Istoria feroviara a Constantei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna baieti. Ma bucur sa vad miscare aici. Revin si eu cu o imagine identica cu cea postata de Cosmin. Intre pluguri se vede vagonul identificat de Victorian ca fiind un vagon de manipulatie ex-DBSR, vizibil si in a doua imagine
 

Atașamente

  • port2.jpg
    port2.jpg
    252,7 KB · Vizualizări: 274
  • portul.jpg
    portul.jpg
    242,2 KB · Vizualizări: 279
Revin cu o vedere a Bricului Mircea, datata 1906. La fel ca in aviatia de vanatoare, toata actiunea e in spate :)
 

Atașamente

  • cereale 1906.jpg
    cereale 1906.jpg
    243,6 KB · Vizualizări: 275
Este primul bric Mircea vezi wikipedia:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Bricul_Mircea
 
Salut,
doua carti postale putin degradate.

DSC_1802.jpg

DSC_1803.jpg
 
lucian29 post_id=161678 time=1485773158 user_id=82447 a spus:
Dacă va uitați cu atenție, veți vedea pe primele doua panouri ale vagonului de bae, modelul decoratiilor. Tot nu intelegeam ce reprezintă acea textură de pe corpul vagonului. Mie imi amintește de crucea de pe vela unei nave catolice :) Doar ca în partea de jos are două brațe. Stimă

Si tot nu e suficient de clar. Eu am vazut un exemplar atat de bine imprimat incat sa-mi dau seama ca acele modele sunt traforate de fapt! Nu stiu daca erau din lemn sau din metal. De urmarit!

Later edit (apasati pe imagine):

 
Se prea poate, desi la 1900 erau la moda lucrarile din fier forjat. Dar ma gandesc ca probabil fierul ar fi ingreunat mult vagonul.
 
Da Cosmin, eu în toatã discuția m-am referit la fontă turnată. Dar cred că o astfel de usă ar fi crescut greutatea foarte mult.
 
Multumesc frumos Catalin,

Asta voiam sa adaug si eu... varul din Atena inca exista si are parapetul metalic. Se faceau niste modele din lemn care pe urma erau reproduse in fonta. Facand elementele foarte subtiri, reuseau sa obtina un echilibru intre greutatea elementului si rezistenta lui la socuri. Era o tehnologie comuna pentru secolul al XIX-lea, inventata in Marea Britanie si exportata in toata Europa, dar si in fostele sau mai actualele colonii britanice, precum Statele Unite sau Australia. Existau cataloage cu zeci de modele, din care clientul putea sa-si aleaga modelul de parapet, dupa gust si buget. Nu pentru vagon, ci pentru balcon.

Azi nu mai sunt la moda, insa le mai puteti vedea la case vechi. Mai putin in Marea Britanie, pentru ca la clima lor umeda balcoanele nu prea sunt la mare pret, insa se purtau foarte mult in zone mai calde. Se mai faceau si multe alte obiecte, de exemplu mobilier de gradina, de la banci pana la panouri de veranda.

Cele mai cunoscute sunt insa balcoanele din Statele Unite, de la New Orleans, pentru ca li se face reclama an dupa an, la fiecare Mardi Gras.

Cautati pe net Victorian iron lacework sau cast iron fern lace si va veti lamuri.
 
Mulțumim Cătălin, mulțumim Dorin :D .
Ne puteți deștepta cu ceva poze sau link-uri cu "Vărul din Atena"?
L-am găsit:
640px-20061223-AthensRailMuseum-Ottoman-open-coach.jpg
 
Am gasit un blog cu multe imagini de odinioara, unele care ating domeniul feroviar(tunelul spre port, silozurile din port, o gara de marfuri, cladiri feroiare, OSIN etc)
M-am oprit insa la aceste imagini din Mamaia.

http://constantaoldcity.blogspot.ro/2016/05/1943-cu-trenul-la-mamaia.html

intre timp am mai gasit ceva

http://constantaoldcity.blogspot.ro/2015/11/podul-din-piata-ovidiu.html

http://constantaoldcity.blogspot.ro/2015/04/iarna-lui-1946-constanta-sub-ocupatie.html
 
in prima poza daca o marim se vde un cuplu de automotoare, e cumva precursorului cuplului din actuala serie Malaxa1000 din care mai sint 3-4 la depoul Arad?

http://romaniainterbelica.memoria.ro/pictures/fullsize/211/fotografii/2198___accident_in_gara_constana.png
2198___accident_in_gara_constana.png


http://romaniainterbelica.memoria.ro/judete/constanta/
 
Multumesc personal. Puteti sa ma lamuriti va rog de ce nu exista in tavan orificiul pentru felinar, desi deasupra se vede clar locașul felinarului? Pentru comparatie, atasez poze de la vagonul Sultanului Abdul Aziz, Istanbul, Rahmi M. Kos Museum. Modelul locasului e aproximativ acelasi.
 

Atașamente

  • received_1464041693638569.png
    received_1464041693638569.png
    80,6 KB · Vizualizări: 90
  • 20170815_155226.jpg
    20170815_155226.jpg
    66,7 KB · Vizualizări: 86
  • 20170815_155023.jpg
    20170815_155023.jpg
    76,2 KB · Vizualizări: 87
Varianta 1 a vagonului deschis de bae. Nu sunt 100% multumit, probabil va avea si varianta 2.
 

Atașamente

  • 20170728_113331.jpg
    20170728_113331.jpg
    81,1 KB · Vizualizări: 87