BR 56 Fleischmann remotorizata.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.093
LOCATION
Bucuresti
Cele doua locomotive BR 56 Fleischmann din colectie au primit motoare noi ,silentioase si care raspund mult mai bine in digital la viteze mici si foarte mici fata de cele originale care functionau in hopuri si faceau ca o rasnita din cauza colectorului discoidal.
Dupa ce am vazut ce motor ar fi cel mai indicat pentru remotorizare am trecut la treaba.Motorul Mabuchi FK 130 SH a intrat perfect in locas doar ca au trebuit facute cateva ajustari dar nu asupra sasiului locomotivei astfel incat oricand se poate reveni la vechiul motor.
Motorul Fleischmann are in partea din fata bucsa de alama cu diametrul de 7mm iar cel Mabuchi 5mm asa ca am cautat si gasit intamplator un tub rigid de plastic care s-a potrivit perfect ,interior 5mm exterior 7mm, am taiat din tub o bucata care a venit presata pe bucsa motorului mabuchi ,iar exteriorul tubului a intrat in locasul in care sprijina motorul in partea din fata, in spate motorul a intrat perfect in locas, au fost montate cele doua clipsuri care asigura prinderea motorului, alimentarea si gata.
Acum pornirile ,opririle si rulajul de vis, zgomot foarte mic ,"canta "putin bobinele motorului din cauza frecventei cu care il comanda decodorul .









[BBvideo=560,315]https://youtu.be/Eui5aPdyXrg[/BBvideo]
 
Eleganta solutia si implementarea!

In partea din "spate" a noului motor (unde sunt alimentarile), ai prelungit axul cu ceva?
Ca din poze rezulta ca n-ar avea destula lungime ca sa prinda melcul si pe fata si pe spate, dar ai si o poza in care se vad ambii melci instalati.

Poti publica sursa noului motor?

Multumesc.
 
Multumesc.
Lamelele le-am scos pentru ca noul motor nu are aceeasi configuratie, a ploturilor pentru alimentare ,acum se alimenteaza prin cabluri.
Melcul din spate este presat pe ax decat pe acel ciot scurt , dar sta foarte bine, poate pe viitor am sa comand de la chinezoi motor la fel dar cu ax mai lung in ambele capete .
Motoare se gasesc de toate tipurile pe Aliexpress
https://www.aliexpress.com/item/2PCS-Original-Mabuchi-130-motor-FK-130SH-strong-magnet-high-speed-micro-DC-motor/32599048786.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.nlb4Z0
Sau cu ax in ambele capete.
https://www.aliexpress.com/item/5PCS-MABUCHI-130-dc-motor-Metal-encoder-speed-motor-30-wire-AB-Phase-encoder-motor/32820605848.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.nlb4Z0
 
Vechiul motor in toata splendoarea lui ,cateva poze si un filmulet cu locomotivele la treaba.




[BBvideo=560,315]https://youtu.be/rSUFVquCwdY[/BBvideo]
 
Interesanta remotorizarea , cred ca am sa fac la fel cu cele doua "negre" de la Fleischmann.

Motoarele astea cu 6 poli or fi mai suave?

https://www.ebay.co.uk/itm/Minebea-10-10MM-Square-6-Pole-Rotor-Mini-DC-Motor-DC-6V-9V-14700RPM-Large-Torque/263270429630?hash=item3d4c23f3be:g:2ggAAOSwBkRZ6Jvp
 
Salut.
Stiam de motoarele acelea cu 6 poli dar vezi ca ai nevoie de ax in ambele capete ale motorului pentru melcii de antrenare ,iar diametrul axului este de doar 1mm.
Motoarele Fleischmann au diametrul axului de 2,2mm din cate imi aduc aminte, ca sa presez melcul pe axul noului motor am avut nevoie de tub termocontractant de 2mm care a preluat acel joc.
Am gasit in schimb motor la fel cu ce am montat dar cu ax in ambele capete.
https://www.aliexpress.com/item/2X-Double-shaft-worm-FK130SH-micro-dc-model-motor-DIY-0-6-module-worm-Detachable-gear/32841242479.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.0LJ6YE
 
Au sosit din China noile motorase cu ax in ambele capete, acum cand o fi timp sa le montez in locomotivele BR 56
20180126_100647.jpg
 
Buna ziua!
Pe specificatiile puse de catre vanzator ( https://www.aliexpress.com/item/2PCS-Original-Mabuchi-130-motor-FK-130SH-strong-magnet-high-speed-micro-DC-motor/32599048786.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.nlb4Z0 ) scrie ca la 12V in gol suge 620 mA. Nu este cam mult?
Sursele Piko din seturile hobby dau maxim 450 mA, asta inseamna ca o astfel de sursa nu va putea sa miste locomotiva pe sine?
 
Adi uite aici din datasheet:
39016085475_9e9bd5fcae_z.jpg


Blocat 420mA...deci e perfect pentru aplicație. Și în plus nerelevant motorul cere sursa da cat poate. Important e momentul.

GFN frumoasă implementarea 8) .
 
Multumesc ICRA.
Ca sa lamurim lucrurile am alimentat motorul la 12V si am masurat curentul la mers in gol si apoi cu rotorul blocat.
Mers in gol acem 30 mA.
Blocat avem 378 mA.
Probabil in locomotiva va consuma undeva intre 150-200mA ,deci perfect.
20180127_120241.jpg

20180127_120247.jpg
 
La una din locomotivele BR 56, noul motor a fost montat.Rulajul este de vis la proba pe un segment de sina ,cand o voi proba pe oval , voi masura si curentul pe care il consuma motorasul.
20180130_145906.jpg
 
Pentru putin Cosmin. Consider ca pentru asta suntem aici pe forum, sa ne impartasim informatiile despre trenulete si modelism.
 
Locomotiva a intrat in teste si reglaje de CV-uri pe oval
Dupa ce i-am reglat viteza maxima la scara 1/87 am inseriat multimetrul setat pe Amperi Ac (True rms) pe circuitul DCC si am masurat curentul consumat de locomotiva.
Cu vagonul vitezometru locomotiva consuma la viteza maxima in curbe unde este frecarea mare 136mA, sub estimarile mele, iar aici intra comsumul decodorului si a becului din fata.
20180130_221059.jpg
 
Ca tot am starnit discutia referitoare la consum (nu a fost cu rea intentie ci doar o curiozitate a mea) se poate afla motorasul vechi cat consuma? :fluierat:
 
Eu nu am luat-o ca pe un repros , am zis sa clarific situatia pentru ca specificatiile date de chinez sunt sunt consumuri imense.
Am masurat si consumul motorului vechi doar la mers in gol consuma 133 mA :x .
20180131_101405.jpg