vagoane tip Y/B 70 la TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
Kuehn a inceput sa produca vagoane de calatori tip Y/B 70 clasa 1 si 2 in 3 variante de inmatriculare : DR (vopsire Stadteespress), DR (vopsire verde) si CD.
spre deosebire de vagoanele produse de Tillig pe matrita BTTB vagoanele Kuehn au lungimea corecta 204mm (24,5m), scarile sunt fixate pe sasiu nu pe boghiu, au cuple KKK.
intr-o descriere pe care am gasit-o vagoanele de clasa 1 au 9 compartimente iar cele de clasa 2 au 10 compartimente cu exceptia celor in vopsirea Stadteespress care au tot 9 compartimente
intrebare pentru specialisti : au existat vagoane Y/B 70 de clasa 2 cu 9 compartimente (eventual doar in vopsirea Stadteespress), eu am cautat peste tot pe unde am stiut si nu am gasit astfel de vagoane de clasa 2 cu 9 compartimente sau e o facatura a celor de la Kuehn.
P.S. si Tillig anunta versiunea corecta a acestor vagoane A, AB, B
 
buna,

Tipurile OSShD B, UIC Y, Y/B, Y/B-70 au fost produse la Bautzen si Görlitz incepand cu 1962 (B), 1968 (Y) si pana in 1978 (pentru alte companii de cale ferata si dupa, vezi seria 50 CFR produsa pana in 1985).

au existat numai trei variante de cutie:
- cu noua compartimente - ca A (54 locuri) si AB (24 locuri clasa I si 40 clasa a II-a)
- cu zece compartimente - ca B (80 locuri) si Bc (72 locuri / zi si 54 locuri / noapte)
- cu cinci compartimente si compartiment de bagaje - BD (40 locuri), in serie doar pentru CSD si cateva nepreluate de CSD care au ajuns la DR

las la o parte WL Typ Y produs la Görlitz in perioada 1965-1985 cu 11 compartimente din care unul pentru insotitorul de tren.

vagoanele Y/B-70 au fost o prezenta foarte efemera in Städteexpress, intrucat acestea se compuneau cu materialul cel mai bun, in general familia Bme (Halberstädter cu usi la capete, ca Am, ABm, Bm, BRm/Bbm), familia Bmh (Halberstädter cu usi la mijloc ca ABm si Bm) si vagoane restaurant / bistro WRge (pe baza de Rekowagen)

nu cunosc exemple de A sau AB de tip Y/B sau Y/B-70 declasate ca B, nici macar dupa Wende (schimbarea din 1989).
 
multam Horia, ca intodeauna documentat si la obiect, totusi nu reusesc sa pricep de ce cei de la Kuehn daca tot au in pregatire cutia de clasa 2 corecta pentru vagoane DR verzi si CD au masluit vagonul stadteexpress folosind cutia de la clasa 1, poate doar sa prinda vanzarile de sarbatori dar sunt curios cati or sa cumpere asa ceva unde mai pui ca au scos si doua vagoane cu numere de inmatriculare diferite
 
buna,

poate ca este vorba de o "eroare" de imagine - imaginea arata un prototip, in general este vorba de Photoshop si aici pot aparea erori - cataloagele diferitilor producatori sunt pline cu asa ceva! ;-)

faptul ca apar mai multe numere diferite este ceva normal si laudabil - doar nu o sa compui un tren cu 8-9 vagoane, 2-3 x clasa I, WRge, 4-5 x clasa a II-a din vagoane identice cu acelasi numar, nu? :D
 
iata ce m-a determinat sa fiu intrigat
http://www.elriwa.de/de/Loks-Wagen-Hersteller/Kuehn/Spur-TT/Wagen/Personenwagen.html
vagoanele stadteexpress si cele CD de clasa 2 in poze sunt cu 9 compartimente (Stadetexpress sunt deja pe piata si au 9 compartimente, CD inca nu) dar daca dai clik pe fiecare scrie clar la Stadteexpress 9 compartimente si la CD 10 compartimente, unde o fi adevarul, in poze sau in ce scrie la fiecare ?
 
hmmm...

pai hai sa-l intrebam pe Kühn.

scrie-i un mail, omul vorbeste si germana si engleza si in general in 2-3 zile raspunde ;-)
 
Noroc! Hai sa va explic care sta treaba cu vagoanele de la KUEHN MODELL TT, va scriu in engleza ca nu prea mai vorbesc romaneste
The GDR-made 24.5 meters cars are following:
ОСЖД (OSZhD)-type B:
– made from 1962 to 1965
– variants: 1st, 2nd and mixed 1st and 2nd class coaches, 2nd class couchette coaches, sleepers, 3 cars of special versions
– delivered to GDR railroad, sleepers also to Bulgaria
UIC-type Y:
– made from 1965 to 1969, sleepers and diners until the 1980's
– variants: 1st, 2nd and mixed 1st and 2nd class coaches, 2nd class couchette coaches, diners, sleepers, Soviet-style sleepers (exchangeable trucks for two gauges, ribbed sides, different window and compartment arrangements, some air-conditioned)
– delivered to Czechoslovakia (all versions, some regular sleepers equipped with exchangeable trucks for two gauges and Soviet-style EOT lights), GDR (no diners and no Soviet-style sleepers); sleepers also went to Poland (300 cars, all equipped with exchangeable trucks for two gauges and Soviet-style EOT lights), Hungary, Romania and Bulgaria; Soviet-style sleepers went (besides Czechoslovakia) to Soviet Union
standard-(fitting both ОСЖД [OSZhD] and UIC standards)-type Y/B70:
– made from 1969 to the 1980's
– variants: 1st, 2nd and mixed 1st and 2nd class coaches, 2nd class couchette coaches, combined 2nd class coaches with baggage compartment, baggage cars (and I'm not sure if also combined baggage cars with RPO compartment), customized and air-conditioned variants for non-European customers, special versions for government and military trains of various countries
– I don't have an overview which variants were delivered to which countries. Customers were: GDR, Czechoslovakia, Poland, Hungary, Romania, Bulgaria, Greece, Syria, Iraq and Iran.

Tillig makes all 3 types; Kühn makes only Y/B70 type.
Your reservations are legitimate concerning almost all East German compartment cars.
But there's an exception—the orange and ivory "Städte-Expreß" cars of the Y/B70 type.

Once upon a time, there were 110 new passenger cars—103 1st class coaches and 7 combined 2nd class coaches with baggage compartment. They were made in Bautzen to order of Czechoslovakian National Railroads (ČSD). But when the cars were finished, ČSD lacked the money to pay for them and cancelled the whole order.
Because they couldn't find another buyer and resources shouldn't be wasted, German Imperial Railroad (DR) bought the cars.
The cars were made according to Czechoslovakian specifications. So for instance, they were equipped with Czechoslovakian Dako brakes while DR otherwise used Knorr standard brakes.
The combines kept their green color and were quickly put in service in regular inter city trains (mainly international). They stayed DR's only combines with a length of 24.5 meters.
But what to do with so many 1st class coaches? So DR revived an old plan. Already in the early 1970's they had planned to instal a high-quality train network connecting Berlin with the other major cities of the GDR non-stop. The plan had been to obtain DMU's for this purpose—an improved version of VT18.16. Because of financial problems this plan had been postponed again and again. 103 coaches was the ideal size of a fleet which could be used to realize this old plan with locomotive hauled trains.
So these 103 coaches got recolored in a new orange and ivory livery. But actually DR intended to offer both 1st and 2nd class in these trains called "Städte-Expreß". How to alter a part of the cars into 2nd class coaches without spending lots of money? So they de-fined 60 of these 1st class cars. They simply removed the carpets and headrest pillows and used them in other 1st class cars. So the 2nd class coaches of the "Städte-Expreß" came to be.
These 60 cars were DR's only 2nd class coaches with 1st class seating. And it's not only about the seats, it's also about the length of the compartments. 2nd class coaches and couchette coaches of the 24.5 meters long types (types B, Y and Y/B70) had 10 compartments each while 1st class and mixed 1st and 2nd class coaches had 9. These 60 cars were DR's only 2nd class coaches of this size with only 9 compartments.

So these cars were exceptional. All cars obtained later for the "Städte-Expreß" network (the "long Halberstadt cars", 26.4 meters long) had regular interiors again.
 
For the 2nd class (regular type Y/B 70 coaches) the standard colors of the seats were initially dark brown for the smoking and dark green for the non-smoking areas. Later red seats were used in non-smoking areas, but I think that doesn't affect 24.5 meters cars because this change started with their successors. Vagoanele de clasa a1a aveau scaune individuale (6 in fiecare compartiment) tapitate cu stofa de culoare turcoise (fumatori-nefumatori), astea la vagoanele regulare, verde inchis (dulap) acoperis gri. Exceptie la vagoanele folosite la trenurile STADTE EXPRESS, clasa a1a, scaune individuale (6 in fiecare compartiment), fumatori-nefumatori tapitate su stofa de culoare verde inchis si pernute pentru sustinerea capului (cu huse de culoare alba) si la clasa a 2 a, scaune individuale (6 in fiecare compartiment) tapitate cu vinilin (imitatie de piele) de culoare rosu inchis.
Vagoanele de la TILLIG sunt corecte dar boghiurile nu, TILLIG folosesc boghiuri tip Goerlitz V si VI cu sistem de franare tip KNORR, ei nu au inca matritza pentru boghiuri cu sistem de frana DAKO, care era folosit de CSD (Caile ferate Cehoslovace) (din vremea comunismului).
Ambele companii folosesc dulapuri din prima serie de fabricatie a modelului tip Y/B 70 cu ventilatii deasupra toaletelor (1 la stanga si 1 la dreapta) si pe partea coridorului cu 5 ventilatii pe acoperis. Vagoanele la inceput au avut acoperisuri de culoare gri, pe urma au fost revopsite cu maro de caprioara. Vagoanele de clasa a1a de la TILLIG reprezint prima serie fara dunga de culoare mandarina situata deasupra geamurilor mari (sub acoperis). Ambele companii au scos pana in momentul de fata numai exemplare cu acoperisuri de culoare gri
 
Buna seara,

Am facut putin curat pe acest topic. Am rugamintea ca discutiile personale sa fie purtate in afara forumului.

@Christtking, am sters mesajele tale duble cu acelasi continut. Am rugamintea ca pe viitor in masura in care vei prelua informatii (in orice limba) de pe alt forum sa specifici si sursa sau autorul acestora. Aici respectam dupa putintele noastre drepturile de autor (copyright). Este bine sa vrei sa ajuti si iti multumim pentru traducerea facuta, insa nu dorim sa preluam ceva fara mentionarea sursei. Nu este in spiritul acestei comunitati care este forumul Lokomotiv.

Am de asemenea rugamintea de a evita mesajele fara continut. Am sters acum sase mesaje care nu contineau decat smiley-uri. Este de dorit ca mesajele postate aici sa aiba un caracter constructiv, nu in bataie de joc. Multumesc pentru intelegere.

Discutia poate continua acum la subiect, adica despre modelele de vagoane OSShD B, UIC Y sau Y/B la scara TT.
 
Christtking, ca utilizator nou iti recomand sa citesti mai intai regulamentul acestui forum. Acesta se gaseste aici:

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=53&t=1222

Sunt cateva reguli simple insa care trebuiesc intelese si acceptate.

De asemenea aici exista obiceiul ca un utilizator nou sa se prezinte inainte sa publice mesajele sale. O poti face aici:

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=53&t=11&start=1575

Iti doresc mult succes in cadrul acestei comuntati.
 
:aplauze: :lautar: :lautar: :lautar: :lautar: :lautar: :lautar: :lautar: :lautar: :lautar:
Horia_Radulescu post_id=165867 time=1523576415 user_id=434 a spus:
Christtking, ca utilizator nou iti recomand sa citesti mai intai regulamentul acestui forum. Acesta se gaseste aici:

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=53&t=1222

Sunt cateva reguli simple insa care trebuiesc intelese si acceptate.

De asemenea aici exista obiceiul ca un utilizator nou sa se prezinte inainte sa publice mesajele sale. O poti face aici:

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=53&t=11&start=1575

Iti doresc mult succes in cadrul acestei comuntati.
 
L-am citit si nu am cu ce sa te ajut. Nu avem obiceiul sa stergem useri la cateva zile dupa inscriere pe motiv de nemultumire.

Mic extras din regulament privind postarile de mai sus:
6. Nu este incurajata goana dupa posturi. Importanta e calitatea acestor postari, nu cantitatea lor.

7. Nu este permisa folosirea unui limbaj necivilizat, limbajului gen IRC, postarile monosilabice, postari cu iconite in exces, precum si postarea oricaror mesaje care contravin legilor in vigoare.

10. Sunt interzise subiectele de discutie sau postarile care prin natura lor sunt menite sa produca scandal.
 
:aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: tipic romanesc, bagati bete-n roate si da-ti vina pe altii, Traiasca Romania! Uita-te mai bine si analizeaza cine a inceput toata prostia!
 
Omule, mai calmeaza-te. Ai inceput aici cu stangul.

Nu dam premii pentru zeci de mesaje cu acelasi continut, utilizatorii isi castiga respectul colegilor lor de forum prin calitatea informatiei aduse. Ai adus informatii interesante, le-ai tradus partial in romaneste, apoi cineva te-a atentionat ca nu ai indicat nici sursa si nici autorul acestora. Puteam fi si eu, insa a fost alt coleg.

Dupa aceea ti s-au mai dat cateva informatii privind regulile de buna cuviinta pe acest forum. Citeste regulamentul, prezinta-te, apoi posteaza la obiect si vei fi apreciat si nimeni nu va avea nimic cu tine. Asa functionaza aceasta platforma feroviara virtuala.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.