plan apropiat :D

Sigur este ceva cu monitorul tau, distorsioneaza imaginea.
 
Multumesc Florinn

Partea a II-a

La capatul Y al statiei am facut cam cum ne taie capul dar eu zic si colegii mei sunt in asentimentul meu ca a iesit ceva elegant si place privirii.
Intrarea in gara, trecerile de pe un fir pe altul la linia dubla se datoreaza lui tchisake care a considerat ca este mult mai interesant sa rupem simetria imaginii intrarilor garii, daca facem exceptie de triaj si depou.
A iesit ceva care ne place foarte mult




Intr-un final am pus toate liniile pe blat si iata rezultatul.

Vedere capat X




Vedere capat Y




Vedere spre capatul X



Vedere de ansamblu a statiei dinspre capatul X




Vedere de ansamblu a statiei dinspre capatul Y




Detaliu intrare capat Y




Constructiile amplasate pe planseta nu au legatura cu ce va fi pe macheta decat din punct de vedere al pozitiei asa ca nu luati in seama cladirea garii facuta dintr-un depozit si butoiul de bere care nu reprezinta nimic.

Desi era tarziu, aproape ora 24, lok si cu mine am mai zabovit putin inn jurul modulului de gara.
Pentru mine ceva nu era de acolo. M-am uitat pana m-am saturat si pana la urma am realizat ce nu-mi placea si-mi sarea in ochi.

La capatul Y nu puteam face o vizualizare de ansamblu a intrarii deoarece paralelismul dublei, ceva normal, era deanjat.

Paralelismul care pleca din breteaua tchisake nu-mi era pe plac. Era cheala zona

As fi vrut ca intrarea pe linia trei sa se faca prin intermediul unui macaz amplasat pe linia trei.


Poate ar fi parut ciudat avand in vedere dubla car numai dubla nu mai era. Nici nu voiam dubla hotarand ca cele doua linii pleaca fiecare in treaba ei, avem linie dubla doar la un capat.

Am intors pe toate fetele situatia si nu am avut solutie cel putin pentru moment. Nu ne dadea voie triajul. Ar fi trebuit sa-l modificam sau sa renuntam la el fiind obligati sa schimbam unghil de iesire al liniilor din statie. Sa-l aducem mai in fata nu putem deoarece &8220;mai in fata&8221; nu mai avem nimic. Completarea plansetei se face exclusiv in planul doi, cel putin pe aceasta zona.

Am renuntat si am plecat acasa.
Pana ne reintoarcem la macheta poate ne vine o idee salvatoare.
Probabil ca daca am fi facut gara cu configurataia actuala a liniilor, ma refer la configuratia garii reale, nu am fi avut probleme.
Cum urmeaza o sedinta pe teren la Calimanesti este posibil, dupa ce vedem cum arata in realitate, sa mai modificam ceva mai ales ca se vede clar ce s-a facut in dreptul peroanelor.

Daca are cineva o idee este bine venit
 
Evident ca discutiile legate de capatul Y al statiei au continuat.

Sa reamintim cum arata intrarea




Lok a propus sa montam in oglinda breteaua formata din cele patru macaze ale dublei si in felul asta poate arata altfel.

Deoarece nu am fost la club sa facem modificarea liniilor va propun o schita pentru comparatie



Nu stiu daca imaginea este imbunatatita dar sigur este altceva
 
Sper ca nu va deranjeaza ca scriu in acest subiect dar vreau sa va adresez o intrebare,asta nu inainte de a va felicita pentru eforturile depuse si pentru realizarile deosebite de pana acum. Se observa clar ca acolo unde's multi puterea creste.(eu sunt singurel...)
Nu imi dau sema cu precizie ce material este acel verde pe care l-ati lipit pe module ,care este rolul lui?
A doua nelamurire este legata de placile suplimentare prinse perpendicular, in jos pe cadrul de lemn al modulelor,care este rolul lor confera intarire sau e vorba de aspect?
 
materialul verde este polistiren extrudat ( daca ma exprim bine), rolul lui este de a amortiza zgomotul nenatural al trenului cand trece pe sine.
placile montate suplimentar!!!! asta o pot explica mai bine meseriasii
 
Multumim pentru aprecieri

Efortul este al intregului colectiv al clubului si sper ca pe masura ce lucrurile se lamuresc si ne cristalizam mai bine ideile lucrarile sa avanse ceva mai alert.

Legat de material

Deoarece nu am respectat intocmai normele privind modulele am fost obligati sa punem ceva sub linii pentru a face prisma de balast. Dupa ce definitivam traseul, dupa cum vezi mai avem unele neclaritati, acesta va fi taiat astfel incat atunci cand punem pietrisul sa arate ca un terasament adevarat. Cel putin asta speram.

Materialul este un termoizolator din polistiren extrudat care se monteaza sub parchetul laminat sau stratificat.
Este de grosimi diferite ce pleaca de la 3 mm.
Denumirea sub care a venit de afara este Depron dar la noi este cunoscut sub numele de Extrupor dar daca vrei sa cumperi mai bine ceri termoizolatie pentru parchet ca sa nu se uite curios vanzatorul la tine.

"Fustele" nu sunt decorative. Fac parte din structura de rezistenta a plansetei. Datorita lor putem ascunde vederii "mataraia" de cabluri si conductori de sub planseta.
Nu in ultimul rand ne ajuta la pozitionarea corecta si vor folosi ca rezistenta pentru fixarea picioarelor modulelor.

Cu prima ocazie cand mai construim un astfel de modul o sa facem fotografii la fiecare operatie si vom pune pozele insotite de explicatii la rubrica pentru incepatori.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.