Suceava - Gara Burdujeni

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
L

lok

Guest
am sa deschid acest topic in asteptarea unor materiale informative cit mai la obiect. voi incepe cu citeva link-uri si extrase din acele link-uri.

'Construita de statul roman, in anul 1902, gara Burdujeni era un important si reprezentativ punct feroviar de granita al Romaniei, la fosta frontiera de nord cu Austro-Ungaria.
Edificiul, ridicat pe un teren mlastinos, dupa modelul garii din Frieburg (Elvetia), a necesitat ample lucrari de drenaj, terasament si ...'
http://orasulsuceava.ro/index02_OrasulSuceava_Transport_TransportFeroviar_GaraCFRBurdujeni.html

'Gara Burdujeni a fost redată în exploatare după Âşapte ani timp în care a fost supusă unor ample lucrări de reabilitare care au costat circa 120 de miliarde de lei vechi ( vezi foto ). Evenimentul ...'
http://www.suceava-news.ro/stiri/gara_burdujeni_redeschisa_dupa_sapte_ani/

'Vineri, 18 noiembrie, la ora 12.00, va avea loc ceremonia de deschidere a Gării Burdujeni. Compania NaĂžională "Căile Ferate Române" SA a informat autorităĂžile sucevene despre acest lucru, anunĂžul fiind primit de reprezentanĂžii acestora cu bucurie având în vedere ...'
http://www.obiectivdesuceava.ro/index.php?page=articol&ids=23721

'După 7 ani de anevoioase lucrări de restaurare, sucevenii vor putea lua trenul, în bune condiĂžii, din gara monument istoric, dată în folosinĂžă din 1898. La eveniment ...'
http://www.monitorulsv.ro/showstire.php?spre=local&id=21852

citeva fotografii cu interiorul monumental al garii
http://www.suceava-news.ro/fotocronica/eveniment/gara_burdujeni

asteptam completari cu imagini si, de ce nu, schite cotate :wink:
 
vin si eu cu niste poze cu gara Burdujeni(desi pozele au fost concentrate pe garniturile de trenuri se poate vedea foarte bine si gara):



















 
"Gara Burdujeni a fost inaugurată în 1898

Gara Burdujeni a fost construită într-un interval de 8 ani de meÂşteri zidari italieni, dar Âşi specialiÂşti români sau austrieci. Lucrările au început în 1890, iar inaugurarea oficială a avut loc în 1898, iar copertina peronului a fost finalizată în 1902. Gara Burdujeni este construită după modelul gării din Friebourg-ElveĂžia"

http://www.monitorulsv.ro/showstire.php?tip=local&id=36035

Poze din data de 29.04.2007

 
Exista posibilitatea ca cineva sa puna niste desene cotate cu gara? Ma refer la un plan, nu neaparat cu compartimentarea interioara, si fatadele.

Poate, cine stie, o gara asa frumoasa ar merita sa stea pe o macheta CF si, de ce nu, cu ajutoru vostru pe macheta clubului Bucuresti.

Multumesc,

Refac eu planurile si detaliile pentru scara 1:87 :lol:
 
Puteti pleca de la asta. Desenul pastreaza corect proportiile si e un crop exact la jumatate. Schita pe care o am e prea mare si greu de manevrat.

Pe undeva cred ca am si dimensiunile principale ale cladirii, dar duc o criza acuta de timp, si trebuie sa rascolesc prin munti de hartii.

Sau cineva din zona ia o singura dimensiune si pe restul le calculati dupa proportii.

http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/06.11.2007%2020;04;04.jpg
 
servus

am calculat azi cu ldh, luind in considerare dimensiunile unui om normal si am ajuns la concluzia ca dimensiunile casetelor plafonului copertinei de deasupra peronului ar fi cam de 600/600mm. ceea ce inseamna 6m deschidere intre doi stilpi de sustinere. de aici am ajuns la concluzia - numarind stilpii - ca gara are 126m, fiind 22 de stilpi, adica 21 de deschideri. acum, referindu-ma la corpul central, deschiderea se potriveste si pentru dimensiunea standard a usii de 800mm, adica 4.8m pentru o usa. acum, folosindu-ma de una din poze in care apar umbre, constat ca deschiderea intre doi stilpi este egala cu deschiderea unei bolte a corpului principal

umbre_01.jpg


deci, avem o deschidere de 6m. asta inseamna ca restul de zidarie ar avea 6-4.8=1.2m.

@catalin
nu merge link-ul :(
 
se pare ca am calculat gresit. am facut un alt crop in care se vede ca dimensiunile coloanelor, peretilor si usilor - sau ferestrelor de deasupra - sint aproape egale, daca nu chiar egale.

usa_01.jpg
 
multumesc catalin. totusi, am un comentariu. in desenul tau se pot numara 12 stilpi la copertina peronului, ceea ce inseamna ca sint 24. in poza lui tudor am numarat numai 22.
 
corect. dar la capatul copertinei mai e un stilp care nu e desenat. daca te uiti cu atentie in poza a doua pusa de tudor, se observa in coltul din dreapta sus capatul copertinei la doua casete distanta de ultimul stilp. in schita ta nu apare, copertina raminind oarecum in consola.
 
Catalin,

Multumesc pentru desenul cu fatada.
Sperma sa intervii in discutie si ne ajuti intr-un fel sau altul.
Uite ca nu am sperat degeaba.

Considerand ca este jumatate din cladire inseamna ca stalpii copertinei peronului sunt in numar de 23?

Poate nu se vede bine in fotografiile lui tudor dar de numarat am numarat 22.
Distanta dintre ei a rezultat de 6 m consideran usa formata din trei foi a 80 cm latime.

Nu cred ca proiectantul a folosit alta trama. Normal ar fi sa fie modulata pe multiplu de 3 m.


lok,

Nu poti calcula dimensiunile unei cladiri luand ca etalon inaltimea medie a unui om.
Pentru aproximarea dimensiunilor se folosesc elemntele care, in general, sunt standardizate: caramizi, travei (distanta intre stalpi pe directia longitudinala a cladirii), dimensiunile usilor, inaltimea manerului (clantei) usii, inaltimea pervazului ferestrei etc.

Foarte rar proiectantii de cladiri se abat de la regulile general acceptate in constructii.

Este adevarat ca la prima evaluare iesise o distanta intre stalpi de 7,5 m - total atipic pentru constructii - dar am revenit la sentimente mai bune rezultand 6,00 m.

Si asa te-ai cam speriat de dimensiunile cladirii la scara 1:87.

Eu zic ca avem de la ce porni si ma apuc de planul fatadei garii.
Sa vedem ce iese.
 
Planul este dintr-o publicatie oficiala CFR de acum ceva ani.
Prin 2000 cand am petrecut ceva mai multa vreme prin Suceava in delegatii am acut o analiza a planului si la vremea respectiva mi s-a parut ok.
Mentionez ca atunci toata partea dinspre linii era in lucru. Nu am putut avea acces la frema metalica.
Sunt 22 de stalpi dar capetele fremei metalice sunt in aer. Problema este ca in plan, aceste capete sunt mai lungi decat in realitate. Daca vei privi pozele, vei vedea ca de la ultimul stalp pana la margine e o distanta.
In plan, aceasta distanta pare insa mult mai mare.
Atunci frema nu era deschisa. Captele erau inchise cu o structura metalica, specifica aproape la toate garile romanesti, din sticla. Astazi vad ca structura cu pricina a disparut:

http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/burdujeni.jpg

Eventual rugati un colaborator al forumului sa va faca poze de detaliu ale fremei si dispunerea acestor stalpi fata de elementele principale ale corpului cladirii. Se prea poate ca desenul acelor stalpi sa fie gresit.

Eu v-am dat ceva de la care sa plecati.
 
multumim foarte mult. cam avem de unde pleca :D ideea e sa aflam cu precizie care e deschiderea intre doi stilpi, presupusa de noi ca fiind de 6m. la deschiderea asta, usile de la corpul central ies mult mai mici, adica de cca 660mm
lok a spus:
se pare ca am calculat gresit. am facut un alt crop in care se vede ca dimensiunile coloanelor, peretilor si usilor - sau ferestrelor de deasupra - sint aproape egale, daca nu chiar egale.

usa_01.jpg

deci e posibil ca deschiderea sa fie mai mare de 6m.
 
pina una-alta, azi noapte am reusit sa aflu prelucrind o poza ca panoul de afisaj este lawo si ar putea avea lungimea de circa 3m - dupa nr de caractere. se pare ca e custom-made si nu apare in oferta publica a firmei.

http://www.lawo.info/
http://www.lle.de/katalog/Stationaer_RO.pdf

speram sa il gasesc si sa imi fac o idee despre dimensiuni. nu-i nimic. pornim pe alta pista...
 
vreau sa va multumesc tuturor pentru interesul aratat fata de o astfel de cladire. lui catalin pentru schita, lui ldh pentru keep-alive si interes, lui tudor corbul si lui zanganel-gam3 pentru poze, presei pentru poze la rezolutie mare. nici nu aveti idee ce ma bucur ca nu sint singura persoana interesata de arhitectura statiilor si cladirilor adiacente ale cfr.
 
catalin a spus:
...Sunt 22 de stalpi dar capetele fremei metalice sunt in aer

Asta este bine. Inseamna ca nu avem decat sa prelungim capetele copertinei.
catalin a spus:
Captele erau inchise cu o structura metalica, specifica aproape la toate garile romanesti, din sticla. Astazi vad ca structura cu pricina a disparut

Nu vad ce ne impiedica sa refacem desenul conform schitei si imaginii date de tine.
Plecand de la ce a fost initial se pot scoate elemente daca este cazul desi eu inclin spre realizarea garii asa cum a fost, sau aproape cum a fost, la inaugurare.

Gam 3 si tudor,

Este posibil sa ne ajutati cu niste detalii ale garii si dispunerea stalpilor?
Daca exista posibilitatea poate faceti si masuratoarea unei usi. Avand cel putin un element de la care sa plecam in rest lucrurile devin mai usor de dedus din punct de vedere dimensional.

Multumesc,
 
Cateva idei Dorel:

Daca tii la detalii, o gara in epoca 3 sau 1 trebuie sa fie epoca 3 sau de epoca 1 in toate detaliile: stalpii de iluminat, centralizare, peroane, sine, inclusiv balast (sa nu uitam ca pietrisul de balast e o inventie relativ recenta. Balastarea initiala a liniilor se facea cu "pamant bun" pe pat de 3.5 m).
Nu e chiar treaba usoara, dar merita ceva autentic.

Apoi referitor la dimensiunile garii, masurarea unei singure distante este suficient. Nu uita insa ce scria si Dorin pe RFR despre dimensiunile standard ale caramizilor cu care au fost facute aceste gari.

Vorbim de o cladire construita numai din caramizi de Ciurea (aproape 2 mil) caramizi standard. Macar masurati o caramida intreaga de pe orice perete al garii, si poi faceti poze bune cu toate fatele garii.

E doar un sfat. Eu asa am facut in cazul multor gari.