Br 44...."Jumbo"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
aflata de un an in colectia si proprietatea subsemnatului,am terminat-o recent de
patinat,in stadiul original aflandu-se dureros de curata :D
patinarea a fost facuta pe mai multe etape,conform timpului disponibil,inspiratiei,
gradului de uscare al straturilor de praf aerografic,conditiilor meteo...etc.. :p
nu am sa va explica asta aici,probabil la Atelier(cand oi avea kef :twisted: ) decat
ceva date despre model si prototip 8)
 
Este o locomotiva splendida si, mai ales, cu bielele corecte
yahoo.gif

Locomotiva reala are trei cilindri; al treilea cilindru se afla pe mijlocul cadrului locomotivei, iar biela motoare corespondenta actioneaza asupra osiei a doua din fatza, motiv pentru care contragreutatile de pe rotile respective nu mai au pozitii diametral opuse fata de manetoanele bielelor de cuplare.
 
sa va spun ceva despre prototip...

asa cum s-a facut si cu seriile ptr trenuri expres 01/02,s-au fabricat,in anii
1926/1927,2 serii a cate 10 masini,o serie cu 2 cilindri si expansiune simpla,iar
cealalta serie cu 3 cilindrii,fiind seriile 43,respectiv 44,locomotive ptr trenuri de marfa.dupa teste s-a dovedit ca
seria 44 este fiabila ira productia seriei 43 a incetat.au fost fabricate in numar
foarte larg,36 locomotive au fost convertite pe combustibil likid,pacura,crescandu-
le astfel puterea la 2100 HP,in 1955
cele pe carbuni "mancau" numai carbune de buna calitate,huila in
special...ekipajele le-au poreclit "Jumbo",fiind locomotivele de povara ale ambelor
administritatii feroviare,DR si DB
 
date tehnice:

http://translate.google.com/translate?u=http%3A//www.dlok.de/95.htm&hl=en&langpair=de|en&tbb=1&ie=iso-8859-1

http://translate.google.com/translate?u=http%3A//www.alfons-schuerhaus.de/&hl=en&langpair=de|en&tbb=1&ie=iso-8859-1
 
poze:

http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+44.html

http://www.bundesbahnzeit.de/Galerien/Ottbergen/galerie.htm

http://www.eisenbahnbilder.com/modules/xcgal/thumbnails.php?album=16
 
modelul este f bine realizat,este din fosta gama Professional de la Roco,detalii cat
cuprinde,are pe nea Gica cu ajutoru´ in markiza,3 faruri cu lumini albe directionale
...biele corecte,preparata ptr generator de fum.motorul este in tender,trage pe 2
osii+2 osii ptr culegere curent in tender,are caucioace pe toate 4 rotile motoare
de pe tender :-x :-x ,din tender are transmisie pe cardan in locomotiva,
angrenanad cele 5 osii cuplate...in tender are loc decat ptr un decodor,ptr a-i
pune loksound trebuie sa pun difuzorul in markiza cumva,sau sa pun un decodor
cu sunet ptr scara N
ce nu imi place,farurile din fata au o lumina slabuta...in rest sunt foarte mandru de
ea :D :D
 
ciudat, dar seamana putin si cu BR 52..... pina la urma vad ca nu exista o regula clara in a ,,denumi" locomotivele cu abur.
oricum este o locomotiva deosebita, cu multe detalii si acum cu noua ,,culoare" arata si mai bine.
felicitari!
 
mpursu a spus:
Intrebare de baraj: mi se pare mie sau BR44 seamana foarte bine cu BR50, singura diferenta notabila (pentru mine :D) fiind la contragreutatile rotilor de pe osia a doua?

Da sigur ,mpursu, noaptea toate pisicile sunt negre :D
Ai spus-o si tu doar ca ai uitat BR44 are 3 cilindri iar BR50 are doi cilindri ca sa nu mai vorbim de alte aspecte exterioare datorate cilindrului in plus fata de BR50.
 
DORIN a spus:
ciudat, dar seamana putin si cu BR 52..... pina la urma vad ca nu exista o regula clara in a ,,denumi" locomotivele cu abur.
oricum este o locomotiva deosebita, cu multe detalii si acum cu noua ,,culoare" arata si mai bine.
felicitari!

Este normal ca unele locomotive sa semene intre ele deoarece, in mare parte, nu sunt proiecte noi ci sunt derivatii sau imbunatatiri ale unor modele mai vechi.
 
uitai sa va spui....carbunii aia din tender sunt carbuni adevarati.adica reali!
a facut rost de o bucata de carbune pe care am faramitat-o pana ce am obtinut
granulatia dorita ptr HO,am umezit "carbunii" din plastic din tender cu amestec de apa,aracet si picatura de
detergent si am presarat pe deasupra carbuni adevarati,am "scapat" si cativa pe
dinafara si...gata..... :p
Bulache..mai bagi carbuni? :D
 
Seamana cu BR50, cu 52, imbunatatiri ale aceleasi masini, seriile n'au noima....MI-E RRRRAAAU!
NEMTII SUNT NEMTI! La ei totul are noima! Inserierea cu 01 pana la 99 apare dupa unificarea cailor ferate ale landurilor in DRG si definesc foarte clar proveniente, destinatii, puteri diferite ale locomotivelor. Cred ca cel mai clar sunt prezentate lucrurile de Thomas Nosske colea:

http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/

Asemanarile se datoresc standardizarii, ca d'aia se cheama "Einheitslocomotive", da' intre cazanul lui 44 si cel al lui 50 e diferenta ca intre 01 si 41 :D :D :D :D (adica de la cer la pamant)


PDI
 
@PDI

am citit intr-un catalog Roco cum ca seria 41 a avut cateva locomtive care au fost
ekipate cu cazane de 01
 
intre 44 si 50 diferentele sunt mari,incepand de la nr de cilindrii si pana la puterea
locomtivelor..seria 44 beneficiind de suprafete de ardere si evaporare mai mari
ca la 50,kiar daca diametrul pistonului este inferior seriei 50,insa de la 1910/2100
HP si pana la 1650 ai Br50 este destul
o treaba care ma nedumereste
Br 44 ...1´Eh3,adica 1 osie alergatoare,E=5 osii cuplate,h3=???
Br50 1´Eh2,aceeasi configuratie insa....h2=???
ce reprezinta h asta?
 
Salut Cosmin!

BR41 are cazan identic cu BR03, d'aia PIKO a folosit chiar aceeasi carcasa la cele doua modele, desi.....armaturile... BR 01 are un cazan mai mare, asemanator cu 44. In general nemtzii (de la DRG incoa') au avut locomotive "pereche" marfa-calatori. Asa e de exemplu si 50 cu 23. Cazan identic are si 38 cu 57. In "lumea" modelelor conteaza mai mult aspectul exerior, numarul de tevi fierbatoare, suprafata gratarului, etc. nu insemna prea mult decat in masura in care schimba vizibil aspectul exterior, si asta cand firma respecta dimensiunile si detaliile modelului real. De ce crezi ca matza se uita flegmatica la acel BR50 PIKO care e un 44 in toata regula daca e sa masuram diametrul cazanului, (asa ca MPU e iertat pentru confuzie :wink: )

100_4628.jpg




PDI