Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pai asta este si ideea. Sa faci poze cu macro.
O macheta la 1:87 cat de mare ar fie ea, vazuta de cei mai buni ochi nu prea isi dezvaluie detaliile.
Ia cazul inscriptiilor de pe vagoane. Toti ne dam de ceasul mortii ca inscriptia cutare nu este corecta dar, in multe cazuri, nu se vede decat la o poza macro.
De aceea pentru a arata cat de realista este macheta se fac pozele cu macro ca sa vezi ca iarba sta in picioare si nu culcata, sa vezi detaliile de prindere a sinelor de traverse sa vezi niturile de la un pod sau tencuiala cazuta de pe un perete de casa.

Legat de rugina pe traverse ai dreptate dar numai pentru linia curenta nu si in cazul aparatelor de cale la care in zona actionarilor este cam negru tot din cauza ungerilor repetate si a scurgerii unsorii vara pe caldura si, nu in ultimul rand, deoarece li se asigura o intretinere permanenta, zi de zi, nu periodica.
 
Despre linii

<t>Salutare,<br/>
<br/>
In primul rand vreau sa va felicit pentru diorama, o sa iasa foarte bine dupa cum lucrati la ea.<br/>
<br/>
In al doilea rand as vrea sa va intreb cum vopsiti liniile? Puneti direct pensula peste sina si mergeti de-alungul ei, dand si pe o parte din traverse si peste fata sinei? Daca da, nu se strica sina astfel? Sau le vopsiti in prealabil, si separat?<br/>
<br/>
Astept un raspuns,<br/>
Toate cele bune,</t>
 
Salut Radule,

in primult rand Bun Venit ! pe forum.

Cum le vopsim? pai ar fi destul de rau sa le scoatem si sa le vopsim din mana, desi ar fi mai usor sa le vopsim asa, din pacate asta ar presupune din nou montajul lor pe diorama, asa ca nu avem de ales si le vopsim la locul lor.

Folosim pensula marimea "1" (adica f f mica la varf), si vopsea revell aqua (rust). Dam efectiv de-a lungul sinei, daca atingem si burlanele putin, e excelent intrucat si acestea trebuiesc ruginite, daca atingem suprafata de rulare stergem cu o carpa.

Totusi, cred ca pana la urma fiecare isi face stilul lui de a vopsi sine, deci mult spor !
 
Am o intrebare .
Astazi vrem sa punem niste piatra Noch pe langa o linie. Acea piatra facuta din acelasi material ca si portalele (cod 58055,58056,58058). Problema este ca trebuie pusa intr-o zona curba.
Din ce am vazut acel material se poate indoi utilizand un feon de par (cel putin asa zice la ei pe site)
Sincer nu sunt asa sigur ca genereaza destula caldura si banuiesc ca ar trebuie sa fie mai degraba un feon industrial, cel folosit si la canturile pt pal.
Mai mult , avem piatra cu arcade si mi frica sa nu se deformeze urat arcadele de la caldura.
A incercat cineva sa modeleze acea piatra ? Poate sa posteze poze sau sfaturi
 
Pai sfatul meu e sa nu iti fie lene si sa vii la mine acasa sa iei phoenul industrial :D .Ca singur nu o sa ajunga la club, chiar daca ii dau bani de bilet pt troleu.
Cat despre deformare nu o sa se topeasca ca o inghetata .Phoenul are 2 trepte de putere si incerci treptat sa marest caldura cat iti convine.
 
:D :D :D :D

Am discutat cu gam3 si mi-a zis ca el a reusit sa indoaie materialul folosind o simpla bricheta, deci nu trebuie cine stie ce caldura...desi bricheta are foc deschis deci sunt ceva grade :)
 
Cum am mai explicat si eu, nu dai cu phoenu pe fata ci pe spate, si doi, desi eu am vrut sa vin dupa phoenu industrial, caposu asta :p nu m-o lasat, vrea sa faca cu al lui mai intai ca cica pe documentatie la noch zice "hair..phoen".

Om trai si om vedea.
 
Pai uitandu-ma pe site-ul Noch la tips si traducand cu google mi-a rezultat asta:

"STILL structure-rigid foam can with a sharp Bastelmesser cut or with a sawn hardwood sawmill. Mit Schmirgelpapier oder einer Feile kann das Produkt in die gewĂźnschte Endform gebracht werden. Using sandpaper or a file, the product into the desired final shape will be brought. Auch Rundungen stellen fĂźr Hartschaum kein Problem dar: Das Produkt wird einfach mit einem FĂśn erhitzt und in die gewĂźnschte Form gebracht. Also rounding of hard foam are no problem: The product is easy with a hair dryer heated and formed into the desired shape. "

Dar vom vedea astazi :p
 
excelenta remiza de la vollmer!
o vazusem si eu dar nu era pe stocul furnizorului roman. Voi de unde ati achizitionat-o?
aveti idee de producatori/furnizori de cladiri moderne ptr peisaj semiurban - ep 5?
 
Din pacate nu am poze de dinainte de a pune viaductul,atunci se vedea cum e curbat zidul.
Dar sper sa intelegi din aceste poze cat de mult am reusit sa il curbez.

 
dRacus a spus:
excelenta remiza de la vollmer!
o vazusem si eu dar nu era pe stocul furnizorului roman. Voi de unde ati achizitionat-o?
aveti idee de producatori/furnizori de cladiri moderne ptr peisaj semiurban - ep 5?

Remiza vollmer este de pe www.lokshop.de, din pacate nu renteaza sa iei decat la comanda mare (minim 300 euro).

Intradevar este foarte faina iar piesele se imbina excelent, ieri am verificat si inchisu/deschisul usilor in functie de intrarea/iesirea locomotivei din remiza (are un sistem care inchide automat usile).

Mai trebuie terminat acoperisul, voi reveni cu poze la final.
 
minunat ce ati realizat. incet incet prinde contur, iar ideea cu caramiziile mi se pare excelenta,chiar arata bine.
si nu uitati sa vopsiti si lumina de la capatul tunelului. asta ca sa nu cumva sa mai speram ca putem sa va ajungem din urma. :D asta era o gluma. sper sa nu va suparati.
sunt pus pe glume in ultimul timp si nu toate imi reusesc.
 
In zona muntelui HOe1 , am stabilit sa facem o mica exploatare forestiera. Asta implica pe linia moarta o rampa de incarcare cu busteni a vagoanelor:



Are cineva poze cu asemenea rampe ? Eu stiu ca sunt pe Valea Vaserului din belsug dar nu avem nici o poza
 
pai daca tot a spart caramizile ,de ce nu sparge si nescaiva pietre de granit?eu am
o "colectie" de pietre adunate de pe calea ferata si nu numai,insa mi-e teama sa nu
imi ingreuneze prea mult diorama
bafta in continuare!
 
http://www.wassertalbahn.ch/frame.html

http://www.farrail.net/seiten/touren/rumanien-2006-10.html
 
@cosmin78.Am folosit ce era in imediata apropiere.Initial si eu am cautat ceva pietre prin curtea clubului (nu ca sa arunc cu ele in geamuri), dar mi-a cazut ochiu` pe o gramada de caramizi.Dupa mai multe ciocane am ajuns la concluzia ca se sparge in forme satisfacatoare pentru scopul propus ;-) .De altfel e mult mai usoara decat granitul.In privinta greutatii, ce sa zic, nu e o tragedie .Toata portiunea de munte care am acoperit-o cu sparturi de caramida nu contine in total mai mult decat...1 caramida (din aceea de 20x10x5).Nu stiu cat cantareste 1 caramida, sa zicem aprox 1.5 kg.Neglijabil de putin.
 
Am o intrebare pentru cei de la Cluj.Cum se numeste locomotiva aceea DB Cargo rosie cu care faceti voi probele la catenara?E Piko sau Roco?
Multumesc anticipat.
Toate cele bune!