Intilnirile AR-rail Club Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Avand patru locomotive dotate cu generator de fum, pot sa va spun ca fiecare functioneaza diferit.Cauza e greu de explicat,dar sunt determinate dupa parerea mea de urmatorii factori:decodorul, umiditatea din incapere si temperatura mediului.Cantitetea de lichid zic ca nu influienteaza pana la 0.3ml.
 
Si iata ca dupa peste 3 luni de lucru Ar-rail Club are si site. Puteti gasi toate activitatile noastre la arhiva activitati, de asemenea gasiti o scurta prezentare a tuturor membrilor clubului, sectiune de download si multe altele. Site-ul se afla inca in constructie, unele sectiuni nefiind terminate.
Acestea fiind spuse va invit sa vizitati http://www.arrailclub.lx.ro/ si sa imi spuneti parerea, cu eventuale sugestii, reclamatii, pietre ;)
O seara placuta tuturor
 
:aplauze: :aplauze:

Sa va traiasca si sa va bucurati de el dar sa nu-i uitati pe cei care vin dupa voi si trebuie sa va ajunga din urma si, de ce nu, sa va depaseasca.
Daca profesorii vor fi buni va vor depasi cu siguranta.
Pietre!
Pentru ce?
Pentru un lucru bun care merita laude si incurajari? In nici un caz pietre.
Cred ca ii stiu pe toti cei care sunt in club si alaturi de voi. Ne-am intalnit pe forumuri, v-am vazut in fotografii la intalniri si am vazut ce poate iesi din mainile voastre.
Iata ca exemplul clujenilor a fost de bun augur.
Abia astept sa terminam si noi cu ce mai avem de organizat si sa o punem de o..., NU competitie, o intalnire comuna la o expozitie comuna.

Bafta si numai bine!
 
Luni, 17 septembrie 2007, intilnire la gara Arad la trenul Schwarzmeer-Express, remorcat cu locomotivă cu abur (LA) seria 230.516 ce va pleca la 7:45 pina la Sibiu. Deci intilnirea va fi la ora 7:15 :D
 
azi au fost prezenti doar grandpagscout si srazvi , oricum ideea e ca a meritat sa fie treji la ora aceea fiindca au avut ce vedea, cu pozatul mai greu ca nu era lumina suficienta, totusi iata citeva poze:
cabina, se vede ca locomotiva a fost a noastra odata, scrie dep Ar :mrgreen:
cabina_182.jpg

o mica comparatie:
comparatie_115.jpg

aburoasa in sine:
aburoasa_164.jpg
 
Aburoasa a plecat la fel de rapid pe cum a venit, scoala a inceput, insa asta nu ne-a descurajat sa mai facem o intalnire. Astazi dupamasa, datorita unei scurte vizite a lui cristi cfr (Pit Cristi) la Arad, dar si sederii prelungite la Arad a lui radu161, proaspat intrat la facultate, la arhitectura (Felicitari Radule!!) ,care tot facea misto de noi ca suntem a 12a si trebuie sa mergem la scoala in timp ce el poate sta frumos acasa ;) aradenii au mai dat o intalnire .Dar cum vorba multa e saracia omului sa incep prezentarea intalnirii:
Toti ne-am adunat iarasi in binecunoscutul atelier Ar-rail Club. Nici nu am ajuns bine ca Paul s-a si apucat de modificat o sina mehano, pentru a scoate sina flexibila din ea

Fiind asistat de catre radu161

Intre timp Gabi cu Cristi invarteau 230-ul analogic, care tragea 2 thunderbox-uri (Ca si asa azi de dimineata a trecut replica lui scara 1:1 pe la noi ;) )

Activitatea feroviara din gara a fost intensa astfel incat trenul a trebuit sa astepte la semnal

Insa intr-un final a primit liber si a putut intra in gara

Din pacate datorita blitz-ului nu se vad luminile de la semnal, fara blitz neiesind pozele datorita iluminarii :(
Semnalul de intrare este pozitionat gresit, el aratand tot timpul intrare in gara pe linie abatuta, linie care nu prea exista in gara noastra :)

Radu a studiat progresele facute de Gabi la diorama.

Diorama a suferit modificari majore, a 2a gara fiind scoasa si inlocuita cu o portiune montana

De la atata rulare, sinele s-au murdarit, trenurile mergand sacadat. Astfel domn' mecanic Gabi a scos "instrumentul de curatat linia de tren", adica o bucata de lemn cu care a frecat linia :p

Radu, care si-a inceput cariera de modelist cu machete de avioane, a studiat avionul radiocomandat a lui gabi, fiind in special interesat de motorul acestuia...aparent avionul s-a prabusit langa fosta gara de pe deal, ajungand...sub ea :D :D

Si iata gara Oravita - cum am denumit-o noi (Am ramas in cap cu expeditia de la Oravita-Anina :) ). Se observa cu usurinta poteca de nisip care duce la turnul de control si "Revizia de vagoane Oravita" ;)

Iar pentru a completa scenariul in care gara din vale este Oravita iar sus pe munte este gara Garliste, am facut 2 mici modificari. Prima a fost introducerea aburoasei digitale seria 50.000 - varianta germana. Locomotiva a fost foarte atent asezata de Radu pe sina.

Gabi, mecanicul, ma primvea intens...poate nu ii place nici lui presa, ca si mecanicilor mai "mari" de pe Oravita - Anina :D

Iar a 2-a modificare...ei bine va mai las putin in suspans :twisted:
In tot acest timp Cristi, care este un incepator in modelism a cautat ceva mai pe placul lui. Astfel s-a oprit la un semnal mecanic :) (Tot are o carte intitulata "MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI AL TELECOMUNICATIILOR DIRECTIA GENERALA A CAILOR FERATE Instructia Nr. 4 INSTRUCTIA DE SEMNALIZARE 1961 Editura Transporturilor si telecomunicatiilor", carte pe care am studiat-o si noi pe tren, in drum spre Oravita)

Insa a descoperit rapid ceva muuult mai interesant...

"MAV MOTIVE POWER ALBUM"

Si tot rasfoind a dat peste tatal automotoarelor lui preferate(Malaxa 1000)

Si anume automotorul "Arpad"

Paul a continuat sa lucreze la linii, incercand sa curete vechile linii Piko din fosta gara de pe deal, linii acum pline de terasament

Va mai aduceti aminte de cea de-a 2a modificare adusa dioramei pentru a o aduce mai aproape de linia Oravita - Anina. Am introdus pe deal o linie moarta, astfel linia transformandu-se intr-o mica copie a garii Garliste:
Gabi a scos suruburile care sustineau linia

Iar impreuna cu Radu a montat linia moarta

Si iata si gara Garliste

Pe viitor la capatul liniei v-a aparea un tunel, astfel gara apropiindu-se si mai mult de modelul original :)
Si iata cum locomotiva 50.000, tragand dupa ea cele 2 vagoane verzi de pe linia Oravita - Anina, venind dinspre Garliste, sta la semnalul de intrare in gara Oravita.

Astfel Acest depou se transforma in depoul Oravita ;)

Am introdus si Taigatrommel-ul Gutzold a lui Gabi, putand controla amandoua locomotivele in acelasi timp datorita celor 2 LM (unul al meu unul a lui Gabi), conectate la centrala digitala a lui Gabi.
Iata postul de conducere. Macazurile sunt actionate electric :)

3 trenuri in gara Oravita: 50.000 tragand trenul turistic pe Oravita - Anina, 230.000 tragand un tren turistic care a mers de la Berzovia la Oravita iar acum sta, si langa LDE-ul care face normal cursa inspre Anina, dar care astazi v-a merge pana la Iam :)

La final Radu ne-a aratat talentele lui din domeniul arhitecturii urbanistice, planificand asezarea cladirilor, a gradinilor si a altor detalii de peisagistica pe diorama...

Ce am facut eu toata intalnirea...ca de obicei am pozat si filmat si documentat :)
O ultima poza a dioramei...

Si o poza de grup...

De la stanga la dreapta Nagy Gabriel (grandpagscout), eu, Paul Sbarcea, Popescu Radu (radu161) si Pit Cristian (Cristi CFR).
Dupa care am mers la gara ca sa prinda Cristi trenul, unde am mai facut cateva poze. In spate se observa turnul de apa, iar pe langa linii un "trenulist" care fuge sa prinda trenul ;)

Noi am mai stat sa ii pozam trenul lui care pleaca...

Si automotorul lui preferat :)

Dupa care a plecat fiecare pe la casele lui. Speram sa ne mai intalnim cat de curand, mai ales ca aceste intalniri sunt o metoda foarte buna de a ne calma si de a ridica stresul de care v-om avea parte in acest an, in clasa a 12a (eu, Paul, Gabi si Cristi).
O seara placuta tuturor
 
tyco a spus:
Aburoasa a plecat la fel de rapid pe cum a venit

Pai aburoasa a stat mai bine de 24 de ore in Arad :D . Eu am intilnit-o de 3 ori, prima cind veneam de la Radna cu masina la bariera toata lumea se holba la ea, primii au uitat sa mai plece desi aveau liber la trecerea la nivel cu calea ferata, a doua la Curtici unde am si vorbit cu cei 3 mecanici bucuresteni iar a treia dimineata la plecare.

P.S. Gabi, ieri cind nu mi-au iesit pozele ai fost cu mine, cind a sarit un ciine gardul la noi ai fost cu mine, cind ne-a luat tare ala de pe DA ca n-avem voie sa pozam(pina i-am zis ca am fost la aburoasa) ai fost cu mine. Mai, tu-mi porti ghinion(nu chiar ca DanTm cu sageata) :lol:
 
Pentru cei care sunt interesati, sau cei care nu au aflat inca (si eu am aflat mai tarziu) locomotiva cu aburi seria 230 s-a defectat pe traseu, topindu-i-se un cuzinet. Iar Locomotiva Pacific - seria 231 - nu a avutdestul abur sa continue calatoria pana la Bucuresti, trenul ajungand astfel in Gara de Nord tractat de un DA al CFR marfa...bine ca nu a facut buuuum 231-le....oricum rusine pentru CFR
 
Da, in bucuresti a ajuns intirziat 2 ore si cu un DA iar ziua urmatoare din pacate, Schwarzmeer Express nu s-a despartit in cele mai bune conditii de Romania. Dupa problema cu cuzinetul, la Russe, bulgarii au refuzat (in prima faza) doua vagoane.
Asadar e posibil ca pe viitor sa nu mai treaca pe la noi. Traiasca CFR, SFT si cine a facut varza tot ce se putea :lol:
 
Astazi pe la Arad a plouat si a fost mohorat. Deci nu erau prea multe de facut. Ce putem sa facem? Am mai tras o intalnire Ar-rail Club. Atelierul nostru a fost neincapator pentru toti pasionatii prezenti. De la stanga la dreapta Nagy Gabriel (grandpagscout), Simon Razvan(srazvi), Vasile Coste, Paul Sbarcea, Mircea - Petru Ursu(mpursu), Iancu Octavian(eu), Paul Coste(060-EA), Goda Gabriel(kablu), Andrei Frangopol si Pit Cristian(Cristi CFR). In plus au mai fost prezenti insa au trebuit sa plece Cristi si cu bunicul lui Gabi, Nagy Iosif.

Voi incepe eu cu o prezentare generala a ceea ce s-a intamplat, urmand ca ceilalti participanti sa detalieze materialul rulant p0rezent. Voi scrie un micut comentariu la fiecare poza, insa in principiu voi lasa pozele sa vorbeasca. asa ca inarmati-va cu rabdare fiindca avem multe de a va arata:
Astfel arata diorama noastra

Intalnirea a inceput cand au sosit membrii nostri de la Oradea.Mircea(mpursu) a studia o locomotiva Ludmila a lui srazvi, locomotiva care s-a aflat la Paul(Arad) pentru reparatii

Intre timp Gabi s-a pregatit sa curete sina

Mircea s-a pus imediat pe pozat, fiind urmarit atent de Paul(Arad)

Gabi a inceput sa puna locomotive pe sine

Insa nu functionau luminile, asa ca a vrut sa afle cauza...

Intre timp Mircea a inceput sa puna pe linii colectia lui de aburoase


Locomotivele fiind conduse de Gabi...

Si Paul Coste(060-EA)...

Acest lucru fiind posibil datorita celor 2 MultiM Roco...

Mircea si-a pus si Ludmila lui pe linii

Iar Paul(Arad) a inceput sa scoata vagoanele CFR proaspat sosite, impreuna cu Andrei Frangopol...

Care au fost puse pe linie de cristi cfr

Astfel garnitura CFR si-a pornit calatoria...

sub atenta supraveghere a lui Paul si a lui Andrei (Sa nu pateasca ceva in tunel ;) )


garnitura iesind fara probleme din tunerl...



Paul(060-EA) a schimbat tractiunea...

Cristi parand interesat de noua locomotiva

Mircea neratand aceasca ocazie pentru a mai face cateva poze...

Insa de data asta i s-a alaturat si Paul

Cate schimburi de locomotive...nu?

Se pare ca a sosit Craciunul....cu un start set Bachmann...

Andrei studia atent locomotiva din start-set, Cristi (in spate) fiind la fel de interesat...

Si iata-l pe "Mos Craciun" Kablu care a inceput sa le explice despre start - set

Paul(060-EA) a scot o aburoasa Trix

Si le-a explicat la Cristi si Andrei despre o locomotiva made in Hungary

Intre timp mpursu dadea lectii despre corectitudinea bielelor aburoasei lui Kablu

si despre cum a montat binecunoscutele lui faruri bicolore in aburoase :)

Intre timp sosi si srazvi...

iar o aburoasa se retrase in depou...

fiind urmata de o a 2-a

Si o a 3a era pusa pe linii

Toate 3 ajungand in depou...
 
Continuare...
Mircea si-a scos o ultia aburoasa din cutie....
PICT0101%20(7).jpg

Iar dupa aia a admirat locomotiva cu cuple digitale a lui Kablu
PICT0101%20(6).jpg

Iar Kablu studia atent garniturile de pe circuit
PICT0101%20(5).jpg

PICT0101%20(9).jpg

catva din materialul rulant prezent...
PICT0101%20(4).jpg

Intre timp BR290u care avea cuple digitale a ajung la semnal...
PICT0101%20(8).jpg

Iar Gabi il comanda, impreuna cu celelate aburoase...
PICT0101%20(12).jpg

Activitatea in gara fiind mare...
PICT0101%20(11).jpg

La fel si in depou...
PICT0101%20(10).jpg

Eu filmand totul
PICT0101%20(16).jpg

Gabi a scos putin lichid pentru generatorul de fum...
PICT0101%20(13).jpg

Pentru BR57-le lui
PICT0101%20(14).jpg

PICT0101%20(15).jpg

mircea si-a scos cele 2 BR218 ale sale
PICT0101%20(18).jpg

Insa a descoperit o problema la una dintre ele, si s-a pus sa o repare...
PICT0101%20(19).jpg

Andrei si-a adunat vagoanele CFR
PICT0101%20(17).jpg

Aburoasa lui Gabi a inceput sa scoata fum...
PICT0101%20(21).jpg

Iar mircea s-a pus iar pe pozat...
PICT0101%20(23).jpg

PICT0101%20(22).jpg

In timp ce restul studiau revistele aduse de fam. Coste
PICT0101%20(20).jpg

Mircea ne-a aratat cum a digitalizat una dintre locomotivele lui
PICT0101%20(26).jpg

Pe linii s-a trecut la analogic, ajungand un frumusel automotor, care a fost fooarte pozat...
PICT0101%20(27).jpg

Pe masa de lucru...
PICT0101%20(24).jpg

srazvi a gasit o locomotiva V43 MAV
PICT0101%20(29).jpg

Iar datorita controlului analogic mehano, am rulat si aburoasa lu Kablu, ale carei biele au fost studiate intens de "stapanul bielelor"
PICT0101%20(31).jpg

Kablu a studiat si el atent bielele :)
PICT0102.jpg

Intre timp restul membrilor discutau la un pahar de suc
PICT0101%20(32).jpg

Mircea a mai studiat cuplele digitale ale BR290-lui...
PICT0102%20(2).jpg

Dupa care am inceput sa ne inpachetam...
PICT0101%20(33).jpg

Intalnirea noastra de astazi a fost cea mai reusita de pana acum, la ea participand 11 membrii din Arad, Timisoara si Oradea. Cam aceasta a fost in mare intalnirea noastra de astazi.Poze detaliate cu materialul rulant prezent vor fi prezentate de catre mpursu.
O seara palcuta tuturor!
PS: Scuzati pt modul de postare a pozelor insa nu stiu de ce, nu functioneaza thumburile la aceste poze
 
Salut!

Infiintarea asociatiei speram ca anul acesta sa fie tot rezolvat, deci de craciun sa avem mai mult decat trenulete sub brad :D oricum va vom anunta cand va avea loc evenimentul cu pricina, si poate ne rezolvam cu un topic al asoicatiei, ca siteul exista deja. speram ca si la urmatoarele intilniri atelierul sa fie la fel de plin, si de ce nu chiar neincapator. Multumim mebmrilor pentru participare, in special celor din Oradea si din Timisoara ca si-au facut timp sa vina la intilnire, si ca ua si adus materila rulant sa ne putem taia venele :D.
 
Poze in completare...

Gabi punand pe sine prima locomotiva ,M62 Gutzold
DSC02155.jpg

Ei i s-a alaturat un 1043 Roco atent studiat de Gabi (grandpagscout) si cristi_cfr
DSC02165.jpg

DSC02164.jpg

DSC02163.jpg


Au mai aparut o Ludmilla (Piko)si un Hercules (Roco)
DSC02171.jpg

DSC02176.jpg



1043-ul alaturi de un M41 MAV si ludmila
DSC02184.jpg


Depoul cu trei aburoase(BR64,BR38 si BR55)
DSC02188.jpg


BR 57-le lui Gabi
DSC02201.jpg

DSC02200.jpg

DSC02194.jpg


Automotorul adus de Andrei Frangopol VT628/928 Roco
DSC02228.jpg

DSC02226.jpg

DSC02223.jpg

DSC02220.jpg

DSC02218.jpg

DSC02217.jpg

DSC02211.jpg

DSC02209.jpg


Electrica E18 a lui Andrei
DSC02248.jpg

DSC02247.jpg

DSC02246.jpg

DSC02244.jpg

DSC02242.jpg

DSC02241.jpg


Alte aspecte ale intalnirii, surprinse pe diorama lui Gabi



 
Domnilor ... apar si eu asa dupa 20 de ani :D ....cu ceva completari la cele intimplate in 13.10.2007 ....
Tyco .... daca eu am fost Mos Craciun atunci colegii din Oradea au fost ZEI ai trenuletelor .... mai ales ca eu am uitat cel mai important lucru acasa .... adaptorul de stecher anglo-saxon -> european . :x :x :x
Ca de obicei am avut ce auzi /vedea de la participanti , probabil eu fiind cel mai putin doxat in domenu :confused: :confused: :confused: asa ca am avut ce invata .
Si as mai adauga citeva poze :
un E69 simpatic ..... a lui Tyco
http://i174.photobucket.com/albums/w112/goga1003/DSC00037.jpg
si .... ca intilnirile sa nu fie monotone .... o poza cu Cristi , care de data aceasta are timp sa-si cumpere bilet la tren :D :D :D :D
http://i174.photobucket.com/albums/w112/goga1003/DSC00038.jpg