DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
aaa.... si Dorine , daca locomotiva merge cu spatele atunci leaga motorul in circuit asa cum am "modificat" in poza de mai jos :

Bafta !
 
mpursu a spus:
Datorita unor operatiuni de "fine-tuning" (a se citi "programarea optimizata a decodorului conform indicatiilor din cartzulie referitoare la motoarele Piko" ;)), simpatica BR55 merge impecabil si la viteze mici.

Poti sa dai detalii? Cred ca ar fi utile: suntem multi posesori de "motoare piko"... :D

Multumim !
 
am montat decodorul. locomotiva merge corect dar nu se aprind farurile. faruri i-am pus doar pe spate deocamdata. le-am legat la decodor. dar nu se aprind. pe fata e mai complicat de pus faruri. o sa o rezolv in timp. mai incerc cu cele de pe spate.
 
Farurile tale sunt cu beculete sau cu LED-uri? Beculetele se aprind indiferent de polaritatea tensiunii la care sunt conectate, dar LED-urile trebuie polarizate direct daca vrei sa lumineze, adica plus (firul albastru) la anod si minus (firul galben pentru spate) la catod, bineinteles fara a fi uitata rezistenta de balast aferenta.
Daca farurile nu lumineaza, desi ai comandat acest lucru prin statie, atunci verifica daca ai facut conexiunile corect si daca LED-urile sunt in polarizare directa. Daca totul pare a fi OK si farurile tot nu vor sa lumineze, atunci poate ca decodorul face nazuri; verifica tensiunea dintre firul albastru (plus general) si firul alb (lumina fatza), respectiv dintre firul albastru si cel galben (lumina spate).
 
am leduri. multumesc de informatie. acum fac verificarile si conexiunile dupa noile indicatii :idea:
 
O PROBLEMA!!!! acum s-au aprins luminile din spate dar au ramas asa indiferent in ce directie merge locomotiva si indiferent daca dau comanda de stingere a farurilor !!!!!
STIE CINEVA CARE POATE FI CAUZA?
legaturile le-am facut asa cum ai scris, dar inca nu am faruri in fata......
nu cred sa fie asta cauza........ :?:
 
gata merge! acum se aprind si luminile din spate............ in directia care trebuie. mai ramine de rezolvat cu luminile din fata. e partea cea mai dificila pentru ca e o treaba de finete. pentru ca e afara ca sa zic asa , la vedere...... si nu poti face grosolanii.
 
LA MULTI ANI!
multumesc pentru informatii. am gasit acolo in link citeva chestii care mi-au placut si care sunt de retinut. intradevar cablurile se vad urit si sunt si cam lungi.... solutia instalarii luminilor mi s-a parut interesanta. dar eu nu as fi taiat (sau pilit cilindri deasupra). oricum ideea e interesanta in vederea demontarii ulterioare a locomotivei. recunosc ca eu am facut o treaba mai ruseasca nu ca nu as fi lucrat fin ci din cauza ca la mine interventia la locomotiva este mai dificila acum deoarece toate legaturile sunt permanente, dar asa am considerat eu ca e mai sigur contactul.
o sa vin curind cu poze dar din pacate nu din timpul procesului de lucru. vor fi poze ale partilor unde am intervenit si cu explicatiile necesare.
cablurile colorate, in cea mai mare parte le-am vopsit cu negru ca sa nu mai iasa in evidenta. astfel cele mai multe modificari sunt destul de greu observabile si destul de discrete. rezistenta electrica pentru leduri eu am montat-o in tender. am folosit numai leduri galbene.
o alta modificare la tender a fost ca am lasat numai o tola metalica din 3 ca si contragreutate. pe aceasta am taiat-o cu bomfaierul scotind din ea 4 mm in dreptul fiecarui far ca sa pot monta ledurile.
asa cum am mai scris tenderul culege curent de pe osiile 2 si 3, chiar de pe buza bandajelor. asa ca eu am lasat osiile originale. contactul deocamdata e foarte bun si sunt multumit de solutie. am folosit in acest scop 2 lamele elastice de la Rally.
 
acum revin la aceeasi idee, de data aceasta cu poze:

100_6246.jpg


dupa cum se vede cablurile sunt legare permanent, facind mai dificila mentenanta dar am putut sa le ascund destul de bine, fiind scurte. sunt practic 6 cabluri care intra in tender pe doua orificii mici, cite 3 pe orificiu.
mai jos va prezint locomotiva in imagine generala, dupa transformare si trecerea pe digital:

100_6247.jpg


asa arata farurile instalate de mine. nu sunt perfecte, poate se putea si mai bine dar fiind primele faruri exterioare instalate, sunt multumit.

100_6250.jpg


din spate nu se observa prea bine faptul ca am montat faruri si aici.

100_6248.jpg


farurile montate, foto din lateral... asa cum am spus mai sus, rezistenta pentru aceste leduri am montat-o in tender. farurile sunt legate in serie.

100_6252.jpg


pe unul dintre leduri a ramas putina solutie cu care l-am lipit. o las asa ca nu stiu cum pot sa o mai sterg acum dupa ce s-a uscat si nici nu vreau sa bruschez farul, fiind o zona sensibila.

100_6258.jpg


mai pun doua imagini cu cablurile de cuplare ale locomotivei cu tenderul:

100_6255.jpg


100_6254.jpg
 
voi continua cu o idee mai veche, modificarea vagoanelor de calatori MEHANO, deoarece mi s-a cerut din partea mai multor colegi de forum sa mai pun poze si poate si ceva explicatii. astfel am realizat modificarea celui de al 3-lea vagon de calatori folosind metoda de modificare de la celelalte 2 vagoane modificate anterior.
am ales de aceasta data un vagon albastru clasa I. procesul a fost acelasi si nu mai insist cu poze inutile. diferenta fata de anterioarele consta in faptul ca de aceasta data am folosit culori mai deschise pentru a avea o lumina interioara mai buna. podeaua e un vernil deschis. canapelele le-am facut de data aceasta dintr-un material folosit ca suport pentru insigne, ceva cartonat si imbracat in catifea rosie. rezultatul il veti vedea mai jos:

100_6261.jpg


100_6262.jpg


100_6265.jpg


iluminatul l-am realizat de aceasta data cu sistemul de iluminat achizitionat de la Rally, sistem care merge foarte bine in digital si de care sunt multumit:

100_6266.jpg


aceste fotografii sunt de la incercari si verificari..... ca au fost destule......
 
avind acum o garnitura intreaga..... nu am rezistat tentatiei de a o proba:

100_6270.jpg


100_6271.jpg


100_6272.jpg


in garnitura sunt acum 3 vagoane de calatori, doua clasa I si unul clasa II - a. fiecare are un sistem diferit de iluminare. sistemul celui de clasa a II - a are o lumina ceva mai pala, dar cred eu suficienta........

si aici vedeti garnitura completa, cu tot cu locomotiva, noaptea:

100_6273.jpg


pentru mine a fost o placere ca in sfirsit sa am o ganitura complet luminata.

daca mai sunt intrebari privind procesul de fabricatie (transformare) la vagoane, privind unele componente confectionate de mine, o sa va raspund cu placere.
 
multumesc!!!
pentru acest model de locomotiva am o simpatie deosebita nu numai pentru ca mie imi place ca model dar si pentru ca acum vreo 15 ani am primit una de ziua mea.
e drept ca e si un model mai accesibil la pret....poate modelul de locomotiva cu abur cu cel mai bun raport pret - calitate....
 
m-am apucat de instalarea decodorului digital pe locomotiva PACIFIC, model american, marca MEHANO. AM LUCRAT IERI PINA LA ORA 01.00 NOAPTEA. am reusit sa instalez decodorul dar am o prblema. din cite stiu luminile din fata se laga la albastru si la alb. lumina din spate se leaga la albastru si la galben. lumina din spate se aprinde corect la intensitate mare si numai la deplasara locomotivei cu spatele. dar lumina din fata ramine aprinsa si la deplasarea cu fata si la deplsara cu spatele, dar la intensitate mai mica. undeva e o problema. ce poate fi? a mai patit cineva asa ceva?
o alta problema , dar asta o cosider secundara pentru ca am vazut ca se rezolva (PCG e taticul lor), ar fi faptul ca la viteze mici locomotiva merge in trepidatii (in socuri). se pare ca asta e o boala a locomotivelor facute de MEHANO atunci cind se instaleaza decodor digital pe ele.
oricum sper sa rezolv cit mai repede problema luminii din spate. azi sper sa fie gata! astept opinia voastra si ceva idei in acest sens.
 
Conexiunile la lumini sunt corecte: albastru este plus comun, alb este lumina fatza si galben este lumina spate.
Totusi, trebuie verificat mai intai cum sunt configurate luminile locomotivei, mai precis daca becurile au vreo legatura electrica cu sasiul acesteia. Daca becurile sunt total izolate dpdv electric fatza de sasiu, atunci firul albastru se leaga la duliile metalice, firul alb la varful de cositor al becului din fatza si firul galben la varful de cositor al becului din spate. Daca duliile sunt legate la sasiu, atunci firul albastru nu se mai utilizeaza, iar celelalte conexiuni se executa la fel ca in cazul anterior. Locomotiva ta in care situatie se incadreaza?
Comportarea luminii din fatza ar indica fie un contact parazit cu sasiul sau cu alte piese metalice, fie o problema interna a decodorului (ceea ce totusi parca n-as crede :D, desi nu-i chiar imposibil).
Functionarea "in salturi" se poate remedia prin usoara ajustare a valorilor inscrise in registrii decodorului. In prospectele decodoarelor ESU LokPilot sunt incluse cateva astfel de seturi de valori optimizate pentru cateva tipuri uzuale de locomotive.
 
Mie locomotiva Mehano, îmi merge mai bine pe digital decât pe analog, adică merge perfect. La tine trebuie să fie ceva greșit în setările decodorului, cum a zis și MPU; nu se exclud și variantele ca decodorul să fie cu probleme sau șinele cu impuritați.