Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
catalin, Dorin, Dorel @ ceilalti:

ce parere aveti de Itcani/Itzkany? acolo se poate face schimb de locomotive linistit, remize din belsug, linii nu foarte multe, totul exista de la 1870 incoace...
 
catalin a spus:
LDH,

zici ca pe linia Craiova-Calafat nu e nici o gara cu depou...
Calafat are remiza liniara (2 locuri) placa, elevator, castel de apa etc....

Revenind la ce scriai tu, nu cred ca afecteaza atat de mult faptul ca nu respectati intocmai configuratia liniilor, atata vreme cat nu se ajunge la enormitati de felul amplasarii placii de intoarcere in fata garii, etc...
Personal admir nu atat repsroducerea fidela a realitatii (de cele mai multe ori un demers imposibil) cat incercarea de a respecta pe model aceleasi reguli care dicteaza in viata reala. Un fel de "bun simt modelistic" despre care ar fi multe de povestit.
Oricum nu veti reusi sa respectati o configuratie exacta pentru ca o statie de dimensiuni medii se intinde pe cel putin 1 km din capul X in Y.

Sa inteleg ca voi cautati o gara care si-a pastrat in mare aspectul original din epoca 1 pana acum (pentru a rula material rulant de diverse epoci) si care sa fi avut eventual aproape un depou cu tot ceea ce presupune acest lucru ?
Si eventual o gara de dimensiuni "rezonabile" care sa nu implice o "teza de doctorat" in modelism ?

Atunci lucrurile se simplifica.
Legat de "Un fel de "bun simt modelistic" despre care ar fi multe de povestit" chiar te rog sa dezvolti ideea ca este foarte interesanta si nu numai pentru mine.
 
PS. Later edit: exista o gara in Romania neschimbata din 1869, cu intrare in curba din capul X, remiza circulara cu 7 locuri (sau parca 9....nu mai stiu, citez din memorie) amplasata aproape de gara, placa turnanta, castel de apa si pacura si elevator kaiser, specific CFR. Si nu este atat de mare si complexa ca Burdujeniul...

Horia, gara Itcani imi place pana la un punct. Cladirea e superba, dar depoul existent vis-a-vis de gara e o creatie recenta, a gandirii proletare. Drept, din beton.....

Vedeti ce am scris mai sus cu albastru.
E vorba de gara Roman.
Eu va pot ajuta cu schita de amplasament din 1893, cu toate detaliile statiei.
 
Horia_Radulescu a spus:
catalin, Dorin, Dorel @ ceilalti:

ce parere aveti de Itcani/Itzkany? acolo se poate face schimb de locomotive linistit, remize din belsug, linii nu foarte multe, totul exista de la 1870 incoace...

Sincer eu sunt pe langa subiect in cazul acesta :oops:

Ar trebui putin dezvoltat ca sa ne facem o idee
 
catalin a spus:
PS. Later edit: exista o gara in Romania neschimbata din 1869, cu intrare in curba din capul X, remiza circulara cu 7 (sau parca 9....nu mai stiu, citez din memorie) amplasata aproape de gara, placa turnanta, castel de apa si pacura si elevator kaiser, specific CFR. Si nu este atat de mare si complexa ca Burdujeniul...

La Burdujeni am renuntat asa cum am scris si subliniat

Burdujeni este o palarie prea mare pentru noi
 
catalin, tu nu ai un plan de la gara austro-ruso-romana din Suceava (alias Itzkany)?

poze am avea multe cu cladirea de pasageri, ba chiar se poate si masura la fata locului pentru ca nu s-a schimbat prea mult in cei 130 de ani de viata :)

o alta propunere ar fi gara Comana pe Giurgiu-Bucuresti (-Filaret, -Progresu); gara din 1869, linii inca neschimbate, remiza dreapta, turn de apa si macara de apa originala, cladire de pasageri marita in anii 1950-60, pod metalic sistem Warren peste Neajlov... linie principala simpla neelectrificata, material rulant variat de la Hecht-uri pana la WLABmee de Sofia :)
 
Buna Horia,

Nu am planul garii Suceava Nord. Tot ce am despre Itzkani sunt cateva ilustrate de epoca anterioare lui 1918 si poze facute de mine prin 2002-2003.

Pana la urma cei care construiesc macheta vor decide. Si Comana este o optiune buna. Problema este ca nu am o idee despre ce se vrea pentru a face o recomandare buna. Asa cum scriam se penduleaza intre cladiri monumentale si gari mici de provincie. Deci gama e mare si sunt suficiente optiuni. E bine intr-un fel ca exista aceasta nelamurire. Inseamna ca avem gari frumoase deci e greu de ales. Si ma bucur ca romanii au inceput sa-si plece ochii spre ce au ei in ograda. Pana acum am cunoscut americani, nemti, austrieci, unguri care doreau sa afle mai multe despre garile noastre. Mai putin romani...

LDH, nu deschid un subiect despre acel "bun simt modelistic" si pentru ca nu vreau sa pornesc polemici inutile. Totul se rezuma la a incerca sa redai realitatea. Pana la urma asta cred eu ca e modelismul. Modulul lui Horia, cu linia lui simpla care strabate un peisaj de campie (scuze Horia, nu-mi aduc aminte cum ti-ai botezat modulul) pare o imagine mult mai reala decat 100 de linii si incrucisari intr-o gara mica de provincie cu clopot de peron, munti care pornesc din plina campie, tuneluri cu gabarite de 3 ori mai mari decat ar trebui sa fie, etc.... Cam asta e ideea....
 
Pai cam asta e ideea Horia,

Mai intai prietenii nostri ar trebui sa se hotarasca asupra subiectului, fie ca-i vorba despre gara Roman, unde Catalin are planul autentic al liniilor, ceea ce este un excelent punct de plecare, fie ca-i vorba despre gara Comana, unde fotografiai tu Hecht-uri prin anii '90!

Poze putem avea multe sau putine, dar daca e vorba de o gara care inca exista in forma ei originala nemodificata sau doar o bucata din ea (cazul meu cu gara veche din Sinaia), ideala ramane in orice caz o vizita la fata locului pentru a face macar cateva masuratori de control. In ceea ce ma priveste am mai multe proiecte modelistice in desfasurare (sau mai degraba stagnare) si fara exceptie ma lovesc de aceeasi problema: a masuratorilor la fata locului.

Cred ca pana la urma, a incerca sa faci un model fara sa fi vizitat macar gara respectiva, daca mai exista, mi se pare asemenea unui arhitect care se apuca sa proiecteze fara sa fi vizitat macar sit-ul viitoarei constructii, ca sa cunoasca nemijlocit locul in care urmeaza sa isi amplaseze viitoarea opera. Nu ca n-ar exista si d'astia, si inca nu putini! :D

Este pacat, atunci cand investesti atata munca in realizarea unui model, sa nu pornesti de la niste planuri despre care sa stii ca sunt cat mai apropiate de realitate si cat mai corecte posibil.

Este de asemenea pacat, atunci cand avem asa o bogatie de subiecte feroviare sub nasul nostru, sa continuam sa ne populam dioramele cu aceleasi kit-uri nemtesti carora sa le "schimbam palaria" sau botinele nemtesti cu opinci incercand sa le dam o alura neaosa, in loc sa ajungem sa ne dezvoltam propriile modele autentice.

Cat despre modul in care in fata unei gari autentice poate sa fie o desfasurare de linii nu neaparat identica realitatii, aici cred ca se aplica ideea modelistilor americani despre care vorbea Horia mai demult privind "compresia selectiva". Adica un parcurs care in realitate poate sa aiba un kilometru lungime de la capatul x pana la capatul y al statiei, pe o diorama poate sa ocupe mult mai putin spatiu corespunzator, prin "comprimarea" elementelor constitutive interesante si "extirparea" partilor nesemnificative, fara ca aceasta sa dauneze efectului artistic de ansamblu.

Ganditi-va la o fotografie facuta cu un zoom puternic in lungul liniilor, unde se vad dintr-o singura privire toate elementele constitutive ale statiei. Intr-o asemenea poza, latimea ramane aproape nemodificata, in schimb lungimea este puternic "comprimata" prin efectul de perspectiva!
 
catalin a spus:
Problema este ca nu am o idee despre ce se vrea pentru a face o recomandare buna. Asa cum scriam se penduleaza intre cladiri monumentale si gari mici de provincie.

Nu dorim gari monumentale deoarece, cel putin acuma, nu o sa putem sa le facem. Avem mult de recuperat.
Dorim o gara care sa poata fi pusa pe modul fara sa sara in ochi desenul liniilor si sa fim apostrofati ca nu este bine. Mai bine discutam acuma decat sa modificam dupa.
Ne place intrarea de la capatul X iar la capatul Y, daca se poate si nu contravine flagrant realitatii, vrem sa avem un peron pentru automotor cu linie moarta (de garare cum ii place lui mpursu) iar langa ea, daca gara nu are un corp, un depozit de coletarie.

Depoul avem libertatea sa-l punem unde vrem. Pentru micsorarea suprafetei desenului a fost trecut in fata garii dar in urma discutiilor cu colegii de club am convenit sa-l plasam la unul din capete iar la celalalt, daca ne tin curelele, sa fie un triaj de marfa.
In gara raman doar liniile care se vad acuma. Cladirile nu au legatura cu ce o sa fie. Sun puse ca sa nu fie prea arid peisajul.

Eu si nu numai eu sunt impotriva liniilor care trec unele peste altele, se ingramadesc si nu lasa loc peisajului, altor artere de circulatie si cladirilor.
Aici am cazut "la pace" cu colegii de club de la prima discutie. Acord deplin deci nu ne abatem de la regula.
Totul trebuie sa fie cat mai aerisit ca sa poti vdea ce poftesti pe macheta fara a ti se obtura privirea.
Consider ca o asemenea abordare se apropie mult de ceea ce inseamna modelism.
 
buna catalin,

gara Comana (singura gara importanta intre Bucuresti si Giurgiu, linia fiind simpla acolo se "asteapta" trenurile unul pe celalalt ar fi o optiune... si este destul de mare... ca sa nu mai zic ca un voiaj foto acolo ar fi usor, e la 39km de Bucuresti... (atentie la drum insa, am fost acolo cu faimoasa mea masina si acolo era sa ramana... acum aproape un an)

"segmentele OBB" pentru moment inca nu poarta nume, sunt mai multe variante de nume din Buergenland in calcul... plus "Lunca Mare" pentru expozitii unde e nevoie de o gara romaneasca... ;)

pentru cei care nu cunosc referinta, iata aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1652
;)
 
LDH,

e o gara infundata (terminala) ?
Da-mi o schita si pot sa-ti spun cu ce gara din Romania ar putea corespunde. O sa ma limitez mai mult la Vechiul Regat si pentru ca Ardealul are alt spirit arhitectonic.
 
hmmmm...

gara asta o vad bine cu o linie principala sau secundara simpla... cel putin intr-o parte... ca sa fie si putin "un tren il asteapta pe celalalt" pe acolo, nu sa treaca ICE-uri si TGV-uri fara oprire ca trenul prin gara :D

dupa numarul de linii si configuratie ne indreptam spre o gara medie, de categoria a IIa... lasam Burdujenii si o luam spre Turnu Magurele ;)
 
de ce sa nu faceti o gara de incrucisare in Y? linie dubla intr-o parte si in cealalta doua linii simple... care dupa semnal se duc fiecare pe drumul ei...

cum aveti "Hosentraeger" nu e o problema, orice tren poate merge oriunde...

sau o gara de incrucisare cum existau prin Mecklenburg, se intlanesc 4 linii din patru directii diferite... ma gandesc la gara Karow de exemplu, acolo sunt chiar 5... simple, bineinteles (vezi numarul MIBA Spezial din 2007 cu tema "Bahnknoten", noduri de cale ferata)
 
Pai desenul nu ar suferi modificari daca in capatul Y, sa zicem, plecam in directii diferite.
Am dorit sa facem posibil accesul pe oricare din liniile garii indiferent pe ce linie vii din traseu.
Ce urmeaza dupa dublele jonctiuni, pana acuma, este la liber.
Se poate ca o linie sa mearga in triaj si in depou sau in traseu.
 
dupa mine, ar trebui sa mearga in traseu si depoul (mic, eventual pentru un automotor sau locomotiva locala de manevra, diesel sau cu aburi dupa caz si cu dotarile respective) sa fie legat de liniile garii, eventual de cea infundata din dreapta... asa automotorul ar avea ceva "autonomie" fata de linia principala cand merge la alimentare...
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.