Trenuletele MEHANO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna ziua !
Sunt sigur ca multi pasionati de trenulete stiu deja ce am constatat , de aceea ma adresez nestiutorilor.
Vorbeam acum vreo saptamana cu un pasionat care-mi explica ce e cu
" codul " de la locomotivele cu aburi. Pe moment n-am dat atentie dar ieri ma jucam cu un SANTA FE 2-10-2 si mi-a sarit in ochi legatura dintre cod
si numarul de roti.
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=ME76
Primul 2 inseamna 2 roti in fata (nu sunt motoare )
Cifra din mijloc 10 , sunt cele 10 roti motoare (5 perechi)
Si ultimul 2 , sunt cele 2 roti de sub cabina mecanicului.
Asa dupa un cod , stii exact configuratia rotilor fara sa fi vazut locomotiva niciodata .
De exemplu 4-4-0 American , are 4 in fata "carucior", 2 perechi tractiune si nici o roata sub cabina mecanicului.
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=me75
Si la locomotivele PIKO exista aceste coduri , dar sincer n-am tinut cont de ele niciodata.
Nu stiu daca la diesel sau electrice , exista o corelare intre cod si nr de roti.
raly
Asta este intradevar forma de codare in caile ferate. De exempu ia LDE 060 DA, care inseamna"Locomotiva Diesel Electrica, 0 roti ghidare, 6 roti motoare, 0 roti purtatoare, Diesel Alergatoare". Acesta este numele ei real. La fel e si la alte masini!Dar nu toate tarile au adoptat acest sistem de codare! Exceptie fac Brazilia si Canada dincolo de ocean, Rusia,Grecia si Bulgaria in Europa. Cand zic Rusia, ma refer la toate statele foste membre a URSS!
 
Buna seara.
Am achizitionat si eu in dupa-amiaza asta al doilea start-set de la MEHANO, un AVE...sunt foarte incantat de el, mai ales ca se pare ca fabricantii s-au cam inselat la traseu...fata de ce arata pe spate, au introdus si 2 macaze manuale (stanga-dreapta) plus sinele aferente...
La faruri folosesc SMD-uri rosii si galbene, si ma gandesc sa fac modificarea si la locomotiva diesel de la BOSTON EXPRESS...
De asemenea, am facut comanda de 2 reglete cu SMD-uri galbene pentru vagoane...cine imi recomanda si mie un lipici cu care sa le fixez pe plafon?
AVE ruleaza foarte bine la viteza maxima, in curbe si macaze, sasiul e metalic si destul de greu, deci o buna stabilitate...intr-un cuvant, un raport foarte bun calitate-pret...
Cum in al doilea corp e destul loc, fiind alimentate doar farurile, ma gandesc serios sa-l transform pentru digital... am vazut schemele, nu mi se par deosebit de grele, trebuie putina atentie...si o intrebare... mufele cu 8 pini sunt standardizate? unde se gasesc? se pot elimina in conditiile in care imi construiesc totul de la A la Z?
Cam atat pentru seara asta... :lol:
Cine poate sa imi raspunda, ii multumesc anticipat...
Olimpiu
 
salut Olimpiu !
Stekerul cu 8 pini (e standardizat) al decodorului nu e obligatoriu.
Cum scria si mpursu, unii din motive de lipsa spatiu si lipsa placa cu mufa, taie stekerul si fac legaturile direct, conform skemelor date.
Dar daca ai spatiu e de preferat sa montezi pe placa cu mufa, il poti astfel usor demonta, sau schimba cu alt model , cel cu sunet de exemplu ;-)
rally
 
Da, cunosc locomotiva, si mai stiu ca Mehano a folosit prototipul seriei ca baza pentru modelul sau. Despre celelalt set ce poti sa imi spui? Sincer m-ar ajuta mult niste imagini mai detaliate...eventual si cu celelalte seturi de start de la Mehano, pentru ca sunt teribil de nehotarat. :p
 
hmm, grea decizie ;-)
Cele cu dioarame (TGV, AVE) cum sunt? N0-am reusit sa gasesc pe net nici o poza mai reusita.
Ma gandeam sa iau Euro si sa mai comand niste vagoane, eventual de marfa.
 
Salut! Stie cineva unde se gaseste startsetul mehano T726 Euro Special cel cu locomotiva diesel Br218 si cu cele patru vagoane de calatori si cat costa acesta?
Unde il gasesc mai ieftin? Ce site sau magazin? Cine are acest set daca poate sa il descrie mai detaliat. Sunt interesat. Produs Mehano. Multumesc.
 
Salutare!
Hai sa reinviem un pic topicul acesta.
Mai nou am achizitionat o locomotiva si doua vagoane:
Locomotiva BN - Burlington Northern Order No.: 29881

la care, cu ajutorul unor sfaturi date de catre voi, am montat lumini albe/rosii care se aprind in functie de directie:

Are tractiune pe toate osiile, e silentioasa, frumos lucrata si raportul calitate/pret foarte avantajos.
Plus doua vagoane cisterna SHAMROCK T060

Tot asa, frumos lucrate si ieftine.
Iata si garnitura

In cutii mai am si cate o pereche de cuple americane pe care cred ca le voi schimba deoarece este un set american.
Sunt foarte multumit de achizitie si vor mai urma si altele.
Bafta!
 
macleod a spus:
Felicitari si la mai mare :p
Auzi, de curiozitate, cu ce era iluminata initial locomotiva ? Ca din cate imi aduc aminte in "fisa postului" spune ca ar trebui sa aiba lumina pe directia inainte.

Avea un singur bec in cabina la care lumina "razbatea" pana in fata prin plasticul transparent de la faruri.
 
diesellok a spus:
Frumoase, trebuie sa recunosc.

Nu poti spune ca sunt nemaipomenite dar intradevar sunt frumoase, ingrijit facute si fata de alte marci sunt si destul de ieftine. Imi place ca am cuplele americane pe care le voi monta curand.
Sunt bucuros ca i-am facut luminile. E prima mea lucrare de acest fel si sunt satisfacut de ce a iesit.
Oricum vor mai urma si alte MEHANO. Poate un Blue Tiger. Cine stie...
Bafta!
 
Pai sunt ieftine ca daca ne uitam la accesorii si la inscriptii se vede ca sunt jucarii, nu modele. Dar daca-ti plac, foarte bine.
 
Salut,
Nu vreau sa stric bucuria la nimeni .....dar aceasta locomotiva diesel Mehano (de fapt toate Mehano americane ) intra clar in clasa "jucarie" .
nu se poate compara cu Prestige (Blue Tiger ,G2000 etc ).
Vagoanele americane sunt iarasi jucarie .
Cine vrea modele adevarate trebuie sa cumpere altceva ( Proto2000 ,Atlas ,Kato ,Genesis etc ) dar intr-adevar sunt mai scumpe.....dar merita !!!