DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
nu stiu deoarece nu am un circuit de sine permanent si nu am probat niciodata aceasta locomotiva impreuna cu alta. dar acum in digital de exemplu, locomotiva se deplaseaza in acelasi sens cu alta care nu are decodor dar o rulez in digital. adica reactioneaza in acelasi sens in care se misca cea fara decodor la apasarea butonului pentru dreapta sau stinga.....
 
intrebare pentru mpursu:
spune-mi te rog cum ai montat decodor la BR 55. MA INTERESEAZA CE AI LEGAT SI UNDE. ca vreau sa o trec si eu pe digital.
MULTUMESC.
 
Scuze, Dorin, n-am apucat sa pozez ce & cum. Dar fii linistit, nu te-am uitat :). Voi completa cu lux de amanunte articolul dedicat simpaticei BR55.
Avanpremiera :D: decodorul se afla in tender, iar conexiunile electrice dintre locomotiva si tender sunt facute prin intermediul unui conector cu 6ase contacte (va urma ;)).
 
In cazul locomotivelor digitale, sensul de deplasare NU mai tine de asezarea locomotivei pe sine, ci de sensul comandat de statie. De exemplu, la comanda "inainte", locomotiva cu aburi pleaca totdeauna cu cazanul inainte si aprinde farurile din fatza (daca sunt directionale si s-a comandat activarea luminilor :)). Analog, daca statia a comandat "inapoi", locomotiva cu aburi porneste totdeauna cu tenderul inainte si aprinde farurile corespunzatoare (ca mai sus). Mai mult, locomotiva isi pastreaza sensul propriu de mers (cu cazanul inainte sau cu tenderul inainte) chiar daca este ridicata de pe sine si asezata invers.
Deci nu spunem ca statia a comandat "dreapta" sau "stanga", ci "inainte" sau "inapoi" in raport cu cazanul locomotivei cu aburi sau cu cabina 1 a locomotivei diesel sau electrice.
 
Asa este dar daca locomotiva este asezata pe linie incorect ea merge in sens invers fata de sensul pe care il doresti in rest totul este normal, adica becurile se aprind cum trebuie in functie de sensul de mers.
 
cind spuneam dreapta-stinga de fapt ma refeream la inainte-inapoi..... :D
astept cu nerabdare sa vad cum ai montat decodor la BR 55. nu imi trebuie neaparat poze. o simpla explicatie m-ar ajuta. ce ai legat si unde? ai scos ceva piese din ea? ar fi suficient pentru mine.
 
pe ce buton al telecomenzii apas ca sa reduc viteza locomotivei la jumatate? am inteles ca ar exista o astfel de optiune..... in carte nu am gasit? am inteles gresit??????
 
Marea majoritate a decodoarelor aloca functia F3 regimului "shunting" (manevra), in care viteza locomotivei este redusa la jumatate. Pe telecomanda se apasa butonul F3 sau 3 pentru intrarea in modul "shunting", iar pentru revenirea la viteza normala se apasa inca o data butonul respectiv. Unele statii ofera confirmarea comenzii prin aprinderea/stingerea unul LED aflat sub buton, iar cele dotate cu ecran LCD afiseaza functiile activate.
 
pentru instalarea unui decodor la BR 55 se scoate cumva condensatorul de linga motor? se mai scoate si altceva?
 
Am demontat condensatorul si, daca imi amintesc bine, am dat jos si bobinele.
Pe scurt, am demontat toate legaturile electrice de la bornele motorului, dupa care am facut urmatoarele conexiuni: rosu la culegatoarele de tensiune de pe dreapta (Red - Right - asa nu se poate gresi :D), negru la culegatoarele de tensiune de pe stanga, orange la borna motorului care era conectata la culegatoarele de pe dreapta si gri la borna cealalta a motorului. Astfel locomotiva porneste cu cazanul inainte la comanda "inainte", respectiv cu tenderul inainte la comanda "inapoi".
 
merge lin chiar si la viteze mici?
cum ai mascat cablurile care vin de la farurile (ledurile) montate de tine in fata? ca in cazan nu prea mai e loc......
multumesc!
 
S-a intamplat ca tenderul n-a fost bine lipit :D, asa ca sasiul s-a desprins de carcasa cam prea usor atunci cand NU aveam nevoie de asa ceva :D. Din fericire nu m-am gandit pe atunci sa refac lipiturile ca lumea 8). Am lasat si acum carcasa nelipita, ceea ce inseamna ca trebuie sa fiu FOARTE atent la manevrarea locomotivei.
Datorita unor operatiuni de "fine-tuning" (a se citi "programarea optimizata a decodorului conform indicatiilor din cartzulie referitoare la motoarele Piko" ;)), simpatica BR55 merge impecabil si la viteze mici.
N-am uitat de poze & explicatii; vor urma atunci cand voi avea vreme pentru demontare / pozare / re-montare etc.
 
pe schema interfetei pentru instalarea decodorului digital, se observa cele 8 orificii pentru pinii decodorului si inca 2 orificii pe circuitul de alimentare cu curent ... unul din aceste circuite pare ca nu duce nicaieri. pe schema apare insa un fir desenat cu linii intrerupte..... ce trebuie sa inteleg? ca trebuie pus si acest fir? lamuriti-ma ca nu inteleg scema! conform schemei de legaturi electrice, motorul nu se alimenteaza :?: .
asa cum se vede pe schema contactul din dreapta care merge la motor, e intrerupt.......
care e miscarea corecta?

mak282.jpg
 
dar de ce nu legi tu motorul pe celelalte contacte? si daca se invirte invers invirti firele de la motor intre ele...
 
Domn'le Dorin ,

Schema pe care ai postat-o e a unei bucati de placa de circuit imprimat (PCB) pentru locomotivele care nu sunt DCC ready ! O poti cumpara de la rally , mai multe detalii : http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=mak28 .
In desenul postat de tine poti vedea cum se conecteaza acest PCB ! Cu linie punctata este prezentat link-ul (jumper) ce trebuie montat in cazul in care locomotiva merge in sistem analog , fara a fi pus decodorul in soket ( soclul cu 8 pini din centru -> este NEM 652 ! ) .
In momentul in care montezi decodorul acel jumper trebuie eliminat si motorul se va alimenta de la pinul din stanga sus (acolo va genera impulsuri PWM decodorul in functie de ce comanda primeste) .... ( primul din sanga desenului tau ) si pinul din dreapta jos .
Sper sa te lamuresti acum :roll: :roll: :roll: :roll:
Spor la instalat decodoare 8) 8) 8) 8)