Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Frunos plan , dar asteptam costul proiectului si data de finalizare , eu o sa stau cu urechea pe voi , de la munca , fiindca sambata nu-mi pot face aparitia pe la Club , din cauza carrefourului , dar sambata viitoare (cea de sapt viitoare) vin cu mare placere .

Ideea cu sinele Tillig Elite este buna , cel putin ale mele si-au meritat mult si bine banuti !!
 
LDH a spus:
La multi ani Radu!

Revenind la club.

Laudabila initiativa de a incepe constructia modulelor dar NEFERICITA ideea de a face cu totul si cu totul NEPROFESIONAL modulele.

Cred ca cineva a confundat un modul NEM cu prefaramatele.

Nu critic de dragul de a critica dar trebuie semnalat ce nu este corect facut.

Sper ca nu sare nimeni ca nu au avut planuri ca sunt disponibile MOROP - NEM si s-a discutat despre module de m-am saturat eu.

Nu inseamna ca daca problemele mele familiale ma tin departe de asociatie, sper ca nu pentru mult timp, am sa fiu un simplu spectator.
 
LDH a spus:
COObra a spus:
nu stiu de ce dar am impresia ca planul dupa care am facut modulele este facut de TINE.
iar ca sa fim profesionisti se chema ca suntem tamplari, avem vreo facultate de NEM-istica, MOROP-istica sau machetism.........deci asa ca intradevar.....nu suntem profesionisti.


Raspuns gresit.

Prietene, eu nu am dat nicio schita pentru module.

Daca dimensiunile luate din schema garii le consideri desene de executie ale modulelor, adica lungime x latime, este gresit.

Profesionist nu inseamna sa faci facultatea de tamplarie sau NEM-istica sau MOROP-istica inseamna sa fii modelist.

p.s.Daca citeai aici sau daca in discutiile avute sambata la club cu baietii te lamureau ca anterior am discutat ca totul se face conform NEM nu mai sareai asa dar ... de data asta nu se pune. Presupunem ca nu te-ai informat suficient.

http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1102&start=0
 
COObra a spus:
in al 4-lea sau al 5-lea post din linkul care mi l-ai dat este un plan al machetei .....care este impartit in module de 110 x 60 cm. daca din planul ala trebuie sa iasa alte cote.........
oricum la insistentele lui lok modulele sunt 120 x 60. deci pot fi taiate in doua si facute patrate.

PS ironia cu "prietene" nu o prea inteleg.....poate mi-o explici si mie te rog
 
LDH a spus:
Nenea, eu vorbeam de structura de sub blatul modulului nu de dimensiunile plansetei

Aceea nu este in regula

Adica voi ati pus sub planseta niste rigle din brad, cred de 4 -5 cm inaltime, care nu au ce cauta acolo.

Corect este ca aici

http://www.morop.org/fr/normes/nem909d_f.pdf

O sa fie probleme legate de trecerea conductorilor de legatura de la un modul la altul PLUS ca daca o sa vrem sa mergem la un concurs sau sa cuplam modulele noastre cu ale altor modelisti nu o sa se poata.

Asta este ideea si nu dimensiunile in plan care, da, sunt date de dimensiunile garii si chiar am discutat ca daca tot suntem la 110 cm de ce nu am merge la 120.
 
Florinn a spus:
Salut

In primul rand La Multi Ani !! lui Radu, in al doilea rand, Felicitari ca "ati bagat primu cui" la diorama, acum nu stiu ce sa zic, cat de bine sau facut sau nu modulele, voi stiti ce ati discutat, nu ma bag, nu stiu daca merita sa fiti limitati de cerintele modulelor nem, eu as face modulele dupa cum am nevoie si as face 2 module mici de adaptare, pentru ale utiliza la a cupla modulele mele cu altele care respecta regulile nem, care sincer, mie nu imi plac.

@LDH si nu numai, parerea mea este ca ar trebui sa faceti modulele dupa schema liniilor, noi am constatat prea tarziu ca modulele trebuie facute dupa schema liniilor si nu invers, adica, dupa ce modulele sunt gata facute, vei fi limitat, de exemplu nu poti pune un macaz pe imbinarea de module pentru ca trebuie sa il tai, daca stiai de la inceput ca macazul va fi acolo, ai fi facut un modul mai lung si altul mai scurt altfel incat macazul sa nu cada pe imbinare.

Mult Spor!
 
LDH a spus:
Florinn, referirea la NEM se face legat de latimea modulului, de inaltimea lui si de structura de rezistenta NU de lungime.
Inaltimea modulului este importanta si am spus de ce.
Am convenit noi sa nu depaseasca 120 cm pentru a putea fi transportabil usor si in conditii de siguranta.
Daca te uiti pe schema propusa, schema de gara si depou, ai sa observi ca totul este gandit pe dimensiunile stabilite. Nu se taie macaze sau incrucisari ci numai linii.
 
lok a spus:
morop.jpg
 
LDH a spus:
Lok,

Nu stiu ce vrei sa spui cu asta dar este clar ca nu citesti tot sau citesti pe diagonala.

http://www.morop.org/fr/normes/nem943f_f.pdf

In alta ordine de idei daca umbli pe alte situri sau forumuri de modelism feroviar ai sa constati ca asa cum este "numai pentru Germania" toata lumea a adoptat sistemul deoarece asta este cel corect.

Bun.
Ca sa nu mai lungesc vorba eu ma opresc aici si cum majoritatea, chiar daca este gresit, hotaraste sa hotarasca majoritatea.
Retine insa ca nu iti faci o macheta pentru tine acasa ci o macheta care cam trebuie sa fie expusa.
Daca ramane la club si nu o vede nimeni tot aia este adica ca si cum ti-ai face-o pentru acasa.

Regret daca v-am deranjat si cer scuze.
 
Florinn a spus:
LDH a spus:
Florinn, referirea la NEM se face legat de latimea modulului, de inaltimea lui si de structura de rezistenta NU de lungime.
Inaltimea modulului este importanta si am spus de ce.
Am convenit noi sa nu depaseasca 120 cm pentru a putea fi transportabil usor si in conditii de siguranta.
Daca te uiti pe schema propusa, schema de gara si depou, ai sa observi ca totul este gandit pe dimensiunile stabilite. Nu se taie macaze sau incrucisari ci numai linii.


Ok, atunci te inteleg, las' ca o scoate-ti voi la capat.
bafta
 
rally a spus:
Sincer, nu cred eu sa ajungem cu aceste PRIME module la expozitii internationale... asa ca insistenta pt nu stiu ce norme NEM... valabile pt germania, e buna ca sa ne obisnuim sa lucram in standarde recunoscute international, desi personal nu inteleg nimic de pe situl MOROP... ca nu TOATA lumea le are cu desenul tehnic, cote , schitze etc... . Iar daca "parintele" nostru teoretician, a tot lipsit de la ultimele noastre intalniri , STIU, ca pe motive serioase, bine ca totusi incepuram Tergiversarea ducea sigur la moartea "visului"
Cat despre cuplari cu module NEM, daca o fi cazul facem module mici adaptoare, desi mira-mas sa se potriveasca liniile cu ale lor (cap la cap) asa sa tragi o linie de legatura nu cred ca-i o problema.
Cuplarea sinelor intre module (legaturile electrice) se pot da gauri in cusaci pt a trage firele cu papucii.
Sistemul dat de florinn pare OK si daca sunteti de acord , propun achizitionarea catorva bucati de proba.
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=2646
Si daca tot am inceput , propun si numirea unui SEF de coordonare a lucrarilor, ca altfel tot contre vom avea ...
 
asta se rezolva. facem o adincitura in blat pt ca oricum vor fi acoperite cu pluta. astfel vor veni fix sub stratul de pluta. daca ne-am fi gindit de la inceput la ele ar fi fost altceva. legat de modulele nem, o sa facem niste module de capat pentru a fi imbinate cu alte module nem. oricum, modulele noastre nu pot functiona independent decit partial, si anume ma refer la gara si depou. oricum, trei module sint obligatorii, deci nu conteaza cum le unesti intre ele.
 
nu ma refeream la faptul ca ar fi o problema daca le puneti sus pe blat, si eu le-am pus, ci la faptul ca prinse intre placa si schelet ar fi mult mai rigide.

In plus, osb-ul este foarte foarte tare, nu cred ca e usor sa faci o adancitura in el, si oricum nu ar avea rost (parerea mea)
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.