Aburoasele si curbele

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
lupul_alb a spus:
O aburoasa Roco care abea are 30 de ore de cand a intrat in familie.
( desi a vazut-o alergand pe sine, iubita mea sotie nu a remarcat ca e noua.
daca remarca, cu siguranta s-ar fi intunecat putin, dar nici eu nu i-am facut prezentarea cu aceasta noua iubita )

dac a spus:
Hm... nu fi sigur ca nu a vazut-o... asteapta ea un moment prielnic... :mask:

...
Am si eu o curiozitate: cum naiba reusesc aburoasele astea cu jdemii de roti in linie sa "ia curbele" fara sa deraieze ?!? Doar nu-s de gumilastic !!! :?
 
Pai cele cu multe rot au tot trenul articulat, inclusv rotile motoare.
Liliput sau Rivarossi punea si arcuri la rotile motoare astfel incat pe langa un contact electri foarte bun se inscriau si in curbe foarte bine.
Pe de alta parte nu toate aburoasele metg pe R1, de exemplu. Unele nu "suporta" decat de la R3 in sus
 
dac a spus:
...Am si eu o curiozitate: cum naiba reusesc aburoasele astea cu jdemii de roti in linie sa "ia curbele" fara sa deraieze ?!? Doar nu-s de gumilastic !!!
mpursu a spus:
Formula magica este "joc lateral al osiilor din mijloc"


Mai putin la locomotivele vechi gen BR55 - G8, BR01, BR03 care au ... lipsa asa ceva.
 
mpursu a spus:
Osiile motoare ale onorabilei BR55 Piko din colectia mea nu prea au joc lateral, dar ea se descurca admirabil pe sinele mele Fleischmann de raza R1. Apropo, am mentionat ca nu mai are cauciucuri de frictiune ;-) ? Adica i-am inlocuit complet osia care avea santuri pentru cauciucuri cu alta care nu era prevazuta cu asa ceva 8) .
 
mpursu a spus:
Formula magica este "joc lateral al osiilor din mijloc"

dac a spus:
Pai daca osiile din mijloc au joc lateral, la curbe bielele ar trebui sa se "croseteze" de sa iasa un pulover intreg. Cu gat. :fluierat:

Eu ma gandeam ca rotile din mijloc nu au flanse, sau cum le-o fi zicand...

Chestia cu articulatu' nu prea mi se pare OK: se duce dracu' toata similitudinea cu originalul... :(

Daca ati putea posta niste poze cu aburoasele pe o parte sa studiem in detaliu chestiunea... ar fi nemaipomenit !!!
 
br55 g8.1 nu are articulatii. se inscrie in curbe doar din jocul axial al osiilor. 'flansele' ambielajului - adica butoanele de biela - sint mai lungi decit ar trebui, biela cuploare are joc pe acestea si permite inscrierea locomotivei in curba. intre biela motoare si osie este un distantier care realizeaza aceasta 'lungire' a butonului de biela permitind jocul axial al bielei cuploare.