Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Nu cred ca gresesc daca pun cateva linkuri care ne prezinta cateva locomotive deosebite ale CFR surprinse de fotografi straini in vremurile in care, se pare, se puteau face poze.
Poate ca atunci, in acei ani, secretomania CFR nu era asa de mare iar gunoaiele mai putine.
Interesant este ca se dau o serie de date: numarul, seria de fabricatie, anul fabricatiei, locatia fotografiei si, cine stie limba, poate ne da mai multe amanunte.

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,1414207,1414225#msg-1414225

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3542634

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3559241

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3194045

Tot de acolo cateva fotografii cu locomotive ale liniilor inguste romanesti.
Sigur unele dintre ele sunt desfiintate

http://drehscheibe.ist-im-web.de/forum/read.php?17,1141004,1141004#msg-1141004

http://drehscheibe.ist-im-web.de/forum/read.php?17,1141084,1141084#msg-1141084
 
As mai adauga un link din acelasi forum:
http://drehscheibe.ist-im-web.de/forum/read.php?17,1414507,1414507#msg-1414507

Dupa atitea imagini de exceptie ma gindesc doar ce putine lucruri s-au mai pastrat din perioada respectiva.
 
Multumesc Gabi pentru link,

Foarte frumos.
50.009 este acelasi tip de locomotiva cu 50.065 prezenta la manifestarile de la Timisoara-Jimbolia.
O locomotiva deosebita si diferita de varianta 50, varianta mai aproape de BR57, o locomotiva care-mi place foarte mult.

Sper sa vina si reportajul de la eveniment.
Am promisiuni
 
Din aceeasi colectie, un regal CFR 142.000:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3565436

pe mine m-au dat gata imaginile :confused:
 
Exceptional!

E2.gif
E2.gif


Eu ce sa mai zic cand iubirea mea este 142-ul.
Cea mai mare masina cu abur construita in serie la noi.

Poze sunt mai trebuie niste planuri sau schite lizibile ca...am ceva dar nu se vad cotele iar detaliile nici atat.

In imaginile surprinse cu vagoanele la remorca, atat la Cluj cat si la Arad sigur este vorba de acceleratul Timisoara-Arad-Oradea-Cluj sau ruta inversa care pe distanta Arad-Timisoara avea mers de personal. Oprea in fiecare statie. Interesanta ideea CFR-ului din acele vremuri.
Cat despre masini ce sa mai zic?

Salvati pozele ca merita.
 
@Catalin
In masura in care exista si daca nu-ti este greu, as fi si eu interesat de planuri. Nu ma apuc sa construiesc dar vreau sa studiez. Promit ca in masura in care gasesc o solutie de scanat sau fotografiat am sa ma revansez aici.
Cu multumiri,
Gabi

P.S. nu e graba mare pentru ca voi lipsi din tara pina catre sarbatorile de iarna.
 
Intr-adevar sunt planuri si pe hartei si digital (cel puse de srazvi). dar nimic nu se compara sa poti sta in marchiza unui asemenea monstru, chiar si unul cu cazan expirat. :( oricum prima data cadn am vazut locomtiva reala in depoul Arad am ramas cu gura cascata :confused: :confused: :confused: Este pus si simplu imensa. din pacate schitele mele sunt cam slab desenate datorita copiatorului dar cand voi avea timp voi face cateva poze is le voi prezenta.

P.S. @ LDH scuze ca nu ti-am trimis poze cu 424 MAV dar sa sti ca nu am uitat :lol:
 
Pozele sunt mai tarziu de 1969 dar sa nu se piarda si fiind de pe acelasi site, iata alte aburoase CFR:

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3158419

http://drehscheibe.ist-im-web.de/forum/read.php?17,1413795

http://drehscheibe.ist-im-web.de/forum/read.php?17,1414030,1414030#msg-1414030

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,3159683
 
remarcati in poza a 2-a... 142.072, "Dimitrov" pesemne inca compartimentat, "Hecht" de clasa I inca fara banda galbena... abia astept sa bag cutterul in ele! :)

acum interesant ar fi ca in loc de 150.000 prevazuta sa reusesc sa fac si o 214... aaa... 142.000 CFR... daca ii conving pe colegii austrieci sa cumpere 20-30 de bucati poate ca proiectul e viabil...
 
In aceeasi pagina e mentionat si DVD-ul recent aparut cu imagini din aceeasi perioada.
p.s. in colectia "Stars der schiene" exista un dvd cu seria austriaca 214, "Baureihe 12", unde e prezentata 12.14 de azi, pentru cine nu stie e chiar ex CFR 142.063. Am ramas placut impresionat de felul in care arata si merge aceasta superba masina(ca sa nu mai zic de sound-ul specific).
 
din cate stiu eu, cum nici o 214 nu a scapat, amicii austrieci au cumparat pe bani grei prin 1984 sau 1985 pe biata 142.063 care era destinata taierii... si au "convertit-o" optic intr-o 214 originala...

seria 12 este un numar de provenienta germana, asa au fost inmatriculate masinile 1'D2 dupa 1938 (original era seria 214); dupa razboi si pana la casare in anii 1953-55 au ramas ca 12...
 
Horia, cred ca a scapat doar 12.10, care a fost multi ani expusa afara, acum e la Heizhaus Strasshof, din pacate nu e functionala. La 12.14 am remarcat in acel film ca placuta cazanului a ramas cea originala, adica "Malaxa". Legat de aspectul masinii, cred ca cea de-a doua serie 214 si masinile CFR au fost mai frumoase. :lol:
 
da, 12.10 (fosta 214.10) a "scapat" insa sub forma de "carcasa" fiind in stare tehnica extrem de proasta (osii fisurate,etc.); de aceea s-a cumparat "14" din Romania comunista, solutie mai putin costisitoare financiar!

seria a 2-a de 214 si cea romaneasca parea mai "moderna", cu acele carenaje care uneau domurile de pe cazan... si mai impresionanta :)