Da Florin,
Revista MIBA mi-a sosit acum doua zile si are un articol despre o diorama facuta la FĂźrth, care prezinta capatul dinspre acest oras al liniei din 1835. Nu era o gara in adevaratul sens al cuvantului. Era numai un soi de "sopron" acoperit, dar deschis, cu doua linii, intr-o curte mare. Daca e sa ma gandesc, nu foarte diferit de ce era gara Filaret, cincizeci de ani mai tarziu.
Foarte amuzant este sistemul de "intors trenul" care se bazeaza pe doua mici turnante manuale, unde fiecare element (incepand cu locomotiva, si separat, tenderul) erau preluate de la capatul liniei de sosire si intoarse succesiv cu cate 90 de grade, pana ajungeau pe linia de plecare. Si asta faceau cu fiecare vagon in parte, si de fiecare data...
Da, este vorba despre epoca I in Romania! Desi recunosc ca si pozele tale "dau dependenta!"
Deocamdata numai studiez, insa cand voi mai avansa cu studiul am sa incep sa postez desene si veti incepe sa intelegeti de ce!
Salutari din Constanta,
Dorin