In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei.
Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Folosești un browser învechit. Se poate să nu afișeze situl acesta sau alte situri corect. Ar trebui să actualizezi sau să folosești un browser alternativ.
Fiindca am terminat de prezentat locomotivele cu aburi si cele electrice din componenta Cailor Ferate "La Ursu", trec la locomotivele diesel. Iata aici doua locomotive BR218, una realizata de Roco (stanga, crem-visiniu) si cealalta realizata de Piko (dreapta, rosu-gri):
Ambele sunt dotate de mine cu decodoare digitale ESU LokPilot V3.0 si cu faruri directionale alb/rosu. Bineinteles ca niciuna n-a scapat nemodificata : versiunea Roco beneficiaza de LED-uri albe si rosii lipite spate-in-spate si montate de mine in locul beculetzelor, iar versiunea Piko a primit de la COObra doua LED-uri rosii pentru a ilumina stopurile.
Problema este daca ai mai muncit la ele?
Daca-mi aduc aminte se iscase la un moment dat o discutie legata de corectitudinea executiei modelelor, nu comparate intre ele, vis-a-vis de modelul real.
Iata aici poze cu toate cele 6ase locomotive digitale ale Cailor Ferate "La Ursu":
De la stanga la dreapta: BR218 Roco, BR218 Piko, BR130 "Ludmilla" Piko, BR03 Piko, BR55 Piko si BR64 Gutzold.
Pe www.roco.cc am gasit locomotiva BR215 si lista de piese, in care figureaza interioarele cabinelor, mecanicul, mastile pentru ghidurile de lumina si... (tobele, va rog)... motorul cu volant 8). Aceasta locomotiva constituie baza de pornire a actualei locomotive BR218, care a "pierdut pe drum" piesele mentionate mai sus :-?. Sper sa pot pune mana pe ele pentru a o completa .
Altă știre de ultimă oră! Ca urmare a amabilității lui 060-EA, care mi-a împrumutat pentru studiu cele necesare , sunt acum în măsură să vă prezint viitoarele noi cuple ale simpaticei locomotive diesel BR130 "Ludmilla" Piko:
Recunosc că nici măcar nu poate fi vorba de cuplare tampon-la-tampon , dar sunt mulțumit că Ludmilla și ES4990 vor putea tracta toate vagoanele dotate de mine cu cuple universale Roco
Ai vedere foarte buna
Acum destula vreme, tampoanele flexibile din cauciuc ( ) ale Ludmillei au inceput sa crape, iar unul a si cazut de-a binelea. Cum eu detestam de la bun inceput aceasta idee, n-am stat mult pe ganduri si le-am dat jos pe toate, planuind sa le inlocuiesc cu tampoane dure din plastic. Insa, mai ales in curbele R1, cuplele locomotivei ajungeau in dreptul tampoanelor - nu degeaba erau ele flexibile :fluierat: - asa ca... am scurtat lungimea tampoanelor astfel incat cuplele sa poata trece confortabil prin fatza lor. O fi frumos / ne-frumos, realistic / ne-realistic... dar este functional . Oricum, dupa ce definitivez si "slefuiesc" ideea noilor cuple, voi bibili piesa port-cupla astfel incat sa NU mai treaca prin dreptul tampoanelor si atunci voi monta niste tampoane ca lumea.
La Caile Ferate "La Ursu" se mai afla o garnitura formata dintr-un vagon descoperit pe 4atru osii Fleischmann si 3rei vagoane de marfa Piko, dotate de mine cu mecanisme close-coupling Fleischmann nr.art.6574. Iata aici pozele lor:
Iata-le aici cuplate in fel si chip :
Cuplarea tampon-la-tampon este bine realizată, însă cuplele Fleischmann nu se "pupă" sub nicio formă cu cuplele Roco universale cu care sunt dotate aproape toate locomotivele & vagoanele mele , deci eram obligat ca alte două vagoane să aibă cuple Fleischmann la un capăt și Roco universale la celălalt capăt pentru a putea include această garnitură într-un tren de marfă mai mare. Însă această situație este pe cale să se schimbe ...
În aceste poze este prezentată una din cisternele Piko cu mecanisme close-coupling Fleischmann, într-unul din mecanisme cupla Fleischmann fiind înlocuită cu o cuplă Roco universală.
Toate cele 3rei vagoane Piko vor primi astfel de cuple, iar pentru vagonul Fleischmann se preconizeaza schimbarea mecanismelor complete close-coupling cu altele asemanatoare, dar Roco 8).
Si mie-mi plac foarte mult cuplele Fleischmann si am facut oarece eforturi sa-mi iau pe vremea cand nu se prea gaseau.
Ma bucur ca le am si arata foarte bine vagoanele tampon in tampon
Te referi la cuplele Fleischmann sau la cele Roco universale?
Am avut ocazia sa compar cele 3rei tipuri de cuple close cunoscute, adica Fleischmann, Roco si Roco universale. Toate asigura cuplarea tampon-la-tampon, dar cel mai mult mi-au placut cele Roco universale fiindca asigura cuplarea foarte finutza si, la nevoie, permit atasarea locomotivelor / vagoanelor dotate cu cuple hoop (Piko clasic).
Mai exista si cuplele close Piko, dar acelea sunt adecvate numai pentru vagoanele pentru care NU se prevad cuplari/decuplari frecvente .
Ma refer la Fleischmann.
Eu din acestea am.
Am si cuple universale Roco dar sunt ... prea mari.
Cred ca pentru vagoanele, de calatori in general, care circula in garnitura cuplele scurte PIKO sunt OK sau, am vazut la Arnold sau Minitrix, nu mai tin minte exact, cuple scurte fiexe care stau exact intre tampoane. Sunt tot pentru garnituri care nu se decupleaza.
Au aparut modificari la ideea prezentata mai sus cu privire la racordarea depoului la liniile ferate principale . Odata obtinute piesele corespunzatoare, Caile Ferate "La Ursu" sunt din nou instalate in locatia cunoscuta - masa extinsa din camera mare - asa ca sunt in masura sa prezint imagini ale noii configuratii.
N-am uitat de diesela BR130 "Ludmilla" Piko . O voi prezenta si pe ea mai incolo, dupa care voi trece la vagoane, casute etc.
Asa cum spuneam, Caile Ferate "La Ursu" au fost din nou instalate in 14.10.2007. Iata aici o vedere de ansamblu, o imagine mai apropiata si noile racorduri catre depou: