Locomotivele DRG-ului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Doi cilindri de diametre diferite? Poate ca doua perechi de cilindri de diametre diferite - diametru mic pentru aburii de presiune inalta si diametru mare pentru aburii de presiune scazuta (dupa prima expansiune din cilindrii de inalta presiune); acesta este cazul locomotivelor cu patru cilindri (exceptie - Pacificul romanesc, la care toti patru cilindrii au acelasi diametru). Locomotivele cu trei cilindri au un singur cilindru de inalta presiune, montat in interior pe mijlocul cadrului, si doi cilindri de joasa presiune in exterior.
 
Chiar asa! DOI CILINDRI, de regula am observat la locomotivele compund cu doi cilindri ca cilindrul de inalta presiune e pe drepta si cel de joasa pe stanga. Si DRG-ul a avut asa ceva, mostenire din landuri, evident. Exemplu: BR57.4 E2v, fosta Wuertt Hh .

PDI
 
@ mpursu
324.001-324.355 1C1 n2v,
In cartea recent aparuta "Istoricul tractiunii feroviare din Romania", vol 3 pag 86 e si o imagine din fata cu asimetria de rigoare.
Cind ajung acasa o sa-ti dau date si despre diametrul si cursa cilindrilor diferiti.
Numa' bine!
 
Locomotivele cu trei cilindri au un singur cilindru de inalta presiune, montat in interior pe mijlocul cadrului, si doi cilindri de joasa presiune in exterior
:confused:

Aici ma lasi tu interzis, tocmai TU "stapanul bielelor"!
BR44 e exemplul clasic de trei cilindri, toti de inalta presiune! La compund din cilindru de inalta presiune aburul de emisie este abur de admisie pentru cilindrul de joasa. La ce spui tu, cilindrul de inalta ar trebui sa dea abur pe rand celor doi de joasa, ar trebui deci sa aiba un stroke dublu fata de ei, sau da simultan, oricum, se duce toata teoria bielelor .... 8)
Mai facut sa mai iau odata la rand tota lista DRG si landuri, poate oi vedea si eu un h3v . :-x


PDI
 
@grandpagscout
Intrebarea (si raspunsul) se referea strict la 324.001-324.355!

PDI
 
Nici o minune... La 2v ambielajul e identic cu h2, n2, cilindrii lucrand la fel doar ca alimentati din surse diferite.
La 4v, ca si la h4 (ca n4 chiar n-am vazut :lol: ) de asemenea ambielajul e identic, la exterior se observa doar asimetria contragreutatii pe osia (arbore cotit) pe care actioneaza transmisia interioara.
La h3, nu difera decat faptul ca am alt defazaj si evident se observa aceeasi asimetrie a contragreutatii.
Mai in detaliu, propun alt topic, aici zic sa incepem totusi cu 01...

PDI
 
mpursu a spus:
... si diametru mare pentru aburii de presiune scazuta (dupa prima expansiune din cilindrii de inalta presiune)...
Aburii odata expandati in cilindrul de inalta presiune sunt preluati de cilindrii de joasa presiune, unde se mai expandeaza inca o data. Din cauza ca toate bielele motoare actioneaza asupra aceluiasi set de roti (uneori chiar asupra aceleiasi osii motoare :D), diametrul cilindrilor de joasa presiune este mai mare decat cel al cilindrilor de inalta presiune. Pe scurt, forta F exercitata de aburii de presiune p asupra pistonului de suprafata S este F = p X S; daca presiunea aburilor scade, pentru a se obtine aceeasi forta trebuie crescuta suprafata pistonului.
 
@ PDI:
Ai dreptate, acea teorie cu 3 tipuri se referal la locomotivele tip 324 preluate de la MAV, in numar de 355.
@ Gabi Todoran:
Si cartea si acel link prezinta e tipuride locomotive tip 324 a CFR, si anume :
1'C1'-n2v- cele compound
1'C1-h2 cu cazan Brotan
1'C1'-h2 cu cazan normal
informatia o gasesti tot in recent aparutul volum 3 al Istoricului tractiunii feroviare din Romania, iar daca nu am extras eu mai sus citatul de pe linkul recomandat de PDI.
Cat despre asimetria bielelor, nu ma pot pronunta deoarece nu am vazut vreo masina sub presiune sau nici macar rece (rusine sa-mi fie). Tot ce pot face este sa presupun ca tot ce este modificat este lungimea bielei motoare