Viteze "la scara"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pentru viteza maxima a unui tren real trebuie tinut cont de:
-viteza maxima a locomotivei;
-viteza maxima a vagoanelor din garnitura(vagonul cu viteza cea mai mica va da viteza maxima)
-tonajul garniturii;
-starea liniei unde circula.
Acum poti considera pentru trenurile de calatori cam 120-140km/h si pentru marfa 60-80km/h.
 
Domnilor ... cred ca un alt aspect interesant ar fi ca variatia vitezei sa nu fie liniara ci exponentiala ... adica de la 0- 20 km/h ( viteza la scara) sa fie vreo 5 trepte de viteza de la 20-50 alte 5 si de la 50 la 100 inca 4 ... si asa s-au consumat cele 14 trepte .
Ideea este ca diferenta intre 10 si 30 km/h este mult mai vizibila decit intre 90 si 100 .
 
Neliniaritatea treptelor de viteze se poate regla din CV6 (viteza medie) - la decodoarele ce au implementat acest CV (nu si la ESU Basic :( )

Daca CV6 este simpla medie aritmetica a CV2 (viteza minima) si CV5 (viteza maxima) atunci variatia treptelor este liniara.

Daca CV6 este < decat media (CV2+CV5)/2 atunci treptele se "indesesc" in zona vitezelor mici si se poate obtine un reglaj mai fin al lor.

Totusi, practic, ideea de "treapta de viteza" are mai mult sens pentru... mecanic...de ex. este bine sa stiu ca in treapta a 10-a am 100 km/HO; treptele intermediare nu prea ma intereseaza pentru ca oricum trecerea de la o treapta la alta se face lin, cu atat mai lin cu cat acceleratia (CV3) si deceleratia (CV4) sunt mai mari (dar creste proportional si timpul de reactie si este mai greu de oprit de ex. precis la un semnal).