Semafor automat in doua culori analog - home made

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Semafor de iesire in doua culori - home made

Se stie deja ca fondurile mele nu-mi permit achizitionarea de semafoare, foarte scumpe pentru bugetul meu, si intrucat imi vor trebui cam 8 semafoare, am cautat o solutie ieftina pentru realizarea lor.
Leduri am o gramada in casa de pe urma dezmembrarii unui echipament de reclama cu leduri defect!
Pentru confectionarea corpului am ales sa utilizez piese dintr-un joc lego original.
Detalii si imagini pe situl personal in sectiunea ATELIER!

Nu uitati sa votati situl meu http://trenulete.info/ in topurile din index! Asta daca mai aveti timp si placere! Oricum va multumesc!
O vreme nu o sa mai postez caci astazi intru in operatie la Constanta ! Sper sa scap si din asta!
Multa bafta!
 
Daca tot m-am jucat aseara cu semafoarele mele, hai sa postez ce-am facut, bineinteles din forex...

http://i207.photobucket.com/albums/bb124/alexvusdea/Trenuri/2-2.jpg
http://i207.photobucket.com/albums/bb124/alexvusdea/Trenuri/1-2.jpg
Urmeaza ultimele detalii de vopsire si scarile-pe care nu stiu inca din ce le fac...
 
Felicitari pentru munca depusa
Si eu sunt in curs de a realiza cateva semafoare home made, pe de o parte din conditii de buget si pe de alta parte din placerea de a bricola cate ceva
Voi posta cateva fotografii, in momentul in care o sa duc la bun sfarsit cateva modele pe care le am in lucru, in incercarea de a realiza atat semafoare electrice cat si de tip mecanic
Iata cateva materiale folosite:
- teava din alama pentru semafoarele cu corp cilindric (se gaseste la praktiker cel mai subtire model)
- plastic pentru cele de tip bridge sau consola
- plastic pentru corpul semaforului
- folie subtire din cu pe care o debitez cu preduceaua pentru a obtine discuri ce se pot taia pe diametru si apoi rula pentru aparatoarele lampilor
- LEDuri de 3 mm pentru lampi
- pentru cele mecanice incerc o varianta cu relee, dar nu sunt inca pe deplin convins de functionalitate 8)
 
Noua fata a semaforului in doua culori functionale!
Pun doar cateva poze, restul de explicatii si date tehnice poate le pun azi pe situl meu daca imi revin caci sunt in pragul unei crize astmatice.
Nu ma simt bine deloc!





Nu uitati sa vizitati situl meu !



Bafta!
 
Tare cu RENEL-ul :D

Carcotasul din mine nu se lasa :D

Ai spus "nu e normal ca ramane verde" si asa este.

Daca ai fi avut trei culori functionarea trebuia sa fie ca a unui semnal in linie curenta de legatura intre statii daca este scoasa automatizarea:

Semanl verde - pleaca garnitura
Locomotiva depaseste semnalul si acesta se pune pe rosu
Garnitura este la un bloc izolat de semnal, de siguranta, sa zicem, acesta trece pe galben.
Cand intre semnal si garnitura exista cel putin doua blocuri libere semnalul trece pe verde.

Repet ca o astfel de functionare este valabila pentru un semnal aflat in linie curenta de legatura adica exact ce ai simulat atunci cand ai scos automatizarea.

Revenind la ce ai nu pot spune decat ca-mi place cum ti-au iesit semnalele si cum functioneaza.

:aplauze: :aplauze:
 
@LDH

Multumesc!
Te rog insa poate imi explici in cazul meu exact, in rularea unui tren de curatenie pe o linie, in continuu, cum ar trebui sa lumineze semaforul. Pls. ai mila de un incepator! :( Zi-mi mur-in-gura cum trebuie si eu ma gandesc cum sa fac!
Multumesc! :D
 
Pai exact asa cum ti-am scris mai sus.
Nu stiu daca tronsonul de linie il ai impartit in blocuri desi ar trebui sa ai cel putin trei tronsoane la iesirea din gara fiecare imprimand locomotivei alta viteza.
Deci, iese masina din gara si pe primul tronson are viteza V1, pe al doilea V2 mai mare decat V1 si pe al treilea revine la V1 pentru a putea intra in gara.

Cand maisna intra pe tronsonul unu, depaseste semnalul, se face trecerea de pe verde pe rosu astfel incat nici un alt tren sa nu se ia dupa cel abia plecat.

Cand convoiul intra pe tronsonul 2, tronsonul de viteza maxima, semnalul trece pe galben. Asta inseamna ca daca un tren depaseste semnalul acesta o sa ruleze cu viteza mica (in realitate) cum la tine nu este cazul inseamna ca linia se pregateste sa se elibereze - semnal pe verde.

Cand trenul plecat din gara intra pe tronsonul trei revenind la viteza V1 semnalul trece pe verde si convoiul trece prin gara cu viteza redusa fara sa opreasca.

Cum ziceai tu, totul se repeta pana taie RENEL-ul curentul :D

Acest sistem este folosit pe CF deoarece trenurile ruleaza unul dupa altul si desi au un orar bine stabilit uneori se mai intampla sa merga prea repede sau cel din fata prea incet, diverse motive, si atunci este necesar un spatiu de siguranta intre garniturile care ruleaza in acelasi sens pe aceiasi linie.

Tu prin deconectarea "calculatorului analog" ai simulat exact ce am spus mai sus. Traseul unei linii curente de legatura intre doua gari, sa zicem, dar mai ai nevoie de un semnal pus undeva opus garii, la iesirea din tronsonul doi dar nu in tronsonul trei.
Evident semnale poti pune mai multe si sunt sigur ca ai s-o faci deoarece si la intrarea in gara ai nevoie de semnal. Poate faci manevra si atunci nu se poate intra.

Pe macheta acel spatiu de siguranta il constituie blocurile izolate. Intre trenurile ce ruleaza succesiv trebuie sa existe minim un bloc de siguranta deoarece locomotivele nu au aceiasi viteza.
Spatiul de siguranta sau blocul trebuie sa aibe lungimea celei mai lungi garnituri altfel este posibil ca locomotiva convoiului din urma sa impinga garnitura din fata :D

Daca ai mai avea un semnal in traseu ai putea face si tu acelasi lucru.
 
Hmmm! Nu e complicat asa, teoretic! Dar partea practica ma omoara! Trebuie sa regandesc intreaga structura a firului! Mi-ai creat o noua viziune asupra ansamblului! Oricum, totul trebuie schimbat! De la alfa la omega! Hmmmmm! Iar nu dorm la noapte ca sa gandesc o noua schema! Sa mearga asa cum trebuie! Imi mai trebuie insa contacti magnetici cel putin 2 si inca doua relee cu patru punti! Din pacate momentan nu am nici de umde sa le iau si nici resurse financiare pentru asta! O sa pun ideea pe hartie insa... eu lucrez in general practic din minte si dupa ce merge instalatia fac schema. Mi-e mai usor sa ma concentrez pe fire decat pe creion si desen! Hmmm! Vom vedea! Deocamdata stagnam din lipsa de piese! Asta nu inseamna ca cedam! :-? Provocarea ramane!
 
Dupa care o sa faci acelasi lucru si in sens invers, adica ceva de genul trenurile merg in sensuri contrare pe aceiasi linie si nu se lovesc, cum ai facut cand te-ai mai ambitionat :evil:
Numai ca in cazul asta, este ceva mai simplu, semnalele raman permanent pe rosu si abia cand trenul se pune in miscare incep sa treaca succesiv pe galben si verde asta evident daca tronsonul, blocul de linie, nu este ocupat.

Cat despre schema poate pot sa te ajut daca gasesc pe unde am pus :D
 
Pentru o comutare "realista" a luminilor semaforului, poti pune in paralel pe gruparea <led+rezistenta balast> un condensator in plaja 220 - 1000 uF.

Obtii in analog cam ce a obtinut pcg in digital: http://www.cpsolution.ro/movies/MVI_5348.html
 
"Cam" la fel zic pt ca:

in varianta digitala, variatia luminozitatii in "aprindere" dureaza tot atat ca si in "stingere"

in analog, incarcarea condensatorului se face instantaneu si "aprinderea" LED-ului la fel; stingerea se face insa prin descarcarea condensatorului prin grupul LED+rezistenta si dureaza cu atat mai mult cu cat valoarea condensatorului si a rezistentei de balast este mai mare. Stingerea asta treptata simuleaza perfect inertia luminoasa a filamentului din realitate, poate chiar mai bine ca in digital, pt ca inertia in realitate este f mica sau inexistenta la aprindere.

Spre exemplu: pt semafoarele Viessmann la care LED-urile sunt inseriate cu rezistente de 1200 ohmi (parca), un condensator de 220uF asigura un timp de "stingere" de 0,8 sec extrem de realist.

Asta pt ledul rosu; la mine ledul verde are in paralel pe grupul led+rezistenta si un releu care asigura alimentarea tronsonului si care are o impedanta de vreo 200 ohmi, deci o descarcare mai rapida a condensatorului si atunci este necesara o valoare mai mare 680-1000uF.