Aburoasa a plecat la fel de rapid pe cum a venit, scoala a inceput, insa asta nu ne-a descurajat sa mai facem o intalnire. Astazi dupamasa, datorita unei scurte vizite a lui cristi cfr (Pit Cristi) la Arad, dar si sederii prelungite la Arad a lui radu161, proaspat intrat la facultate, la arhitectura (Felicitari Radule!!) ,care tot facea misto de noi ca suntem a 12a si trebuie sa mergem la scoala in timp ce el poate sta frumos acasa
aradenii au mai dat o intalnire .Dar cum vorba multa e saracia omului sa incep prezentarea intalnirii:
Toti ne-am adunat iarasi in binecunoscutul atelier Ar-rail Club. Nici nu am ajuns bine ca Paul s-a si apucat de modificat o sina mehano, pentru a scoate sina flexibila din ea
Fiind asistat de catre radu161
Intre timp Gabi cu Cristi invarteau 230-ul analogic, care tragea 2 thunderbox-uri (Ca si asa azi de dimineata a trecut replica lui scara 1:1 pe la noi
)
Activitatea feroviara din gara a fost intensa astfel incat trenul a trebuit sa astepte la semnal
Insa intr-un final a primit liber si a putut intra in gara
Din pacate datorita blitz-ului nu se vad luminile de la semnal, fara blitz neiesind pozele datorita iluminarii
Semnalul de intrare este pozitionat gresit, el aratand tot timpul intrare in gara pe linie abatuta, linie care nu prea exista in gara noastra
Radu a studiat progresele facute de Gabi la diorama.
Diorama a suferit modificari majore, a 2a gara fiind scoasa si inlocuita cu o portiune montana
De la atata rulare, sinele s-au murdarit, trenurile mergand sacadat. Astfel domn' mecanic Gabi a scos "instrumentul de curatat linia de tren", adica o bucata de lemn cu care a frecat linia
Radu, care si-a inceput cariera de modelist cu machete de avioane, a studiat avionul radiocomandat a lui gabi, fiind in special interesat de motorul acestuia...aparent avionul s-a prabusit langa fosta gara de pe deal, ajungand...sub ea
Si iata gara Oravita - cum am denumit-o noi (Am ramas in cap cu expeditia de la Oravita-Anina
). Se observa cu usurinta poteca de nisip care duce la turnul de control si "Revizia de vagoane Oravita"
Iar pentru a completa scenariul in care gara din vale este Oravita iar sus pe munte este gara Garliste, am facut 2 mici modificari. Prima a fost introducerea aburoasei digitale seria 50.000 - varianta germana. Locomotiva a fost foarte atent asezata de Radu pe sina.
Gabi, mecanicul, ma primvea intens...poate nu ii place nici lui presa, ca si mecanicilor mai "mari" de pe Oravita - Anina
Iar a 2-a modificare...ei bine va mai las putin in suspans :twisted:
In tot acest timp Cristi, care este un incepator in modelism a cautat ceva mai pe placul lui. Astfel s-a oprit la un semnal mecanic
(Tot are o carte intitulata "MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI AL TELECOMUNICATIILOR DIRECTIA GENERALA A CAILOR FERATE Instructia Nr. 4 INSTRUCTIA DE SEMNALIZARE 1961 Editura Transporturilor si telecomunicatiilor", carte pe care am studiat-o si noi pe tren, in drum spre Oravita)
Insa a descoperit rapid ceva muuult mai interesant...
"MAV MOTIVE POWER ALBUM"
Si tot rasfoind a dat peste tatal automotoarelor lui preferate(Malaxa 1000)
Si anume automotorul "Arpad"
Paul a continuat sa lucreze la linii, incercand sa curete vechile linii Piko din fosta gara de pe deal, linii acum pline de terasament
Va mai aduceti aminte de cea de-a 2a modificare adusa dioramei pentru a o aduce mai aproape de linia Oravita - Anina. Am introdus pe deal o linie moarta, astfel linia transformandu-se intr-o mica copie a garii Garliste:
Gabi a scos suruburile care sustineau linia
Iar impreuna cu Radu a montat linia moarta
Si iata si gara Garliste
Pe viitor la capatul liniei v-a aparea un tunel, astfel gara apropiindu-se si mai mult de modelul original
Si iata cum locomotiva 50.000, tragand dupa ea cele 2 vagoane verzi de pe linia Oravita - Anina, venind dinspre Garliste, sta la semnalul de intrare in gara Oravita.
Astfel Acest depou se transforma in depoul Oravita
Am introdus si Taigatrommel-ul Gutzold a lui Gabi, putand controla amandoua locomotivele in acelasi timp datorita celor 2 LM (unul al meu unul a lui Gabi), conectate la centrala digitala a lui Gabi.
Iata postul de conducere. Macazurile sunt actionate electric
3 trenuri in gara Oravita: 50.000 tragand trenul turistic pe Oravita - Anina, 230.000 tragand un tren turistic care a mers de la Berzovia la Oravita iar acum sta, si langa LDE-ul care face normal cursa inspre Anina, dar care astazi v-a merge pana la Iam
La final Radu ne-a aratat talentele lui din domeniul arhitecturii urbanistice, planificand asezarea cladirilor, a gradinilor si a altor detalii de peisagistica pe diorama...
Ce am facut eu toata intalnirea...ca de obicei am pozat si filmat si documentat
O ultima poza a dioramei...
Si o poza de grup...
De la stanga la dreapta Nagy Gabriel (grandpagscout), eu, Paul Sbarcea, Popescu Radu (radu161) si Pit Cristian (Cristi CFR).
Dupa care am mers la gara ca sa prinda Cristi trenul, unde am mai facut cateva poze. In spate se observa turnul de apa, iar pe langa linii un "trenulist" care fuge sa prinda trenul
Noi am mai stat sa ii pozam trenul lui care pleaca...
Si automotorul lui preferat
Dupa care a plecat fiecare pe la casele lui. Speram sa ne mai intalnim cat de curand, mai ales ca aceste intalniri sunt o metoda foarte buna de a ne calma si de a ridica stresul de care v-om avea parte in acest an, in clasa a 12a (eu, Paul, Gabi si Cristi).
O seara placuta tuturor