Intrebari despre BR 01

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Referitor la aceasta locomotiva! Poate cineva sa-mi dea detalii??


De pilda, spre rusinea mea totala, nu inteleg de ce tenderul nu are carbuni, si de ce este atat de mare?
Apoi sunt curios cand a functionat aceasta masina, unde si ce fel de vagoane a tractat?
Pana cand a fost in serviciu? Ce viteza atingea? Ce putere de tractare avea? Cam cate vagoane si la ce greutate tragea?
Ce semnificatie au numerele consecutive seriei sale adica in cazul meu este inscripotionata 01-523
Ce inseamna acel 523???

As fi indatorat pentru aceste informatii!
 
incerc sa iti spun si eu ceva,la fel sunt posesorul unui exemplar magnific Roco,
+decodor sunet si generator fum,mi-a placut atat de mult incat am platit 480€ fara
sa clipesc din oki :D
este o locomotiva de calatori,a tractat trenuri rapide,deci poti adauga vagoane expres...viteza era limitata la 120km/h,
a apartinut DR-ului.nu stiu precis anul in care a iesit din serviciu.in anii ´60
locomtivele din seria 01.5 erau intr-o stare f.proasta si au fost reconstruite,tot
atunci a avut loc reconversia catorva pe combustibil lichid,pacura.dupa reconstruire
performantele au crescut,kiar a fost nevoie de introducerea unei a 3a valve de
siguranta,mecanici avnd numai cuvinte de lauda.desigur,exista varianta cu tender
de carbuni,variante cu roti Boxpook,patenta americana,insa aceste roti solicitau prea mult calea de
rulare si au fost inlocuite
dupa numarul locmotivei tale se deduce faptul ca este epoca III...
 
Multumesc!

<t>As vrea sa stiu si eu care este metoda de ..."deductie"! Este universal valabila pentru locomotivele cu aburi?<br/>
in kitul de montare se afla si un manet de inchidere tip volan pe care trebuie sa-l lipesc in bot pe capacul gurii de foc sau cum se chiama usa de vizitare din bot?<br/>
<br/>
De asenemea as cere detalii despre masina BR 55 (G7.1) DR Ep. III. De ce are atat de putine bielete?</t>
 
pai... 01=seria 523=numarul de parc
daca era epoca IV atunci avea 01 0523-(nr de control) sau 01 1523-nr de control
0 sau 1 se adauga dupa nr de serie in epoca IV in functie de combustibilul folosit,
0 ptr pacura si 1 ptr carbuni,de aceea ai sa vezi locomotive inmatriculate in epoca
IV astfel....exemplu 041 1xxx-nr control sau 044 0xxx-nr control de unde deduci ca
locomotiva x seria 41(041) este pe carbuni(are 1 dupa nr de serie) iar locomotiva
x seria 44(044) este pe pacura(are o dupa nr de serie)
 
piesa aia daca este in kit trebuie sa aiba un loc anume,vezi daca are o gaura pe
capacul din bot(usa vizita camera de fum),daca are pune-l acolo :D
cred ca Br 55 de care vbesti tu vine cu putine biele din motive economice,cred eu,
daca te uiti la modelele fabricatie mai veke,toate au sistemul de biele complet
(sistem de distributie Heusinger sau Walschaerts)
 
piesa aia daca este in kit trebuie sa aiba un loc anume,vezi daca are o gaura pe
capacul din bot(usa vizita camera de fum),daca are pune-l acolo
Ei bine, nu are nicio gaura in varful centrul capacului. Este putin aplatizat dar nu are gaura!


Br 55 despre care vb este asta:


Mai am una:

Aceasta are toate bieletele. Insa datorita faptului ca sarea pe macaze si producea un zgomot infernal in raport cu puterea scazuta, am in momentul de fata ample operatiuni de modificare acestei masini! As fi vrut insa sa stiu de ce modelul G este fara bielete! Adica de ce nu le are la fel ca cealalta![/quote]
 
BR 01.5 avea viteza maxima 130 km/h respectiv 50km/h cu tenderul inainte.
Am gasit cateva informatii despre BR 01 523 : Inainte de reconstructie avea numarul 01 191 si a fost reconstruita in 1964, a circulat pana in anii '80
Tenderul de pacura avea o capacitate de 13,5 m³

BR 55 (G7.1)
foto (click aici) foto : Tobias B. KĂśhler
 
@060-EA

si totusi undeva trebuie sa fie sistemul de distributie....
sa fie acest G.7 cu 3 cilindri? si sistemul sa fie aplicat pe cilindrul interior? :roll:
sau sunt decat cei 2 cilindri si sunt montati "in 2 timpi" completandu-se unul pe
celalalt?cine stie sa ne spuna si noua.... :D

@Prognosis

inseamna ca varianta de o ai,in realitate nu are piesa respectiva
 
Aceasta simpatica locomotiva are distributie Allan (nu Heusinger :D), cu mecanismele aflate in interior. Multe locomotive din Anglia sunt dotate cu astfel de mecanisme de distributie "ascunse", iar unele dintre ele au chiar si bielele motoare in interior, osia motoare principala fiind cotita.
 
da,are distributie Allan(pe site kiar spune,vekea distributie Allan),insa locomotivele
germane cu 3 cilindri au in interior biela motoare,cu distributia Heusinger pe dinafara...
 
Locomotivele germane cu trei sau patru cilindri au doi cilindri in exterior, cu toate mecanismele motoare si de distributie aferente (BR18 cu patru cilindri sau versiunea cu trei cilindri a aburoasei BR03), iar ceilalti cilindri se afla in interior, cu bielele motoare care actioneaza asupra unei osii motoare cotite ("kropfachse"). O celebra locomotiva cu patru cilindri este... Pacificul romanesc CFR 231065 8).
 
Pentru "Prognosis".....legat de locomotivele G 7.1.....
Locomotivele de "marfa'cu trei axe motoare(cuplate),au ramas sprijinul flotei de locomotive al KPEV,pina la sfirsitul secolului 19;peste 3000 de masini cu aranjamentul axelor 0-3-0 (clasa G3 si G4 cu citeva subvariante) au fost livrate ,intre 1881 si 1907. Oricum forta de tractiune de 8,9 la 9 tone ,curind a devenit insuficienta.Clasele G5.1 pina la G5.5,ce au ramas in productie pina in 1910 si au reprezentat aranjamentul axelor 1-3-0,au oferit calitati mai bune de rulare,decit mai multa putere.Evident,masini cu 4 axe motoare(cuplate) erau necesare si astfel de nevoie a fost recunoscuta mult mai devreme.Prima 0-4-0,de marfa a aparut de timpuriu 1890 si a fost acceptata in clasa G7.1.
Noua masina de "marfa",era substantial mai gra si mai puternica,decit predecesoarele sale 1-3-0,dar incarcatura pe axa a ramas virtual neschimbata,sub 15 tone.La baza ,ea a urmat designul tipic practicat de prusaci,cucazan asezat jos si focar ingust -KPEV nu trebuia sa ardacarbune slab.Diametrul cilindrilor a fost sporit la 520 mm si diametrul rotilor motoare a fost redus de la 1350 la 1200 mm;in fapt noua masina a fost desenata pentru efort de tractiune mare,decit pentru viteza.Pentru a negocia curbe strinse,a 2-a axa avea joc lateral de 7 mm si axa a 4-a un joc de 10 mm,in timp ce a 3-a axa motoare avea buza de bandaj ingustata cu 5 mm. G7.1 reprezenta cumva moda veche a sistemului de supape Allan,simpla expansiune si frina cu abur. Tenderele pe 3 axe 3T12 au fost utilizate preponderent cu toate ca mai tirziu unele locomotiveau functionat cu tenderele mai mari 3T16,5. noile locomotive puteau trage 1400 tone la 40 km/h si 600 tone la 5 la mie panta cu 30 km/h.Viteza maxima a fost initial fixata la 45 km/h,ulterior crescuta la 50 km/h.
G7.1 a fost pe intregime un succes si a fost comandata de KPEV intr-un numar mare.Intre 1893 si 1909 aceste masini au fost furnizate de 6 fabrici ( Hanomag,Henschel,Linke-Hofman,Schichchau,Schwartzkopff si Vulcan).In ciuda aparentei de mai multa putere si mai grea 0-4-0 -in particular G8.1,care pentru prima data a prezentat supraincalzirea aburului - G7.1 s-a dovedit foarte utila si versatila pe linii mai slabe,lucru valoros in timpul razboiului.(Nu mai am timp pe moment,dar va urma....eventual pe privat sau e-mil daca e nevoie.....daca iti mai e necesar Prognosis;mai sint date f.f.interesante) Cu bine,Daniel. :D