Nebunia lui Gam3

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am putin timp si profit sa va prezint o fosta DRG 50 de la Roco.

Facuta dupa un model real ce a circulat la CFR,150.1113.
Horia_Radulescu a spus:
@LDH: vom discuta acest aspect in alta parte insa 150.1113 si 1114 SUNT corecte! aceste doua masini, desi inmatriculate nu ca 150.000 (BR50) ci ca 150.1000 (care era in principiu rezervata pentru Kriegslok BR52, cu tender Wanne s.a.m.d.) erau adevarate BR50 produse de Wien-Florisdorf in 1939-1940, adica dintre primele! :)

150.1114 s-a pastrat pe soclu la Brasov, se poate vedea si compara ;)
insa, asa cum spuneam, hai sa nu poluam topicul...

2 poze cu locomotiva gasiti in volumul II al lucrarii Istoricul tractiunii feroviare in Romania semnata de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu la pagina 558 si 559.

150.1114 sambata trecuta




Modelul fotografiat si filmat de figurinele NOCH,noutate la mine










 
Horia ,abia astept sa vad modelul tau terminat.

Poate am sa o vad cu viitoarele Dimitroave si Hecht-uri dupa ea?
 
sigur! :)

inca ceva... ai cumva un zoom pe inscriptiile de pe Hecht (cel de la Cluj)?

catalin, poate ai tu ceva poze cu Hecht-uri in epoca IV, spre 1975?
 
Horia_Radulescu a spus:
sigur! :)

inca ceva... ai cumva un zoom pe inscriptiile de pe Hecht (cel de la Cluj)?

catalin, poate ai tu ceva poze cu Hecht-uri in epoca IV, spre 1975?

Horia,
Nu fa si tu greseala sa iei numerele de la Hecht-ul care a fost la Cluj.Acela avea numerele de casare de la SAAF
 
buna Paul,

pai tocmai de aceea intreb inainte... (si ca off topic: Hechtul a fost casat? parea in stare nu foarte proasta...)

pozele mele cu Hechturi sau sunt din anii 1968-69 si nu se vad inscriptiile sau sunt cele facute de mine la Comana in 1990:
http://www.railwayfan.ro/image/?img=65061&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=65081&r=

care sunt ceva prea recente...

ma bate gandul sa agat un Hecht si ceva Dimitroave la un 150.000, ca Y-urile 20-50 din care mi-am facut unul verde sunt prea moderne (1984):
http://www.railwayfan.ro/image/?img=65041&r=
http://www.railwayfan.ro/image/?img=65021&r=

ai ceva info?
 
Acel Hecht din gara Cluj l-am vazut ultima oara acum 2 saptamini. Dupa ultima furtuna a fost ridicata una din tablele acoperisului. A fost plimbat de colo colo prin gara (s-a facut curatenie :lol: ) nu stiu unde e acuma. O sa incerc s-ajung prin gara sa-l pozez, pina mai e acolo.
 
Credeti ca nu am cautat poze cu alt vagon decat cel de la Cluj?Sau nu am intrebat pe la altii?

Pe Railway la subiectul Vagoane de calatori istorice de la CFR nu se vad bine vagoanele.

In momentul in care o sa am o poza cu un vagon ep III cu inscriptiile atunci va capata si vagonul meu acele inscriptii.

Si iata cum arata Hecht-ul care pana de curand a fost la muzeul de la Sibiu:




Poze de Andrei Berinde(romrail).Altele mai bune cu detalii nu are.Acestea sunt singurele.Vagoanele nu se mai afla la Sibiu,sunt la Brasov la restaurat.
 
inteleg perfect, Florin... :(

pana acum in afara de propriile mele poze de la care am pus linkurile mai sus nu am mai vazut niciunde poze de epoca IV cu Hechturi unde se poate distinge amplasarea, forma si tipul inscriptiilor!
 
Pe Hechtul venit din Sibiu, inca se mai pot distinge unele inscriptii. Imi pare rau ca nu am facut poze de detaliu cu inscriptiile ce inca se mai disting, dar o sa caut vagonul, poate reusesc sa trag ceva poze cu detaliile lui.
 
Buna Horia,
Florin,

acum am citit solicitarea voastra referitoare la vopsirea corecta a vagoanelor de calatori la inceputul anilor '70 (indiferent ca e Breda, Hecht sau Y-schita este identica).

In aceasta seara voi posta normativul de vopsire din 1967 si pentru eventuale discutii vorbim peste o saptamana cand ma intorc in tara.

Din pacate nici Hecht-ul de la Sibiu nu avea inscriptiile corecte ci doar un amalgam de inscriptii adaugate in timp.
 
multumim mult, catalin!

pentru Y treaba e mai complicata, deoarece este vorba de 19-47 sau 20-47 si nu 19-50 sau 20-50 (deci MEVA Turnu Severin sau IVA Arad, nu Bautzen), cele din urma ajungand la CFR dupa 1982... un Y autohton trebuie facut aproape de la 0...

in schimb cu Hecht-urile... abia asteptam! :)
 
Buna Horia,
Florin,

Aveti mai jos normativul CFR in vigoare din 1967. El s-a aplicat la toate vagoanele CFR calatori (cale normala). Informatia de aici este extrem de structurata pentru ca intreg STAS-ul este extrem de voluminos:

http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/26.02.2008%2013;28;57.jpg

unde:

1. inscriptia CFR (caseta 448/200 mm)
2. Cod vehicul (ex: Aafld 00000) dimensiuni: seria vagonului: caseta 130/235 mm,
3. numarul vehiculului : cifrele inaltime 130 latime 72 mm spatiu intre ele 36 mm
4. tara in tone si numarul de locuri : caseta 130/130 mm
5. sistemul RIC si caracteristicile incalzirii electrice: caseta 190/325 mm
6. simbolul "a nu se manevra pe cocoase" 85/200 mm
7. semnul ptr. vagoanecu sonorizare conducta trecatoare: 75 mm lungime
7.1. semn ptr. vagon cu sonorizare fara post central: caseta 30/50 mm
8. data ultimei revizii: caseta 65/318 mm
9.1: lungime peste tampoane: inaltime caractere 45mm si:
lungime carater (- : 35mm, latime cifra: 24 mm, spatiu intre caractere 19 mm)
9.2 distanta intre pivoti si distanta intre osiile boghiului: identic mai sus
10 . denumirea prescurtata a franei cu aer comprimat si indicarea greutatii franate (ex: Hik-G, HiK-GP, HiK-GPR) inaltime caracter: 50mm, latime 28mm, spatiu intre litere 14 mm
10.4 denumirea prescurtata a franei cu aer comprimat si indicarea greutatii franate: caseta de 190/320 mm
11. semnul pentru vagoane cu frana R : 90/120 mm
12. ungerea aparatului de rulare : caseta de 105/536 mm
13. indicator de clasa: cifra 1 are 250mm inlatime pe 32 latime, cifra 2 are 250/140 mm
14. placa de itinerar: 315/700 mm
15. placa de numerotare: 160/200 mm
16. inscriptia fumatori: 80/290 mm (aplicata optional), nefumatori: 80/356mm
17. placuta : "statia de domiciliu" : caseta de 150/547 mm
19. reperul locului de ridicare al vagonului: 40/150 mm
20. banda de reper clasa clasa 1: 90mm/ in functie de lungimea vagonului sau de compartimentele clasa 1.
21. indicator limita de incarcare: caractere 35/20 mm spatiu intre caractere 10 mm

schema de culori:

1. crem
2. crem
3. crem
4. crem
5. crem pentru vagoanele cu viteze sub 120 km/h, rosu pentru cele care depasesc viteza mentionata
6. crem
7,8,9 crem
10. crem si rosu pentru vagoanele cu frana R
11, 12, 13 crem
14. rosu pe fond alb
15. rosu pe fond crem
16. crem pe fond rosu sau negru pe fond rosu
17. negru pe fond alb
18. rosu pe chenar crem
19. crem
20. galben

Tot ce este scris mai sus se plica doar la vagoanele clasa ! Vagoanele de dormit si restaurant au inscriptii distincte.
 
Salutare,

Marfarul meu CFR se mareste. Astazi a fost atasat un vagon de cereale, Uagps.

Modelul de baza a fost de la RIVAROSSI.Multa munca sa ajunga asa, cam 3 luni.Pacat ca nu am facut o poza a vagonului in starea originala.








 
Revin cu niste poze si un filmulet facute astazi.












Filmul:

 
Va multumesc. :oops:

Paul, sa stii ca nu e mare lucru sa pun un decal CFR MARFA pe DA :idea: :idea: .Daca tot vom avea de luna viitoare DA-ul gri...

Si cu ajutorul lui Horia Radulescu (chiar daca e la N) iata cum arata vagonul de cereale de nou, inainte de CFR-izare.

http://www.railwayfan.ro/image/?img=52461&r=