Test

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Deschid acest subiect intitulat “Test” ca sa vedem cam cum ar arata o descriere a locomotivelor pe care le avem in colectie, ce mai trebuie CORECTAT – in primul rand – ce mai trebuie adaugat la istoria lor
Se doreste un topic pentru discutii, discutii deschise la alt subiect, care are si o exemplificare deci nu vom continua sa punem aici poze cu modelele la scara si cu istoria lor
Poate in acest mod vom putea cunoaste mai multe despre locomotivele noastre (abur, diesel, electrice) si nu in ultimul rand vom invata despre epoci si altele

Nu as dori sa ne apucam sa le amestecam si de aceea probabil ca va trebui sa deschidem capitole separate pentru fiecare tip de tractiune

A facut-o Bogdan la “Galerie” dar, din pacate, acolo au fost puse foarte putine informatii despre modelul original cat si modelul la scara

Ramane sa ne hotaram cum sa facem sa fie bine si informatiile sa fie la un loc

Avand in vedere ca stau “foarte bine” cu limba germana astept corecturile aferente datelor de mai jos


BR 23 (Baureihe 23) sau Seria 23

BR23DB.jpg


Locomotiva cu abur Seria 23 construita in Germania Federala pentru trenurile de persoane de catre firma Henschel (!) in anul 1950 (Ep. III) – numerele 23.001 – 23.105

Prototipul BR 23 (35.2 DR), construit in Germania, cu numarul 23.001 paraseste poarta fabricii Henschel in anul 1941 (Ep. II), Modelul este derivat din seria 50 si au fost construite doua exemplare 23.001 – 23.002
Razboiul nu a permis dezvoltarea acestei locomotive. Dupa razboi programul a fost reluat si intre anii 1950 – 1959 au fost livrate locomotivele cu seriile 23.001 – 23.105 cailor ferate ale Germaniei Federale.
Locomotiva a tractat intreaga gama de trenuri de la cele de marfa pana la cele de persoane si express.

BR23 cu seriile 23.1001 – 1113 au circulat, incepand cu 1955, in Germania Democrata

Ultimul model al serie, BR23.105, livrat cailor ferate federale de catre Jung in 1959, actualmente este la muzeul Asociatiei Germane pentru Istoria Cailor Ferate (DGEG) din Neustandt (Weimstrasse) dupa ce in 1971 a avut un accident. Locomotiva a suferit reparatii exterioare, nu este functionala, dar asta nu o impiedica sa fie una dintre cele mai elegante locomotive cu abur.

Caracteristici tehnice generale:

Configuratia rotilor 1’C1’h2 adica o rota alergatoare, trei roti cuplate motoare si o roata purtatoare (pe romaneste – si frantuzeste - ar insemna 131), biela principala actioneaza a doua osie
Tenderul este 2’2’T31 – doua boghiuri cu cate doua osii fiecare

Fac o paranteza si rog pe cei avizati sa faca o descriere in cuvinte a indicativelor configuratiei rotilor locomotivelor si ale tenderelor acestora

Diametrul rotilor motoare cuplate 1750 mm
Diametru rotii alergatoare 1000 mm
Diametrul rotii purtatoare 1250 mm
Lungimea maxima 21 325 mm
Viteza maxima 110 Km/h
Puterea maxima 1785 PSi
Suprafata focarului (gratarului) 3,11 mp
Suprafata de vaporizare 156,28 mp
Diametrul cilindrului de forta 550 mm
Cursa pistonului cilindrului de forta 660 mm

Locomotiva BR 23.105 a functionat pana in anul 1959 pe liniile DB (Germania Federala)
A devenit exemplar de muzeu

Modelul reproduce masina BR23.105, exemplarul de muzeu, si este produs de Roco.
Are tractiune in tender, conform noii mode in modelismul feroviar.
Este un exemplar reusit cu multe detalii aparente.
Functioneaza ireprosabil.

Se livreaza intr-o cutie mare in care se mai gasesc o brosura cu locomotiva, incepand cu modelul 23.001, o descriere a fabricii si multe alte lucruri – sigur interesante – pacat ca sunt in germana – poate facem o traducere pana la urma, doua pliante cu descrierea componentelor, lista pieselor de schimb, detalii privind desfacerea diferitelor componente si o punguta cu o gramada de detalii de adaugat pe model.

IMG_8282.jpg


IMG_8283.jpg


IMG_8284.jpg


IMG_8285.jpg


IMG_8286.jpg


Astept corecturile de rigoare, propunerile si sugestiile

Cum am mai spus unele lucruri sau mai discutat aici

http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=586

Cred ca discutiile nu au fost in zadar dar facand ceva concret putem reveni la subiect mult mai direct

toate cele bune
 
salut tuturor!

deoarece vad ca "testul" nu a ramas fara ecou si s-au inghesuit foarte multi :D care au dat ideii pentru rubrica ce se dorea o banca de date, cu si despre locomotive, continui cu prezentarea altui model

avand in vedere ca va fi prezent la expozitia de 1 iunie m-am gandit ca daca uit acasa informatiile le putem lua de pe forum

este vorba despre BR98-7 sau cum mai este cunoscuta "locomotiva tender Mallet" datorita sistemului inventat de catre inginerul elvetian Anatole Mallet

locomotiva beneficiaza de patru cilindrii de forta, cate doi pe fiecare parte, asezati in tandem, fiecare actionand cate doua osii cuplate

BR98.jpg


date tehnice (cam putine dar mai cautam)

formula rotilor B’B n4v sau 0-4-4-0 (ca la americani :lol: )
diametrul rotilor 1006 mm
lungime 10 010 mm
viteza maxima 45 Km/h
puterea 380 PSi

constructor Maffei
intre 1989 – 1903 au fost construite 29 de exemplare

am mai gasit o informatie in care se spune ca DRG ar fi avut 31 de astfel de locomotive (!!!!!!)

locomotiva nu este unica existand si alte tipuri in configuratia B'B n4v ce au folosit acelasi sistem cu patru cilindrii de forta:

BR 55-60 (1903) locomotiva B’B n4v cu tender 3T12 si BR98-0 (1910) locomotiva tender B’B n4v

modelul la scara este produs de Roco si functioneaza impecabil
o sigura observatie - lanternele (felinarele) nu au becuri/leduri
deoarece nu am poze bune cu originalul, am gasit cateva dar nu sunt foarte clare, nu pot spune mare lucru despre detalii, mie mi se par a fi ok dar cineva mai avizat ma poate contrazice

nu este o premiera pentru model participarea la o expozitie, locomotiva fiind prezentata si la Targul de Turism

IMG_8433.jpg


IMG_8434.jpg


IMG_8435.jpg


IMG_8436.jpg


o sa urmeze un alt model ce va fi si el prezent la expo pe 1 iunie

toate cele bune
 
am uitat sa adaug ca modelul este un exemplar K.Bay.Sts.B epoca I

construita de uzina Maffei a fost in serviciu pana in 1930 (DRG) cand au inceput sa fie reformate, ramanand in serviciu pana in anii patruzeci doar trei exemplare, unele exemplare au luat drumul muzeelor sau ca la centralele hidroelectrice (Vorarlberg si Voest)

toate cele bune
 
Scuzati-pardon-bonsoar (cum bine zis-a Caragiale :D), abia acum am aflat despre acest subiect :D.
Faci foarte bine, LDH, ca prezinti locomotivele pe partea dreapta, fiindca ele sunt prezentate in cataloage predominant pe partea stanga, deci eu acum pot incepe sa ma pronunt despre corectitudinea... bielelor (dupa cum cred ca era de asteptat :D - bibliografie aici).
BR23 Roco are si ea celebra greseala pe partea stanga, atat la vechea versiune (cu surub) cat si la noua versiune (contramanivela din plastic turnat/injectat care se monteaza intr-o gaura profilata din roata motoare principala).
Nu-mi amintesc cum arata bielele simpaticei locomotive Mallet H0, desi stiu ca am vazut-o intr-un catalog Roco sub numele "Zucker-Susi"; era mentionat acolo ca respectiva locomotiva era utilizata la transportul materiei prime catre nu mai stiu care fabrica de zahar, acesta fiind motivul apelativului de mai sus ("Susi-de-zahar") :). Partea dreapta a locomotivei H0 este corecta :aplauze:. Eventual poti sa o pozezi si pe partea stanga? :D
 
ideea de a prezenta caracteristicile modelului real si apoi date despre modelul la scara este buna. dar sa nu uitam ca atunci cind s-au facut rubricile acelea despre categoriile de material rulant pentru calea ferata(LOCOMOTIVE DIESEL, LOCOMOTIVE ELECTRICE, etc) la ,,IMAGINI GALERIE", ideea a fost aceeasi si instructiuni in acest sens se pot citi la inceputul fiecarui topic. dar cine a citit??????????????? cred ca membri forumului sunt interesati mai mult in a posta decit in a citi ce scriu ceilalti, altfel nu ar fi aparut atitea topicuri cu acelasi subiect............... :-? si sunt destule...... cred ca e destul de dificil de tinut o anumita ordine sau disciplina a subiectelor pe forum. dar asta cred ca e valabil pentru toate forumurile. ce e de facut? nimic! mergem inainte.
si ca tot am fost intrebati legat de necesitatea acestui topic - in conditiile date - eu zic: DA. e binevenit. la urma urmei nu conteaza unde se posteaza pe forum date interesante. e bine ca se posteaza. sunt utile!
asa ca hai sa-i dam batai! sa adunam materiale si sa le postam!
 
DORIN a spus:
..... cred ca e destul de dificil de tinut o anumita ordine sau disciplina a subiectelor pe forum. dar asta cred ca e valabil pentru toate forumurile. ce e de facut? nimic! mergem inainte.
si ca tot am fost intrebati legat de necesitatea acestui topic - in conditiile date - eu zic: DA. e binevenit. la urma urmei nu conteaza unde se posteaza pe forum date interesante. e bine ca se posteaza. sunt utile!
asa ca hai sa-i dam batai! sa adunam materiale si sa le postam!

hmmm, eu zic ca din cand in cand s-ar putea face putina disciplina si ordine in subiecte, nu e normal sa fie atatea topicuri cu acelasi subiect.

De asemenea ar trebui putin restructurate topicurile, apar la mai multe sectiuni discutii care ar trebui grupate, o sa fac niste propuneri administratorilor cu privire la acest lucru.

Referitor la acest subiect de aici, eu zic ca e foarte util, chiar azi am vb cu Sandy care are in colectie cam 80 locomotive profi si doreste sa le prezinte in detaliu pe forum, deci de scris se va scrie.
 
DORIN,

Te corectez putin :D
De citit se citeste dar cand este mult text lumea se uita la poze ca este greu sa parcurgi text. Vezi cazul subiectelor la care mai mult se scrie decat se exemplifica, daca este cazul, cu fotografii si pentru care scade interesul.

Legat de "asa este pe toate forumurile" este posibil ca unele sa fi scapat de meteahna asta si cand cineva deschide acelasi subiect este adus cu picioarele pe pamant. Este drept ca pe administratori ii intereseaza prea putin daca vinovatul mai scrie au ba pe forum cu ata mai mult cu cat nu a citit ce scrie pe forum.
Sa nu crezi ca este bruscat sau i se vorbeste urat. Nu. Totul se desfasoara in cei mai politicosi termeni.

Exemplele personale nu sunt bune dar nu am altele :D

Cand am atras atentia ca nu se citeste pe forum si se pune obsedant aceiasi si aceiasi intrebare am fost pus la zid in momentul in care raspunzand unei intrebari am spus cam acelasi lucru ca un coleg de forum, adica "mai nenea nu citesti pe forum" - evident spus mai elegant. Persoana in cauza a incurcat termenii, din pacate pentru ea. Una este sa nu citesti si sa sacai cu aceiasi intrebare si alta sa iti sara in ajutor colegii de forum si sa iti raspunda.
Unde nu da Dumnezeul forumistilor ca atunci cand un forumist intreaba ceva din cei N inscrisi pe forum N-2 sa dea raspunsul.


Florinn,

Asteptam cu interes prezentarile care, mai mult ca sigur, se vor transforma in monolog.
 
@dorin
Acest topic e unul de test, LDH s-a "jucat" un pic pt a vedea reactia de raspuns si continuitate pe tema ... :(
Dupa cum scrie si in Titlul rubricii e o "propunere pt categorii de interes" si nu are sens sa se continue tema propusa aici.
Tema a fost deja abordata si deschisa, dar vorba lui LDH , e mai mult un monolog.
Cat despre repetarea unor intrebari, desi ma deranjeaza... trebuie sa recunosc ca e un fenomen generalizat pe forumuri, noii veniti nu pot (fizic) sa citeasca tot ce s-a scris, si atunci , in limita timpului, inspiratiei etc etc, ma vad nevoit sa raspund a nu stiu cata oara la aceeasi intrebare, nefiind la fel de bine organizat ca altii care imediat dau link-ul potrivit. ;-)
rally
 
@LDH:

Dorel, cateva mentiuni privind Neubaulok BR23...

versiunea DB din 1950-53 este numita in literatura de specialitate "23.0", spre a o diferentia de "35" de la DR(Ost) care la inceput se numea "23.10"; cele doua prototipuri, 23.001 si 002, care erau construite pe baza BR50 insa cu formula osiilor 1'C1'h2 au ramas dupa 1945 in est...

cat despre biata 23.105 nu mai este locomotiva de muzeu ci epava calcinata, fiind distrusa in incendiul care a mistuit o mare parte din colectia muzeului din Nurnberg in 2006...:(