DIFERENTA ANALOG-DIGITAL

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Illusi0n

Member
28 Mai 2007
17
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Intrebari de incepator

<r>Va rog sa ma lamuriti si pe mine despre unele aspecte. <br/>
<br/>
Toate locomotivele merg pe "analogic" sau exista locomotive "doar analogic"/"doar digital"?<br/>
<br/>
Spre exemplu: <URL url="http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=ME32">http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=ME32</URL> merge pe un circuit analogic sau necesita un circuit digital?<br/>
<br/>
Un circuit analogic poate fi convertit la digital? Ce implica acest lucru? <br/>
<br/>
Pe o diorama pot sa coexiste circuite analogice si circuite digitale?<br/>
<br/>
Multumesc anticipat si scuze daca nu postez unde trebuie, sunt incepator.</r>
 
Salutare Illusi0n si bine ai poposit!
O locomotiva digitala nu este diferita de o locomotiva analogica decat prin faptul ca este echipata cu un decodor digital http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=te33
Daca decodorul permite, cea digitala poate rula pe un circuit analogic dar invers nu merge.
Pentru a utiliza un circuit digital ai nevoie de http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=na50 si de locomotive echipate cu decodor digital asemenea celui mentionat mai sus.
Locomotiva exemplificata de tine ruleaza pe circuit analogic dar i se poate monta decodorul digital in cazul trecerii pe circuit digital. Unele locomotive poseda o mufa in care se infige decodorul pentru a usura montarea acestuia. Cele fara mufa se pot adapta fara probleme la digital dar necesita munca mai multa.
Sperand ca m-am facut inteles si ca ti-am raspuns la majoritatea intrebarilor, iti zic Bine ai venit inca o data!
 
Daca decodorul permite, cea digitala poate rula pe un circuit analogic dar invers nu merge.
Cu statia digitala PIKO din startset, pe un circuit digital pot merge locomotive analog, se apasa iconul "loco" si "0" . Roco (statia) nu permite... :(
Loco analog va scoate un zumzait (ca dieselul... :D ) de la curentul de inalta frecventa de pe circuitul digital.
Probleme, de incompatibilitate in ambele sensuri pot apare daca pe acelasi circuit avem loco cu si fara decodor.
Bine ai venit ILLUSI0N !!! :wink:
 
salut!la rubrica despre machete -inceputul dioramei mele- am vazut diorama lui asalexx si as vrea sa intreb cum unesc sinele si cum le alimentez cu curent? http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=te003 un startset ca asta se poate continua pe o diorama ca aia?e de ajuns statia aia digitala sau imi tre mai multe?????un ghid despre montari,diorame si in general despre tot ce apartine de modelismul feroviar de unde pot sa fac rost?
 
un ghid despre montari,diorame si in general despre tot ce apartine de modelismul feroviar de unde pot sa fac rost?
Un gHid tiparit , si in limba romana n-ai sa gasesti... :(
Dar articolele de pe acest forum fac acelasi lucru, cu conditia sa ai rabdare sa citesti :evil:
Pe un circuit (de startset ) traful nu duce mai mult de 2-3 locomotive.
Cu Telecomanda poti actiona peste 100 de locomotive... da de regula nu mai mult de 4-5 , ca n-ai mai multe maini si atata atentie ca sa poti cu mai multe. :x
Cand spunem startset inseamna tot, inclusiv trafo, clips alimentare si tot ce mai e insirat in descrierea produsului. Adica , montezi tot ce primesti si-i dai drumul.
rally
 
Daca diorama este digitala cu anumite tipuri de statii se pot folosi si locomotive analogice (ex.Piko Digi 1). Cu alte statii mai complexe merge , dar e putin mai complicat.
 
Diferentele dintre sistemul digital si cel analogic sunt multe. In primul rand, tensiunea de la sine nu mai este continua de valoare variabila, ci alternativa (dreptunghiulara) cu amplitudine fixa, peste care se suprapun comenzile lansate de statie spre fiecare locomotiva in parte. La randul lor, locomotivele digitale poseda fiecare cate un "patratel" de electronica, numit decodor, care receptioneaza, decodifica si executa numai comenzile care ii sunt destinate. Astfel, mai multe locomotive aflate nemijlocit pe aceeasi linie ferata vor efectua comenzile lansate de utilizator pentru fiecare in parte, dand impresia ca fiecare are un mecanic al ei. Prima deosebire notabila dintre o locomotiva digitala si una analogica este ca farurile sunt comandate separat de motor, lumina acestora fiind constanta indiferent de viteza de deplasare; daca farurile sunt si directionale, atunci ele se vor aprinde in concordanta cu sensul de mers.
Nu se recomanda "amestecarea" locomotivelor digitale cu cele analogice; este adevarat ca decodoarele digitale pot recunoaste sistemele analogice, iar unele sisteme digitale sunt in stare sa comande si cate o singura locomotiva analogica pe langa toata "flota" de locomotive digitale, insa functionarea locomotivelor in alte regimuri decat cele pentru care au fost construite nu se ridica la inaltimea asteptarilor si poate fi chiar periculoasa pentru ele.
 
Buna seara.
Am achizitionat azi 2 decodoare LokPilot V3.0 si mufele pentru trecerea la digital... asa ca m-am apucat imediat sa montez primul meu decodor pe o locomotiva analogica.
Primul impas... placuta cu mufa de 8 pini pentru locomotiva a fost prea mare... asa ca am taiat-o cu un bonfaier, de la 25/30 am facut-o 25/15, fara nici o problema.
Dupa aia am separat motorul, i-am tras fire pe placuta, am tras si firele de la sina, si n-am mai avut rabdare... am montat decodorul doar pe motor si am alimentat locomotiva... surpriza placuta :lol: cu tensiunea la maxim, motorul accelereaza de la 0 la maxim...
Dupa aia am trecut la o etapa mai dificila...cablarea farurilor... am luat niste SMD-uri albastre si rosii, le-am montat in cabina - albastru pentru mers inainte, rosu pentru mers inapoi...am montat cate 2...albastru cu rosu fata, albastru cu rosu spate... si in final am legat pe AUX 1 si becul din cabina(original).
Testul final - o mare reusita :lol: daca variez brusc tensiunea la maxim, se aprind SMD-urile functie de pozitia de mers, locomotiva incepe sa ruleze lent, accelereaza pana la viteza maxima.
Deficiente:
1. sub 50% pe variator, practic locomotiva se opreste... daca ma joc in jurul valorii asteia, locomotiva merge in "pulsuri" - ca si cum ar vrea sa accelereze, si da sa se opreasca...
2. cand pleaca de pe loc si accelereaza, are un mic bazait, care dispare cand atinge o viteza mai ridicata...
Rezumand, eu unul sunt foarte multumit de decodoare, chiar si in analog... a mers din prima, a mers montat chiar si cu cunostintele mele minime de electronica... o alta deficienta este limba germana...a trebuit sa iau un dictionar sa traduc culorile, pinii si configuratia...
Ce nu se spune pe site este si garantia - 24 de luni... oricum vin ambalate super, si sunt si ele protejate cu o tipla...
Pentru administrator mai am o rugaminte... poate pana voi monta al doilea decodor, comercializati si niste mufe de trecere intre vagoane - iluminat - si pentru TGV, AVE legatura cu vagonul fara motor - farurile.
Cam atat pentru seara asta... ma gandesc deja la o statie digitala...
Cu respect,
Olimpiu
 
Felicitari :aplauze: ! Montarea unui decodor digital intr-o locomotiva analogica nu este chiar atat de dificila pe cat pare 8). Te rog sa povestesti mai multe despre lumini :D
Am observat si eu aceasta comportare atunci cand am incercat sa rulez locomotivele mele digitale cu alimentatoarele mele cu impulsuri modulte in durata (PWM), de unde deduc ca variatorul tau functioneaza dupa acelasi principiu. Atentie, daca frecventa impulsurilor este inalta, decodorul poate crede ca i se transmit comenzi si, deci, poate avea reactii imprevizibile. Cel mai indicat este ca, in regim analogic, locomotivele digitale sa fie alimentate cu tensiune continua pura. Insa toate aceste impedimente vor disparea ca duse de vant :) atunci cand isi va face aparitia statia digitala 8).
 
Buna ziua.
Modelul pe care am montat e un BOSTON EXPRESS de la MEHANO... si al doilea intentionez sa-l montez pe modelul AVE, tot de la MEHANO... problema o sa fie cu trasul firelor la dummy, la faruri si luminile din vagoanele de calatori...sursa cu variator e modelul MEHANO pe care il aveti la vanzare pe site.
MPURSU zicea sa revin putin pe lumini... se ia comun, nu mai stiu, mi se pare pinul 7 al mufei decodorului care reprezinta +U... se leaga SMD-urile in serie, cu respectarea polaritatii, si avem disponibile lumini fata, lumini spate si 2 auxiliare , toate cu -U... daca se lucreaza cu atentie, nu e nici o problema, mai ales ca schema de conectare e prezentata si in cartea ce insoteste decodorul. :lol:
Acum ma voi concentra pe o statie digitala mini DCC... poate pana de Craciun o voi avea gata...sper... :lol:
Cam atat... si revin la rugamintea mea pentru niste mufe mama-tata cat mai mici pentru lumini vagoane si faruri spate...
Cu respect,
Olimpiu
 
am inteles ca folosind o statie digitala poti comanda chiar si 100 locomotive. sa inteleg ca poate memora adresele a 100 locomotive? presupunind ca am 50 locomotive pe linie le pot comanda sa mearga pe rind , nu? odata setate cele 50-100 locomotive in memoria statiei, statia le recunoaste imediat la fiecare montare a circuitului sau la fiecare remontare trebuie reintroduse in memorie? daca un tren il tragem cu 2-4 locomotive (ca la americani) putem sa comandam cele 2-4 locomotive sa porneasca in acelasi timp? chiar se poate face asta folosind o singura telecomanda? cu statia PIKO DIGI 1 cind se face setarea si introducerea in memorie a adreselor locomotivelor avem un ecran pe care sa vedem operatiile sau care e modul in care facem setarile. de unde stim ca vom comanda locomotiva X sau ca am introdus in memorie locomotiva Y? daca nu avem un ecran mi se pare dificil sa ne dam seama ce operatii am facut in memoria statiei (poate nu am apasat suficient un buton si nu a facut contact - astfel setarea respectiva nu a avut loc... cum aflu?)
 
sunt statii care au capacitate de memorie de pana la 9999 loc,deci le poti memora
fara sa fie nevoie sa le introduci iar,de cate ori pornesti statia.eu am roco
lokmouse 2 si am capacitate de 99 adrese,multimouse are 9999,ambele avand
display.poti comanda un nr limitat de locomotive,in general cu o statie pana la 4-6,in simultan,ptr a comanda mai multe locomotive,iti trebuie un booster care iti da un plus de curent necesar ptr inca 4-6 locomtive.de asemenea nu poti folosi decat un nr limitat de boostere(in cazul meu pana la 16).despre statiile fara display nu pot sa iti spun nimik.poti seta 2 sau mai
multe locomotive pe aceeasi adresa cu aceeasi parametri ca sa poti face tractiune
multipla....
 
Buna seara
Revin din nou... imi explica si mie cineva cum e cu "compensarea de sarcina in analog" ? Daca exista asa ceva...
Sa fiu mai explicit... dupa montarea decodorului digital pe locomotiva, am rulat locomotiva, singura, pe circuitul analog... dupa ce i-am pus vagoane (vreo 5 la numar), viteza i-a scazut considerabil...
Decodorul suporta pana la 1,1 A , iar motorul nu este atat de puternic sau garnitura chiar asa grea... in sfarsit, sper ca dupa ce o sa-mi fac statia digitala, sa nu mai intampin aceleasi probleme...
O locomotiva care inainte pe analog mergea mult mai incet decat cea pe care am trecut-o pe digital, acum se misca de 3 ori mai repede decat cea pe care am montat decodorul... oricum si decodorul are o cadere de tensiune pe el, mai ales ca nu e regimul lui de functionare pe analog...
Si inca o intrebare... se justifica achizitionarea si montarea gumelor pe rotile tractoare ale locomotivelor? :lol:
Cam atat in seara asta...
Cu respect,
Olimpiu
 
Compensarea de sarcina se vede cel mai bine la urcarea pe panta cu viteza mica.
Trebuie sa-si pastreze viteza constanta. In digital. In analog pot avea comportamente "ciudate"
Cat despre constructia unei statii digitale proprii, iti doresc succes , dar mare grija la ce schema alegi, sa aibe autoprotectie la scurtcircuit si supraincalzire.
E triki :roll: am vazut din alea originale arse, ca sa nu mai zic de decodoare :(
 
multumesc cosmin 78.
astept un raspuns si de la cei ce folosesc statia PIKO DIGI 1.
CHIAR MA INTERESEAZA..... :?:
 
Am fost la depou dar mai am intrebari... ca asa e....practica ne omoara......... :D
am citit in cartea lui PICO DIGI 1 ca poate fi folosit si pentru locomotive in sistem analog pe adresa ,,0". am incercat dar nu merge... cred ca nu am inteles unul din pasi.....
MA POATE AJUTA CINEVA CARE FOLOSESTE PICO DIGI 1 SA IMI SPUNA CUM RULEZ CU ACEST SISTEM LOCOMOTIVE FARA DECODOR?
multumesc!
 
Sal ,

Este foarte usor. Apesi butonul cu semnul "locomotiva" si apoi tasta "0" (zero). Dupa aceasta actionezi pe butoanele stanga - dreapta si trebuie sa se miste. Ai grija cu ce fel de locomotive rulezi.Unele locomotive au motoare de tip Faulhaber. Aceste motoare se pot arde daca se folosesc in digital fara decodor. In general acestea sunt pe la N si TT.

Toate bune,
Pcg
 
Daca ai multe locomotive care asteapta digitalizarea, sa pui un banut de-o parte si pentru un DIGI 2 si un transformator mai mare.
 
Buna ziua.
Multumesc foarte mult de sfaturi... :lol:
Am reusit in sfarsit sa fac rost de mufe cu conductoarele aferente, am fost la un centru de calculatoare si am gasit mufele mama - 4 pini, din care sunt conectate doar 3, asa ca o sa mai bag eu al patrulea fir...
De la un centru de piese electronice am gasit si reglete cu pinii tata, asa ca trebuie sa ma apuc de montat si decodorul al doilea...
E foarte buna ideea cu montatul unui lest , mai ales la garnitura AVE, care nu are decat 4 unitati...sa-i mai procur 2 unitati ar insemna sa ajung cu ea la 1,5 metrii...enorm... :(
Ce am observat, este faptul ca motorul de la locomotiva BOSTON EXPRESS este mai mare decat motorul de la AVE... oricum, prima este diesel.
Si o intrebare pentru admin... mai aduceti decodoare cu 8 pini, in special ESU LokPilot V3.0 DCC Decoder? Ca as mai face si eu comanda pentru 2... si as mai achizitiona si 2 locomotive...una electrica si una cu abur...
Am inceput sa strang si piesele pentru statia digitala, am comandat programatorul de PIC, am descarcat si programul in hexa de pe net...plus ICPROD 1.05 pentru PIC 16F628... se pare ca merge....
Cam atat pentru azi, astept raspuns :(
sper sa fie unul pozitiv...
Cu stima,
olimpiu