Gara lui DAN-CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Decembrie 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
Am infiintat acest topic , pt a se defasura aici , colegul nostru DAN-CFR.
DAN a scris :
Dupa aproximativ 4-5 luni de munca am reusit sa ajung in faza in care am folosit toate materialele achizitionate de la Raly,construind o gara la scara de 1:87,cu 6 linii,pe o placa de 220cmx63cm.Nu am sa intru foarte mult in detalii,intrucat se afla in faza'' la rosu''si nici nu am posibilitatea sa postez poze momentan ,insa sper sa rezolv asta cat mai repede .Gara este construita pentru sistemul analog,ceea ce a necesitat oarecum scheme destul de complexe si un tablou de comanda,ce contine 26 butoane ,gara fiind impartita in 15 segmente.A fost complicat faptul ca tabloul de comanda nu este montat pe placa unde sunt sinele,ci este detasabil,fiind cuplat la reteaua electrica a garii,printr-un cablu de calculator,cu mufa cu 20 de iesiri In seara asta am incercat-o si totul functioneaza perfect .i\In sistem analog,locomotivele stationeaza unde vor,in timp ce alta loco defileaza in voie.... Am si muncit cateva nopti bune Revin cu detalii cand voi putea posta imagini!
Il asteptam cu poze si eventual o schema electrica .
rally
 
Multumesc Raly!

<r>Multumesc Raly!O sa incerc sa fac poze cu o camera web si sa le postez cat mai repede.Trebuie intai sa-mi cumpar camera... <E>:cry:</E> .Asta pana imi cumpar un aparat foto digital.In acest domeniu,cine nu are posibilitatea sa posteze poze cu ceea ce a construit,nu poate iesi in lume! <E:mad:</E> .Referitor la schema electrica,este destul de complexa si necesita multa rabdare si atentie....Precizez faptul ca materialele de la Noch si Piko,m-au aajutat foarte mult,scutindu-ma de multa munca foarte migaloasa. <E>:D</E> .Ma refer la terasamentul noch,pe care la inceput l-am privit cu suspiciune,insa in practica s-a dovedit o inventie extraordinara! <E>:idea:</E> .Si din punct de vedere estetic arata foarte bine,eu alegand pe cel de culoare maron,care mi se pare mai apropiat de culoarea reala a terasamentului.De asemenea clipsurile de plastc PIKO,sunt absolut necesare pentru realizarea unui circuit analog complex. <E>:wink:</E> .Un lucru foarte imbucurator este faptul ca sinele piko,profil nou''I'',sunt excelente conducatoare de curent,locomotivele circuland fara probleme,fara nici un fel de intreruperi sau variatii de viteza. <E>:lol:</E> <E>:lol:</E> .Pentru prinderea sinei,am folosit cuisoare subtiri de prins geamurile,pe care le-am ''ajutat'',facand o gaura cu ajutorul unui spiral de 1mm.Voi continua cu detalii....</r>
 
deoarece sunt un adept convins al sistemului analog, voi incerca sa iti raspund si eu la aceasta intrebare. asa e, daca folosesti sistemul digital, schema electrica va fi mai simpla, insa ca pret, pe ansamblu acesta va fi mult mai mare, decodoarele si unitatea de comanda fiind destul de scumpe.
ca avantaje, digitalul iti da posibilitatea ca in timp ce pe diorama se invirte (fara noima) o garnitura (sau 2 sau 10 :?: ), tu sa mai poti comanda din telecomanda o anumita manevra a unei locomotive sau a unei garnituri... cind ma refer la o manevra ma refer la ceva mai complex decit sa dai drumul la invirtit la inca o garnitura... sa nu imi spuneti ca pe linga trenurile care se invirt puteti face manevre in acelasi timp cu mai multe garnituri, ca totusi caracatite nu suntem si tot pe butoane trebuie sa apasam (chestie pe care o faci si pe analog...).
daca in schimbul unei diorame, ai un circuit cu 3 - 4 gari asa cum visam citiva de pe acest forum, atunci faptul ca ai analog, devine un mare avantaj in ceea ce priveste pretul, iar in ceea ce priveste actionarea trenuletelor, lucrurile vor sta la fel ca si posibilitati de manevrare. viteza de actionare a diverselor dispozitive insa (semafoare, lumini, beriere, macazuri) va fi mai mare in analog, deoarece actionezi asupra butoanelor cu rezultat instantaneu pe macheta, in timp ce in sistem dgital vei incepe sa cauti cu telecomanda nu stiu ce adrese si coduri pentru a putea actiona un amarit de samafor sau de macaz in gara X sau Y.
cam asta e opinia mea. poate pare putin acida dar am facut doar sa-mi sustin punctul de vedere. deci: NU TRAGETI ! ! ! ! :shock:
 
Sal.

Da-mi voie sa te contrazic un pic :D. Nu iti poti inchipui ce dexteritate capeti cind ai in mana o telecomanda de la un system digital. Este foarte adevarat ca depinde de complexitatea dioramei. Realitatea este ca in timp ce se invart 3-4 garnituri pe diorama, poti fara probleme sa faci manevre cu altele.
Iar opinia ta o respect. Jos palaria. Candva am folosit si eu analog ! :lol:
 
credeti-ma prieteni ca stiu ce vorbesc. daca in sistem digital ai un cerc de sine, 2-3 macazuri si 2-3 semafoare, poate vei reusi sa dai o comanda mai repede pe o diorama, dar daca ai de la 6-7 macazuri in sus si alte citeva semafoare, lumini, bariere, etc, eu pun pariu ca in sistem analog voi da comanda mult mai repede!
si daca e vorba de o miscare complexa a unei garnituri sau de manevra unei locomotive care trebuie sa mute un vagon de pe o linie pe alta trecind prin 4-5 macazuri si trebuind sa fie actionate 2-3 semafoare, eu spun ca voi rezolva aceasta problema mult mai repede si sa zicem.....mai natural pe sistemul meu analog!
si chiar daca vorbim de un program complex de calculator care sa plimbe 10 garnituri de tren in acelasi timp asigurind timpi de oprire si pornire, miscari ale macazelor, aprinderi ale semnalelor in functie de miscarea trenurilor, tot va fi foarte greu sa poata realiza manevra descrisa mai sus. asta daca nu va fi si ea special regizata cu calculatorul... dar daca alegi o alta linie pe care vrei sa muti vagonul, atunci va trebui sa ai alt program regizat, deci pentru fiecare posibilitate trebuie sa ai un mic program si cum pe o macheta serioasa posibilitatile de manevra sunt nenumarate, vei avea nevoie de ceva foarte complex iar pasiunea de modelist se va transforma intr-o pasiune de programator :wink: , iar timpul necesar pentru modelare va fi folosit pentru programare si nu cred ca asta e scopul...
acum chiar astept sa fiu combatut! ! ! dar ginditi-va bine la ce am spus....
 
COMPARATII

<r>Salut Dorine !<br/>
Acum , combat si eu , desi am sa va pun la dispozitie mai multe loco analog decat digital , realitatea e ca digitalul , pe departe bate analogul .<br/>
Pe analog , ca sa misti separat 4 garnituri , viteza si sens i-ti trebuie 4 variatoare separate la care trebuie sa stai sa-nvarti , corect ?<br/>
La digital (PIKO) ai 4 BUTOANE( A, B, C, si D) fiecare reprezentand adresa unei loco . Adica apas A si din + sau - REGLEZ VITEZA. Scurt , si rapid , pe aceeasi alimentare sina fiecare adresa putand face altceva.<br/>
Mai am 2 butoane stop rapid care fac si schimbarea sensului de mers.<br/>
In stop , la digital functioneaza farurile , si la intensite maxima. La analog merge loco incet si farurile lumineaza slab.<br/>
La macaze , primul decodor (2 motorase ) are adresa 1 , deci apas icon macaz , cifra si buton rosu sau verde (sens macaz) Totul din palma ,<br/>
pe analog nu vei fi niciodata mai rapid cu 4 variatoare , si 2 tastaturi cu 16 butoane . <br/>
Pretul suplimentar ar fi 70 RON (DECODORUL PT 2 macaze ) din care scad juma de pret tastatura (ANALOG) 19 RON<br/>
O comanda digitala o iei odata si daca mai vine si cu un startset , ar fi 200 RON, de nu 350 RON (si nu vorbim de second hand ) unde le iei si mai ieftin.<br/>
Decodoare LOCO , da sunt mai scumpe , dar la fel, le iei odata cu achizitia unei noi LOCO. Ba iesi si mai ieftin daca ai cumpara loco cu decodorul montat (vezi Mehano si startseturile)<br/>
Si sa nu mai zic : ioc SUNETE fara digital.<br/>
Acum programele de calculator. Da la inceput e mai greu pana-ti introduci traseul propriu in program . Dar apoi nu faci decat programarea pe schema data a componentelor (MACAZE , LAMPI , SEMAFOARE ) in cate variante iti permite circuitul. Le salvezi si cand ai chef doar dai load si programul pune schema aleasa in miscare. Aici e ok pt Autopilot , ca intradevar sa stau sa ma uit pe monitor sa schimb un macaz i-si pierde charmul.<br/>
Orice ar fi tehnologiile avanseaza , viitorul e al digitalului<br/>
N-are sens de fapt sa comparam , e ca si cand am incerca sa aratam avantajele locomotivelor cu aburi fata de ... diesel sau electrice .<br/>
Sper ca nu te-am intristat , de fapt de aia suntem aici sa ne lamurim <E>:wink:</E> <br/>
rally</r>
 
postare poze

<r>Dane , intra la link-ul asta , inregistreaza-te si transfera pozele . Coobra foloseste situl asta si am impresia ca se incarca mai repede decat pe imagescht<br/>
<URL url="http://i85.photobucket.com">http://i85.photobucket.com</URL><br/>
rally</r>
 
Salut Dane!

Lasa-i pe baieti sa-i dea inainte cu digitalul deoarece au dreptate - asta este viitorul. Singura problema este legata de programul pentru calculator care sa lege tot ce ai digi. Vine si asta cat de curand si sper sa scada si preturile. Atunci cred ca trec si eu pe digi.
Hai sa vedem ce este cu analogul.
Eu sunt tot pe analog si contrazic ideea ca trebuie sa butonezi o gramada de variatoare. In principiu fiecare tronson este alimentat pentru o anumita viteza a trenului. La "probe si incercari" am constatat ca alimentand linia cu 50 sau 75% din maxim posibil trenurile, in functie de locomotiva, au viteze diferite. Problema apare la urcarea pantelor unde datorita tipului de motor: 3 sau 5 poli mersul este sau nu este uniform. Cu o schema simpla se rezolva si asta. Restul: semafoare, porniri, opriri, macaze tine de automatizarea pe care o poti face. Se rezolva si pornirea lenta a trenului din gara si oprirea acestuia usor, fara smucituri - schema de mai sus.
Facand planuri si tot masurand si nelucrand efectiv, vorba lui Rally, ma gandesc si la automatizare.
Cat priveste faruri aprinse si loco pe loc in analog s-a gasit "ac si pentru acest cojoc", un circuit cu diode si o rezistenta si se rezolva pentru tot ce umbla pe sine.
Daca ai si poti posta nu ar strica sa "spionez" schema ta.

LDH
 
discutii

<t>Salut fratilor c.f.r.-isti!Cu speranta ca inca mai asteptati ceva vesti de la mine,privind gara la care lucrez in prezent,va propun sa va propun sa dezbatem urmatorul subiect,''gari in mai multe camere cu traseu intre ele sau diorama,pe o singura placa,cu circuit inchis",urmarind cu aceasta ocazie avantajele si dezavantajele fiecarei variante.Bineinteles ca eu voi sustine prima varianta,intrucat am ales deja acest sistem,in prezent lucrand la o gara pe o placa cu dimensiunile 22o,5x63cm.Vreau sa fiu combatut cu argumente teoretice si practice din experienta fiecaruia,astfel incat sa invete si altii din dezbaterea noastra si ma refer aici la cei incepatori.<br/>
In primul rand,varianta gari in camere diferite,cu traseu intre ele ne apropie cat mai mult de ceea ce exista in realitate,creand ideea de distanta intre statiile de cale ferata,aceasta putand fi si de 7-8 m,in cazul in care traseul ales intre statii este serpuit,avand mai multe curbe.Iar noi asta dorim de la aceasta pasiune,sa cream ''o bucatica din realitate'',pe cat posibil.De asemenea,o gara cu dimensiunile mai sus mentionate,arata mult mai realist ca una inghesuita pe o diorama si cu multe sine curbate si intrerupte cu opritoare!</t>
 
poze in curand

<r>Stiu ca unii care ati urmarit de la inceput topicul''Gara lui DAN C.F.R.'',asteptati poze cu ceea ce am facut,insa din anumite motive tehnice nu am putut posta,insa trebuie sa avem rabdare ca suntem machetisti si rabdarea trebuie sa fie principala noastra calitate! <E>:!:</E> .Am promisiuni certe privind realizarea unor poze cu o camera digitala in zilele urmatoare astfel incat foarte curand sa ies si eu in lume!Atentie <E>:!:</E> ,astept argumente pro si contra variantei''Gari in diferite camere,cu traseu intre ele'' <E>:shock:</E> .</r>
 
Ma bucur....

<r>Ma bucur ca sunteti pe faza,asta arata ca sunteti sustinatori inraiti ai variantei ''diorama'',exact genul de pasionati cu care vreau sa discut.Deja ati adus in discutie cateva argumente prin care va sustineti varianta aleasa de voi,''diorama''.Eu realizez faptul ca aveti o viziune deformata asupra variantei aleasa de mine,in sensul ca voi vedeti garile din camere tot ca pe niste diorame destul de mari,ce nu iti mai permit nici sa calci in camera respectiva. <E>:shock:</E> .Adevarul este ca gara la care lucrez acum are dimensiunile acestea(220,5x63cm)si de aceea va fi pozitionata in camera cea mai mare(20m patrati),in celelalte camere vor fi gari cu maxim 3 linii si fara instalatii speciale,ceea ce face ca acestea sa nu depaseasca latimea de 30-35cm si lungimea de 160-170cm! <E>:wink:</E> .Linistiti-va,nu aveam de gand sa fac mai mult de 3 gari,asa ca nu transform casa intr-o retea de cai ferate,insa cred ca aceasta varianta este mai realista ca o ''diorama cerculet''.Cred ca exagerati si in ceea ce inseamna traficul feroviar,voi vedeti multe garnituri in miscare! <E>:shock:</E> .La cate sine aveti voi pe o diorama,cate trenuri pot circula in acelasi timp,astfel incat acest lucru sa se faca'' cu o logica''.Cred ca acest lucru depinde de modul in care ne raspundem fiecare la urmatoarele intrebari:Ce vreau eu de la macheta mea?Ce vreau eu de la modelismul feroviar?Un alt avantaj al variantei alese de mine este faptul ca eu pot strange destul de usor ''circuitul feroviar ''realizat,in timp ce diorama voastra este cu siguranta tot timpul intr-o camera,ocupand o suprafata destul de mare chiar si cand avem diversi musafiri,de diferite varste,cu diferite stari..... <E>:D</E> <E>:D</E> <E>:D</E>.Sper ca timpul sa demonstreze avantajele si dezavantajele fiecarei variante! <E>:wink:</E> .Tineti aproape,va urma!</r>
 
Gresit!
Diorama se poate plia pe perete sau pe tavan
In alta ordine de idei cred ca nu ai inteles ce am spus
Gara Mare a mea are trei linii principale si este intr-un careu de 2700mm pe aproape 1000 mm
Cum vezi "realist" ce se intampla in celelte gari din camera cu gara principala?
La ce ai trei linii in fiecare gara daca plimbi doua garnituri
La schema ta traficul ar trebui sa fie mai intens decat spui iar daca ai si linie dubla nu mai vorbim
Presupunand, asa ar fi frumos, ca numai o parte de linie sa fie electrificata cum vezi sa schimbi locomotiva cu una diesel sau aburi?
Deci ideea este ok dar greu de SUPRAVEGHEAT

De ce se chinuie toti modelistii feroviari, si vorbesc de cei mari cu dare de mana de la firme pana la simpli muritori, sa faca traseul, nu-l numim diorama, cat ar fi el de mare, cat mai vizibil din orice pozitie?
Oare numai sa-si vanda marfa?
Nu cred. O fac pentru simplul motiv ca ce se intampla acolo, pe planseta, este interesant si trebuie vazut

Cu stransul, ca sa revin, problemele sunt identice
Tu strangi pe module, eu voi face la fel. Chiar si marele meu modul 2700x1000 va fi imparti in alte trei

Cred ca problemele sunt de alta natura: comenzi, automatizare etc

Te-am mai rugat sa pui o schema sa vedem si noi ce si cum
 
eu sunt de aceeasi parere, gari in mai multe camere si asa voi face...
puteti spune ce vreti, eu stiu mai bine ce pot si ce vreau si daca unii critica nu inseamna ca au si dreptate. nu va faceti griji asupra controlului locomotivelor si vagoanelor pe astfel de circuite ca avem noi grija (adeptii acestui sistem)... si nu ocupam toata casa, ca daca vrem sa stringem, totul e modulat si se stringe usor...
acest tip de macheta asa cum am mai spus nu se preteaza pe digital decit cu costuri foarte mari dar cu putina istetime, pe analog se pot rezolva toate problemele pe care le ridicati toti cei care criticati ideea unei machete cu circuit in 2-3 camere si cu 2-3 gari !
 
promit ca la prima intilnire organizata la care o sa particip o sa incerc sa ma fac inteles, mai ales pentru colegii nostri care inca sunt pe analog...
poate DAN CFR o sa reusasca sa puna si niste poze, dar si el e la inceput avind montate liniile si comenzile unei gari, functionale ce-i drept, insa pina la realizarea visului cu circuitul feroviar(deschis) cu mai multe gari.............mai e cale lunga. :lol:
 
eeeeeeee.
eu sunt mai nerabdator. vreau sa fie gata totul IERI.
un defect deal meu. dar asta este. ma invat sa o iau si eu usor. 8)
 
Citind toata discutia de mai sus sincer eu am ales o solutie mai ciudata la care nu s-a gandit nimeni .Am diorama de 5/2m cu remize , 2 gari 4 circuite independente , de la aceasta diorama plec cu un traseu dublu (pentru a nu avea probleme cu "vizualizarea" trenurilor pleaca doar 2 de pe diorama fiecare pe linia lui ), sina prinsa pe suporti pe perete si din cand in cand pe traseu 2,3 tunele , cateva halte si orasele (mentinand tronson dublu dar cu ramificatii aferente garilor ,etc) iar in capatul tronsonului o bucla dubla de intoarcere e nevoie de aprox 1,2 pe 1,2 unde sa fie mascat totul de un tunel si un deal imens cu un oras de munte pe el si o gara mare la intrare in tunel (pastrand tronsonul dublu) .Astfel trenurile intorc fara sa interactioneze intre ele ,doar daca vrei ...
Fiecare halta sau gara comandata separat (macaze si semafoare) in analog print-o mica schema .
Asta am de gand sa fac in viitor (diorama este 90%gata) m-am apucat de adunat materiale .
Avantaj te poti extinde cat vrei , in cate camere vrei iar muntele cu bucla de intoarcere il poti muta unde vrei....
 
Bogdan are o idee buna si cred eu o viziune buna asupra a ceea ce vrea sa faca. daca poti sa realizezi o astfel de macheta doar intr-o singura camera avind spatiu suficient este super. eu am inteles foarte bine ce vrea sa faca deoarece ideea seamana in mare cu a mea, mai putin bucla de intoarcere la care poate ar trebui sa ma mai gindesc... :idea: imi place cum a reusit sa explice clar cam cum va arata circuitul si care va fi principiul de montaj si functionare.
LDH, se pare ca noi cei ce suntem pe analog stam mai prost cu aparatele foto. dar se va rezolva si asta si vom avea si poze...
DAN CFR, poate va reusi sa imprumute un aparat digital de la cineva si atunci vom vedea ce si cum. eu voi rezolva aceasta problema (aparat digital) cam in 6-7 saptamini. :p