"Noile" mele...antichitati!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@PDI

daca nu te superi....poti explica diferentele mai bine?la prima vedere Br84 este la
fel cu Br 85...
 
@cosmin78

...dimensiuni, putere, sarcina pe osie...

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_84

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_85

Mai greu de "observat" sarcina pe osie, dar daca esti atent la pervazele de linga camera de fum, la una pleaca cam la o treime din rezervorul de apa (BR84), la cealalta de la partea de jos a rezervorului (BR85), si 85 pare mai supla, e de altfel mai lunga.

PDI
 
buna,

in doua cuvinte, BR85 era o locomotiva cu aderenta simpla universala care s-a folosit pe linii grele de munte (exemplu tipic, Hoellentalbahn Freiburg-i-Br.-Titisee-Neustadt unde au inlocuit locomotivele cu cremaliera in anii 1930) iar BR84 o locomotiva "speciala" construita pentru o singura linie, si anume Heidenau-Altenberg cu rampe mari si raze mici; a circulat numai acolo, cu vagoanele construite de asemenea special pentru aceasta linie... din cele 6 BR84 construite (sau 10? DPI, corecteaza-ma!) unele aveau transmisie prin biele articulate la toate cinci osiile motoare, altele (3) transmisie prin roti dintate la prima si ultima osie, la fel ca la BR87 pentru portul Hamburg...

o BR85 a fost conservata, si anume 85 007 la Freiburg-im-Breisgau, se poate vizita cu putin noroc (si cunostinte de germana ;) ) in BW!
 
85 da, pentru ca este de fapt o '44' scurta... 84 cred insa ca era o "h3" la origine si la DR(Ost) unele au sfarsit viata ca "h2"

(la amandoua este vorba de 1'E1'h3-uri... si asta spune tot :) )
 
Salut tuturor!

84 001-84 002 Gt 57.18 1'E1'h3
84 003-84 004 Gt 57.18 1'E1'h2 -osiile 2,3,4 cuplate prin biele, 1 si 5 cuplate cu 2,4 prin angrenaje cu roti dintate sistem LuttermĂśller
84 005-84 012 Gt 57.18 1'E1'h3

Vagoanele Altenberg;
BC4i-35a
33540-33541: 2 buc prototip
33542-33571: 30 buc serie

C4i-35a
73413-73416: 4 buc prototip
73467-73526: 60 buc serie

Ultimile scoase din uz in 1968.


(Aproape)Totul despre BR84 si vagoanele construite pentru fosta linie ingusta(*) Heidenau-Altenberg
http://www.mueglitztalbahn.de/

(*) Normalizarea liniei nu a putut rezolva si problema curbelor foare stranse si a pantelor de max.1:30, de unde si nevoia unor vehicule speciale, asa cum precizeaza si Horia.

PDI