Reconditionarea unui Nohab vechi de 25 de ani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Reconditionarea unui Nohab vechi de 25 de ani

Ultima piesa din darul lui Cominovici, nohabul, arata cel mai nasol. Groaznic pot sa spun. Era spart in doua locuri si cu o tentativa anemica de lipire cu...prenadez, peste care se aplicase un strat de vopsea neagra. Lipitura era nelalocul ei, crapatura se vedea de la 7 metri. Lipseau geamurile sau erau sparte...
Lipseau tampoanele si sistemul de iluminare, voseaua era scorojita in proportie de 70%, prismele de iluminare erau fie pline de vopsea neagra, fie sparte si relipite, fapt care impiedica evident propagarea luminii. Farurile (mastile lor) erau sparte la unul din posturi. Lipseau doua din cele patru scari de acces in cabine! Etc., etc., etc...
Motoarele inecate de mizerie si cu carbunii varza si la limita.
Imagine de cosmar (initiala):

Trec peste faza cu reparatul motoarelor, care acum merg super-luminic si fara zgomot...

Am inceput cu rabdare prin a indeparta vopseaua folosindu-ma de lichid de frana la sfatul lui Silviu!

Am curatat apoi filtrele de aer si adezivul de pe spartura initiala...

Am lipitit la loc, am chituit si am slefuit bine sparturile astfel incat la final nu s-a mai vazut nicio urma a lipiturii. Apoi am decupat mastile sparte ale farurilor caci nu se mai puteau repara.

Am facut alte masti la farurile distruse...

Am inceput revopsirea masinii. Initial am vrut sa o fac in doua culor, resp. rosu si negru, dar m-a nemultumit vopseaua rosie si am renuntat la ideea bicolora...

Am preferat asa...

Din fir dreptunghiular de alpaca, am facut scarile lipsa...

... pe care le-am montat in locul lor prin niste gauri de 0.5 mm si le-am fixat cu picatura. Apoi am facut montajul ledurilor bicolore pentru farurile de jos. Galben-pal inainte si rosu pe mers inapoi.

Am facut apoi sablon pentru geamuri si le-am taiat din folie de acetofan. Le-am lipt cu picatura!

Acelasi lucru cu ledurile si pentru postul 2 iar in farul central am bagat led alb. Cele doua bipolare prin rezistor de 850 ohmi iar cel alb prin rezistor de 1100 ohmi si dioda de compensatie in invers-polaritate (pentru protectie).

Iluminare pe mers inainte...

...si pe mers inapoi!

Produs final...




va urma (inscriptionarea) dar...nu se stie cand!
 
:confused: :confused: :confused: BRAVO NOTA 10 ! pacat ca n-avem mai multi colectionari de acest nivel.ai multa rabdare vad,sa faci asemenea reparatii.as incerca si eu ,dar nu gasesc locomotive din acestea foarte vechi.nohabul acesta este epoca III sau IV,dar si loco este tot din vremea aceea.aceste loco . vechi reconditionate ar trebui sa fie mai scumpe decit unele noi.( asa ca la timbre cu cit e mai vechi cu atit e mai scump)
nu ai aratat cum ai vopsit-o. ce ai folosit?
 
Dupa ce m-am jucat un pic cu ea si am rulat-o, mi-am dat seama ca nu cade bine deloc lumina alba (tip xenon) la o masina din epoca III, asa ca am schimbat ledul alb cu unul galben, care e si mai putin pretentios. Astfel am renuntat la conectarea separata (ledul alb nu lucreaza in paralel cu alt tip de led), am ajuns astfel sa cuplez intreg grupul de trei leduri intr-o singura conectare prin rezistor de 850 ohmi. Nici nu mai este nevoie de dioda de compensare intrucat fiind alimentat farul central in paralel cu alte doua diode bipolare, compensarea la suprasarcina negativa se face prin jonctiunea a doua a bipolarei! :D

Grupul de iluminat montat in masca frontala:

Parca e mai real asa nu?

Si iat-o la treaba...

Trebuie sa va spun ca satisfactia este enorma! Nu face nimic, cat face sa vezi munca ta cum da roade!
Pe de alta parte, am testat-o si pot sa va spun ca nicio masina noua a mea nu trage cat asta! Am bagat dupa ea toate cele 55 de vagoane ale mele si le duce. In micul meu circuit, ultimul vagon din cele 55, venea aproape la 60 cmm de fata locomotivei! Adica mai ara putin si inchideam cercul. Si le-a dus pe toate. Sunt incantat. Cum fac rost de letraset galben, o inscriptionez caci nu avea prea multe scrise in varianta originala. Era doar o stea galbena pe bot si inscriptia "MAV" !


va urma ( cel mai probabil voi reconditiona V200 dar am probleme cu motorul)
 
LDH a spus:
Letraset de unde? Nu am mai vazut prin librarii de prin 1985.
Daca ai vreo sursa sunt si eu interesat.

aveam o gramada pe acasa,acum ar fi bune.insa literele nu ramaneau in
intregime pe suport,se lipeau tot timpul stirbite.sa dau sfoara in tara,poate au mai ramas cateva :D
 
bine lucrat. chiar foarte bine pentru ce a fost la inceput, doar o epava. cei mai multi cred ca am fi renuntat la ea...
 
Salut Prognosis felicitari pentru reusita.
Vreau sa o reconditionez un V180 pe scara N si am nevoie de cateva sfaturi de la tine.
Lichidul de frana este nou sau ai folosit unul uzat?
Cu ce ai vopsit caroseria ,cu aerograf sau cu pensula?
 
Salut Prognosis,

Si eu detin un Nohab vechi de 25-30 ani (H0, Piko, verde, cred ca apartine cailor ferate belgiene), pe care doresc sa-l reconditionez, in special motoarele. Poti, te rog sa detailezi, cum ai procedat, ce imbunatatiri le-ai adus?

Multumesc,
Gyuri
 
Motoarele Piko vechi asa cum sint dele de la Nohab sint foarte bune, mai ales daca o digitalizezi. Eu am dotat cu decodor Roco o E 11 Piko veche acum vreo 4 ani si merge perfect. Toata treaba sta in dotarea locomotivei cu piese de la un Nohab Roco(scari acces cabine, masti boghiuri etc). Bineinteles ca rotile modelului Piko sint prea mari si trebuie sa pui roti de Nohab Roco. Daca vrei scoti becurile alea imense si pui SMD-uri.
 
Salut Gyuri, poti sa incerci schimbarea motorului ? Sau vrei neaparat sa il reconditionezi ?

Daca vrei sa in reconditionezi in primul rand trebuie sa ii schimbi carbunii. Trebuie sa cureti colectorul de mizerie si grasime, poti folosi pentru asta la inceput hartie abraziva fina de la 600 in sus (granulatia). Dupa asta cu varful unei scobitori cureti spatiile dintre colectori. Cureti cu alcool izopropilic. Bucsele angrenajelor le poti curata tot cu alcool izopropilic, iar dupa asamblarea motorului gresezi cu ulei de mecanisme fine.