Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@IonutTrif

dupa ce ai sa vezi cum functioneaza ai sa te indragostesti de el
sunt 2 variante de semafor cu 2 brate,ma refer la cele facute de marca Viessmann
semafoare cu 2 brate cuplate intre ele cu un motor de actionare si semafoare cu 2
brate independente intre ele cu 2 motoare de cuplare.
acestea din urma sunt cele care reproduc realitatea,deoarece bratele pot fi
comandate independent unul de celalalt realizand astfel cele 3 indicatii de trafic
si anume:
Hp0=stop,bratul superior este in pozitie orizontala si bratul inferior in pozitie
verticala,aliniat cu stalpul(in sus)..noaptea este o lumina rosie spre tren
Hp1=liber (cu viteza stabilita ptr acel tronson),bratul superior este ridicat la 45 grade
bratul inferior este in pozitie verticala,aliniat cu stalpul,in sus...noaptea este o lumina verde spre tren
Hp2=liber cu viteza redusa peste abaterea macazului,ambele brate sunt ridicate la
45grade...noaptea o lumina verde superior si o lumina galbena inferior

motoarele acestor semafoare reproduc o miscare lenta,ca in realitate,am avut si eu
2 nu stiu cum am ramas fara ele :( :(
 
Am o curiozitate: luminile se văd din ambele direcĂžii? Dacă da, sticla care este de culoare verde pentru o direcĂžie este de culoare roÂşie pentru cealalată? Care este situaĂžia cu cea galbenă? Adică este vizibil din ambele direcĂžii Âşi arată galben din ambele direcĂžii?
 
O curiozitate istorică: Âştie cineva cum se făcea iluminarea lămpilor la începuturi (cănd/dacă nu exista curent electric)?
 
Adică obiectele încercuite cu verde sunt de fapt lămplile? :D
semnaliz2.jpg
 
@Ionut,
Ati facut foarte bine ca ati scos tufele acelea,mi-am dat seama dupa ce le-am pus ca au niste culori mult prea tari si sint mai degraba suprarealiste.
@All:Haideti sa facem un thread despre semnalizare ca sa nu facem o ciorba prin subiecte.Mai ales ca LDH v-a dat link-ul despre semnalizari.E un subiect interesant si important .
 
@Sandy: poate lucrat un pic cu aerograful se poate face ceva din tufele respective. Eu am incercat sa folosesc una ca si "suport" pentru o tufa cu frunze Busch dar nu a iesit cine stie ce.
Cele mai aproape de realitate tufe raman cele facute din ramuri de copaci Noch (ar trebuie sa mai luam vreo 2 cutii) si cu frunze Busch.
 
Ok,vom lucra cu aerograful dar e esential sa evitam verdeturi in culori tari(mai ales galbenul si stacojiul ala sint de groaza).Apoi,mai intervine asa numitul scale-effect.Adica,pentru a parea realistice la scara,culorile trebuie deschise fie cu alb fie cu gri deschis neutru,de genul flat gull gray de la Model Master.
Deci,pentru a da cit mai mare veridicitate aspectului ar trebui sa suflam cu o tusa de alb sau gri intreaga portiune de diorama unde apar verdeturi si stinci.
De exemplu,daca in realitate stincile lui AliNoch au o culoare realistica,ele par un pic prea inchise din cauza lipsei scale-effectului.
Ideea e ca,spre exemplu,daca admiti ca privesti din avion de la 300-700 m inaltime un deal,intre ochiul tau si pajistea dealului se interpun vapori de apa,smog etc.In plus,culorile calde (galben,oranj)au tendinta sa se apropie de ochi(dilatarea culorii) iar cele reci sa se indeparteze(contractie).
Parerea unanima este ca nu e bine sa deschizi culoarea de origine cu alb ci mai bine e sa pulverizezi alb peste tot.
Daca nu e posibil,dilutia este de alb 15% la scara 1/32,25% pentru 1/48 si 30% pentru 1/72.Pentru 1/87 se admite un 30-32% alb.
 
@Sandy am stat jumatate de ora sa inteleg postul :D
De aceea avem noroc sa lucram mai multi la o diorama pentru ca fiecare exceleaza intr-un anumit (sau mai multe) domeniu(i). Daca luam cei mai bun de la fiecare sigur o sa iasa ceva frumos. In plus sa tinem cont ca este prima exp de acest gen pentru toti.

@Florin : ne mai fierbi mult cu pozele ? :D :-x :-? :( :p
 
@All: pe langa cei 9.000 RON platiti pentru materiale (de fapt sunt mult mai mult ca nu am pus "micile" cumparaturi) trebuie precizata si chiria de 8.000 RON + cel putin 1.000 RON cheltuieli.
Dar vorba reclamei, bucuria de a lucra la o diorama..nepretuita.

Ca tot veni vorba de bani am luat azi din Parkiter 2 tuburi de aracet Moment :evil: , se arata vremuri in care plantarea ierbii va fi la ordinea zilei
 
@Ionut:
:lol: Ne scuzatz,voiam doar sa spun ca sa nu ne impacientam de culorile tari ca oricum trebuie suflat cu aerograful ca sa deschidem tot(asta-i scale effect).Sint unii modelisti care nu cred in scale effect,eu da si este chiar logic.Oricum e o notiune destul de discutabila in ceea ce priveste rapoartele de alb.
 
Florinn a spus:
A mai avansat putin cu vegetatia in zona dintre tunele:


Am avansat foarte putin. Adica in partea de sus am pregatit terenul cu primul strat de iarb, urmeaza aspirat, tufe alte texturi , copaci
Ceea ce vedeti puncte negre (gainat de oi cum i-am zis noi) este o textura Noch care cica este "wood floor". Din pacate nu prea are mult in comun cu asa ceva tot ce sper este ca se va aspira :)
 
Este un produs Noch, pamant arabil. O sa caut codul sa ti-l dau.
Dar sincer de fapt este rumegus de placi de pal , sau oricum seamna izbitor. cred ca poti sa mergi la praktiker sau unde au servicii de taiere si sa ceri o punga :D
 
O sa verific sa vad exact dar cred ca e produsul "acker", cod 08441 (punga mare) (pag 70 catalogul Noch 2007)

DAR am amestecat produsul cu nisip, si mizerie gasite prin curte si pe care le-am cernut si cu ingredienetul secret (mizerie de la Alin din garaj care e un praf maro inchis)
 
Ce am mai vrut sa mentionez:

in nestiinta noastra eu si cu Alin am taiat aiurea o sina de-a lui Florin ca sa scoatem modulul si acuma suntem buni de plata (in beri)

Dar , ce am constatat si ne-a bucurat e cat de usor este modulul , si era modulul considerat cel mai greu cu mult ghips si caramida pe el. Pur si simplu mai usor ca si o masa. Asa ca nu trebuie sa ne facem nici o grije la o eventuala mutare legat de greutate (raman alte destule griji :))