DE-ALE LUI DORIN

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
nu stiu sigur, dar cred ca nu conteaza ca sunt smd-uri: alea albe 3V, restul 2V
Eu cel putin, am reusit sa le verific pe cele galbene si rosii cu o baterie de 1,5 - pe cand la alea albe am avut nevoie de 3V - asta indiferent ca sunt smd-uri sau de 3mm
tot pe forum am citit ca tine de tehnologia folosita , nu de dimensiuni... deci aici "dimensiunea nu conteaza" :D
 
Indiferent de marimea LED-ului, tensiunea de deschidere este de circa 2V pentru LED-urile rosii, galbene, orange si verzi, respectiv de circa 3 - 3.5V pentru LED-urile albe. Curentul nominal este de 10 - 20mA, iar pentru unele modele mai speciale poate fi de 100 - 200 - 300mA sau chiar mai mult.
 
a mai instalat cineva decodor la BR 55 - ul acela mai vechi cu motor in locomotiva? a reusit cineva? merita? cum se desface tenderul?
 
e o locomotiva frumoasa si daca trec pe digital nu vreau sa o pierd.....
vreau sa o pastrez si sincer imi place mai mult decit BR 55- ul cel nou.
e mai complexa, are mai multe piese si are si valoare sentimentala. unde mai pui ca locomotiva mea e ca si noua, nefiind rulata decit citiva metri in toata viata ei de locomotivuta :D . deci inca astept un raspuns de la cineva care chiar a facut modificari la ea, adica a digitalizat-o. m-ar interesa ce decodor e mai indicat pentru ea.
si mai am o intrebare. poate cineva stie raspunsul. am 2 locomotive de la Bachmann care au interfata pentru decodor digital. dar aceasta intarfata are 6 contacte nu 8 cum suntem obisnuiti de la cele europene. pot folosi un decodor digital din acela cu 8 pini? va functiona doar cu 6 contacte? ecartul dintre pini e acelasi din ce am vazut in schema, deci cred ca un decodor european s-ar putea cupla si ar ramine 2 pini necuplati. ma gindesc ca nu ar fi activa o functie dar nu asta ar fi problema. ma intereseaza ca locomotiva sa mearga si sa asculte comenzile ,,inainte si inapoi" de la telecomanda. daca cuplez decodorul la interfata dar functiile decodorului nu se potrivesc cu aranjamentul de pe interfata Bachmann, risc sa stric ceva???? sau pur si simplu nu va functiona?
 
BR55 Piko din colectia mea (versiunea veche) este digitalizata de ceva vreme 8); am scris aici despre ea. Voi reveni cu mai multe detalii, in masura in care voi avea timp de demontare & pozare :D. Modificarile nu sunt prea multe si nici prea complicate; totusi, am avut ceva de lucru in acest sens :fluierat: ...
 
Salut Dorin , Bachmann ... unul din producatorii mei preferati la fel ca si Hornby 8) 8) 8) .
Probabil ai ceva american la scara H0 sau N , ca la modele Branchline 00 (UK) aflate in productie folosesc decodoare cu 21 sau 8 pini . Probabil link-ul de mai jos te va ajuta sa elucidezi diferentele dintre 6 pini NEM 651 si NEM 652 (8 pin) :
Clik aici !
 
multumesc dar nu m-am lamurit prea mult deoarece locomotivele mele (Bachmann HO) au interfata cu 6 contacte asezate pe 2 rinduri paralel de cite 3. oricum am observat ca totusi culorile cablurilor sunt aceleasi pentru aceleasi functii indiferent de tipul interfetei. sper ca am observat bine.
multumesc. pagina e de retinut. am si copiat-o in computer pentru studii ulterioare.
 
pentru mpursu:
am citit tot cu mare atentie dar nu am gasit unde e aratat cum ai montat decodorul. am vazut sistemul de alimentare cu tensiune de pe osiile tenderului, ideea cu luminile dar......nimic despre montarea decodorului.
sa nu fi citit eu unde trebuia?
 
MARE DEZAMAGIRE

Am achizitionat de curind decodoarele mult asteptate. am montat unul pe o locomotiva SANTA FE de la IHC prevazuta cu interfata cu 8 pini asa ca nu ar fi trebuit sa fie mult de lucru. dar treburile sunt mai complicate si totodata neplacute. dupa montare am urmarit ca farurile sa se aprinda acesta fiind semnul ca am montat decodorul corect..... farurile se aprindeau si se aprindeau corect in functie de directia de mers dar era alta problema, daca apasam sa mearga in dreapta, mergea in stinga si invers.... asa ca am intors decodorul dupa ce am demontat iar tenderul. acum locomotiva mergea in directia corecta dar nu se mai aprindeau farurile!!!!! atunci am demontat iar tenderul si am schimbat iar pozitia decodorului. am lucrat cu multa grija pentru ca stiam ca e sensibil astfel incit la montare si demontare nu au fost probleme. dar a fost migalos si destul de solicitant, folosindu-mi toata concentrarea si atentia.....
acum locomotiva se deplaseaza in sens invers fata de directia (butonul) pe care apas dar sunt multumit ca se aprind farurile in functie de directia de deplasare a locomotivei. asta nu ar fi o problema ....... ma obisnuiesc si cu asta! problema importanta e alta: la 1,2,3 apasari ale butonului de viteza locomotiva se deplaseaza greoi, cind brusc cind in suturi cu intreruperi si e tare neplacut....... daca apas pe acest buton de mai multe ori incepe se mearga regulat si acceptabil. daca o pun pe un circuit analog, locomotiva merge bine, se compotra acceptabil, nu creeaza mari probleme mai ales ca acum e o loco digitala. e drept ca la tensiuni foarte mici merge intrerupt pentru ca si decodorul consuma, nu? cind era fara decodor mergea super in analog si pleca de la o tensiune de 3-4 V, mergind foarte fin si placut. ASA CUM E ACUM NU IMI PLACE!!!!!!!!!!!!!!
CE E DE FACUT? as prefera sa mearga lin chiar daca ar pleca la tensiuni mai mari acceptind faptul ca si decodorul consuma......... dar deocamdata la viteze mici merge in salturi citeodata foarte rapide pe distanta mici de 5-10 cm dupa care are momente de intrerupere sau de mers la viteza foatre mica, nesemnificativa. frinarea e iar o problema. cu toate ca tin apasat butonul de reducere a vitezei, reducerea se face pe distanta mari, mult mai mari decit folosind potentiometrul din sistemul analog......
CE SE INTIMPLA? marea mea problema e la viteze mici......... :(
 
scuze pentru posrtarea de 2 ori a mesajului dar netul merge groaznic si face si astfel de probleme..........
 
Asta una la mana , a doua , inverseaza firele pe motor ca sa ai luminile si directia corecta. Mai baga iar un ochi in locomotiva si vezi niscaiva condensatoare puse paralel cu iesirea decodorului. Apoi nu iti ramane decat ce spune mpursu , sa umbli prin decodor si sa-l frunzaresti un pic. Daca ai nevoie de ajutor call me. :|
 
cel mai usor lucru cred ca va fi sa inversez firele la motor. dar este posibil apoi ca locomotiva sa mearga in sensul corect dar farurile sa se aprinda invers, nu??? sau imi scapa ceva?
apoi nu stiu cum as putea sa reglez asa cum spuneti unele valori ale decodorului..........
cum as putea sa reglez asa ceva? :?:
 
Conectorul cu 8pt pini al decodorului se poate monta in mufa interfetei digitale numai in doua pozitii: cea corecta, cand locomotiva se pune in miscare in sensul comandat de statie si farurile se aprind conform sensului de mers, sau cea gresita, cand locomotiva se misca in sens contrar celui comandat si farurile nu se aprind deloc. Daca farurile s-au aprins conform sensului de mers comandat de statie, atunci decodorul a fost montat in pozitia corecta, iar faptul ca locomotiva a pornit in sens contrar arata ca trebuie inversate firele care duc la bornele motorului. Faptul ca la inversarea mufei farurile nu s-au mai aprins si locomotiva a pornit in sensul comandat de statie confirma cele de mai sus.
Nu prea inteleg cum ai inversat pozitia decodorului, astfel incat si sensul locomotivei si luminile farurilor sunt inversate fata de comanda statiei :D
Valorile din registrii (CV-urile) decodorului pot fi modificate de posesor prin intermediul statiei digitale, conform modului ei de operare.
 
partea aceea cu luminile si sensul de mers am priceput-o din prima explicatie.... e clar ca trebuie sa schimb contactele pe motor.... dar sper ca luminile sa mai respecte regula....... fara sa schimb si contactele la lumini. dar asta nu e cel mai grav...... deocamdata sa lasam treaba asta!
vreau ca locomotiva la viteze mici sa nu mai mearga in suturi, sa mearga lin..... cum sa modific valorile din statie? ca nu are nici un buton pe statie? o sa ma uit in carte dar nu stiu daca ma voi prinde ce valori trebuie sa modific...... unde....... cum.............
 
DORIN a spus:
...atunci am demontat iar tenderul si am schimbat iar pozitia decodorului... acum locomotiva se deplaseaza in sens invers fata de directia (butonul) pe care apas dar sunt multumit ca se aprind farurile in functie de directia de deplasare a locomotivei...
Asta intrebam :D
Conform teoriei de mai sus ;), nu ai cum sa obtii deplasare in sens invers fata de cel comandat SI lumina farurilor in concordanta cu sensul efectiv de mers. Adica, ma rog, se poate obtine si acest comportament, dar numai din CV-uri :fluierat:
 
intrebare pt dorin.

in analog, fara decodor, locomotiva se deplasa invers fata de celelalte locomotive? fata de br 55 de exemplu.