Vad ca incetul cu incetul va apropiati de Sinaia, care este gara care ma intereseaza pe mine! ;-)
Totusi, pentru prietenii de la asociatia Bucuresti, Sinaia sau Predeal au o mica problema pe care nu stiu cum ati putea s-o abordati, daca vreti sa rulati locomotive si vagoane din epocile "recente" : ambele gari, si Predeal, si Sinaia-gara veche, sunt exclusiv epoca I-a!
Altfel, planurile in sine nu-s o problema atat de mare. Pe baza pozelor facute de domnul capitan LĂĄszlĂł VitĂĄlyos in 1916, precum si pe baza altor imagini din carti postale ilustrate vechi, se pot reconstitui cu destula acuratete si planurile garii Predeal.
Horia, sunt chiar tare curios sa vad ce se poate face cu laserul. In principiu e ca si cum ai avea un sclav cu o rabdare infinita, sa stea sa-ti taie piesele cum vrei. Mi se pare ideal pentru constructiile din hartie, unde chiar asta este marea problema!
La gara veche din Sinaia frema este inchisa la margine cu niste scandurele verticale intr-un sistem pe care l-am revazut identic la garile englezesti. Alea mai sunt si jucate putin, adica este tot o scandurica mare si una mica... O sa cam am de furca sa fac franjuri din astia la scara N
Revenind la diorama baietilor, cred ca v-ati putea orienta spre garile secundare din caramida de Ciurea, gen Caracal etc. O gara parter cu un corp central inaltat sau cu una doua aripi laterale. Exista un soi de "proiect tip" al CFR de genul acesta care a fost repetat in foarte multe exemplare, si ar fi o prezenta "autentica" pe o diorama. Cu mare atentie insa, majoritatea garilor de acest tip au capatat prin anii '50-'60 niste monstruozitati de copertine din beton care sunt un "trade mark" al epocii. Inclusiv gara din Caracal, careia o minte creata i-a "zidit" stalpii metalici de jur imprejur cu un rand de caramida, incat acum frema parca sta pe niste "picioare de elefant"!
Nu in ultimul rand, o gara din caramida aparenta este mai usor de reconstituit din motive pe care le-am spus deja, si nu stiu daca mai e cazul sa le repet aici.
Bafta!
Totusi, pentru prietenii de la asociatia Bucuresti, Sinaia sau Predeal au o mica problema pe care nu stiu cum ati putea s-o abordati, daca vreti sa rulati locomotive si vagoane din epocile "recente" : ambele gari, si Predeal, si Sinaia-gara veche, sunt exclusiv epoca I-a!
Altfel, planurile in sine nu-s o problema atat de mare. Pe baza pozelor facute de domnul capitan LĂĄszlĂł VitĂĄlyos in 1916, precum si pe baza altor imagini din carti postale ilustrate vechi, se pot reconstitui cu destula acuratete si planurile garii Predeal.
Horia, sunt chiar tare curios sa vad ce se poate face cu laserul. In principiu e ca si cum ai avea un sclav cu o rabdare infinita, sa stea sa-ti taie piesele cum vrei. Mi se pare ideal pentru constructiile din hartie, unde chiar asta este marea problema!
La gara veche din Sinaia frema este inchisa la margine cu niste scandurele verticale intr-un sistem pe care l-am revazut identic la garile englezesti. Alea mai sunt si jucate putin, adica este tot o scandurica mare si una mica... O sa cam am de furca sa fac franjuri din astia la scara N
Revenind la diorama baietilor, cred ca v-ati putea orienta spre garile secundare din caramida de Ciurea, gen Caracal etc. O gara parter cu un corp central inaltat sau cu una doua aripi laterale. Exista un soi de "proiect tip" al CFR de genul acesta care a fost repetat in foarte multe exemplare, si ar fi o prezenta "autentica" pe o diorama. Cu mare atentie insa, majoritatea garilor de acest tip au capatat prin anii '50-'60 niste monstruozitati de copertine din beton care sunt un "trade mark" al epocii. Inclusiv gara din Caracal, careia o minte creata i-a "zidit" stalpii metalici de jur imprejur cu un rand de caramida, incat acum frema parca sta pe niste "picioare de elefant"!
Nu in ultimul rand, o gara din caramida aparenta este mai usor de reconstituit din motive pe care le-am spus deja, si nu stiu daca mai e cazul sa le repet aici.
Bafta!