Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
16 vagoane noi fabricate la Astra Calatori Arad pentru RegioJet:
http://railcolornews.com/2017/04/18/cz-regiojet-orders-8-traxx-locomotives-option-for-20-more/
 
Sindicalistii feroviari lanseaza o campanie pentru investitii in sistemul de transport feroviar

...

TRENUL-Sindicate-Se-poate_21640876_1923355031253638_4099683008627828309_o.jpg


http://clubferoviar.ro/sindicalistii-feroviari-lanseaza-o-campanie-pentru-investitii-sistemul-de-transport-feroviar/

21761949_878135925677904_7696581451723616892_n.jpg


21616097_878135945677902_2032397262226325505_n.jpg


21765073_878135985677898_4070686252576390492_n.jpg


21742949_878135975677899_5773252230359662252_n.jpg


sursa: https://www.facebook.com/PoftitiInVagoane/photos/pcb.878136185677878/878135925677904/?type=3&theater
 
Nu sunt numai zvonuri.

Astra Vagoane Calatori SA Arad a semnat un acord-cadru pentru cumpararea celor 15 IC2 ale DSB care au fost scoase definitv din serviciu pentru ca nu dadeau satisfactie si pentru ca fabricantul Ansaldo Breda nu a fost in stare sa rezolve pana acum problemele de siguranta circulatiei pe care le-au avut de la livrare. De atunci mai mult au stat iar daca nu se vor vinde vor fi casate in Danemarca.

Vanzarea catre Astra este intre altele conditionata de obtinerea certificatului AFER pentru ele in Romania. Daca acesta nu se obtine vanzarea se anuleaza cu caracter rectroactiv si ramele se duc inapoi in Danemarca pentru casare.
 
AFER isi va face treaba si va autroriza aceste trenuri daca ele corespund normelor in vigoare.

Ramele au fost autorizate si in Danemarca, altfel nu ar fi putut circula. Problemele lor de ordin tehnic sunt legate de sistemul de franare ineficient in anumite conditii, sistemul de inchidere a usilor, diverse probleme electronice, etc.

Dupa dezastrul cu ramele FYRA ale NS, problemele si scoaterea din circulatie ale ramelor IC2 si IC4 ale DSB au semnat "certificatul de deces" al Ansaldo Breda pe plan european si mondial. Ca cineva sa mai accepte participarea la o licitatie pentru material rulant nou a unor diletanti feroviari precum acestia trebuie sa fie nebun.

Vom vedea ce se va intampla cu ramele IC2, ce si cat va avea de modificat Astra la ele si cata satisfactie vor da in exploatare. Romania nu e Danemarca, se circula cu alte viteze, la alte temperaturi si cu o disponibilitate in exploatare mult mai redusa.
 
Mai mult ca sigur o sa treaca ceva timp pana o sa le vedem in miscare, cum este si in cazul locomotivelor OBB 1014 Sisi de la Cluj.


Romania aproba fonduri pentru dezvoltarea Programului RO-LA
http://clubferoviar.ro/romania-aproba-fonduri-pentru-dezvoltarea-programului-ro-la/

CFR Calatori anunta licitatii de pana la 12,5 milioane euro</I><I>
reparatii planificate tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM (tractiune servicii auxiliare modernizate).

Cea de-a doua licitatie anuntata de operatorul national de transport feroviar de pasageri se refera la diverse reparatii efectuate pentru un numar de 40 de vagoane AVA 200
http://clubferoviar.ro/cfr-calatori-anunta-licitatii-de-pana-la-125-milioane-euro/
 
O poza si un filmulet cu un automotor in culorile Astra Trans Carpatic:
http://clubferoviar.ro/astra-trans-carpatic-isi-extinde-parcul-de-material-rulant-cu-15-automotoare/
 
Stie cineva ce transformari va aduce Astra acestor automotoare in afara evident de vopsire ? Sau daca va aduce modificari...
DSB le-a vandut repede si foarte ieftin (raportat la valoarea lor initiale) pentru ca au fost niste dezastre dpdv functional. Mi-as placea sa cred ca Astra nu se va baza doar pe limitarea de viteza pentru a le face sigure....

PS: aceste rame au fost comandate in 2002 si trebuiau livrate in 2004-2005. Italienii le-au livrat abia in 2012. DSB le-a folosit doar 4 ani timp in care a investit alaturi de constructor (AnsaldoBreda acum Hitachi Rail) sume considerabile pentru a le face functionale la parametrii ceruti si evident eficiente comercial. Dupa numai 4 ani DSB a abandonat declarand efortul "hopeless" (fara speranta). In 2016 le-au retras si intr-un final operatorul roman le-a cumparat, fara niciun fel de garantie la un pret foarte mic. Singurul punct forte a fost schema de vopsire semnata Pininfarina, inlocuita evident acum de schema...din film....
 
Marian Păun ar trebui să reformeze mersul cu trenul. E președintele Autorității de Reformă Feroviară, remunerat cu 11 000 de lei pe lună. Rang de secretar de stat

https://www.facebook.com/politikix/videos/348240312304605/

Licitatia pentru trenuri noi, de pasageri, organizata abia in octombrie 2018

„Licitatia pentru achizitia de material rulant nou, pentru transportul de pasageri, se va organiza in octombrie 2018. Atunci se va finaliza documentatia necesara”, a declarat, in exclusivitate pentru Club Feroviar, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, Marian Paun.

Desi termenul anuntat initial pentru achizitia de material rulant nou pentru operatorul feroviar de stat, CFR Calatori, era catre sfarsitul anului 2017, Autoritatea de Reforma Feroviara, responsabila de acest proiect, a devansat exagerat de mult termenul astfel ca abia in octombrie 2018 vom putea spera sa vedem publicata licitatia in cauza.

Autoritatea de Reforma Feroviara (ARF), institutie recent creata ca urmare a recomandarilor din Master Planul General de Transport, are misiunea principala de a eficientiza domeniul cailor ferate.

Printre aceste obiective se numara si achizitia de material rulant nou – automotoare diesel si electrice, locomotive si vagoane – extrem de necesare dezvoltarii transportului regional din Romania.

Reamintim ca demararea procedurii de achizitie publica trebuia facuta dupa operationalizarea Autoritatii de Reforma Feroviara. Aceasta este operationala din iunie 2017, Romania facand astfel dovada indeplinirii unor conditionalitati pentru sectorul feroviar, in vederea atragerii de fonduri europene.

De asemenea, reamintim ca potrivit proiectului de Hotarare de Guvern, publicat in octombrie 2016, ARF are un numar de 119 de posturi, fata de 50 initial, la care se adauga 5 posturi pentru functionarea cabinetului presedintelui.

Aceste posturi sunt organizate in sase departamente: relatii externe, audit intern, serviciul juridic si resurse umane, sisteme informatice, directia generala economica si directia generala material rulant.

Ultimul departament are in subordine directia achizitii, inchiriere, monitorizare material rulant si directia strategie, eficientizare, restructurare retea feroviara.

Autoritatea de Reforma Feroviara este institutia infiintata la propunerea Ministerului Transportului cu scopul unic de a accelera investitiile in material rulant nou din fonduri ale Uniunii Europene.

In plus, ARF este singurul beneficiar al sumei de 400 de milioane euro, disponibila prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) pentru achizitia de material rulant pentru transportul de pasageri.

Lipsa achizitiei de material rulant genereaza incapacitatea sistemului feroviar de a prelua nevoia de mobilitate a cetatenilor, prin scaderea numarului de pasageri-km cu pana la 75% pana in anul 2030 conform unei prognoze efectuate de catre CFR Calatori in baza trendurilor, in timp ce datele din Master Planul General de Transport sugereaza un declin de 21% in 2020 si de 40% pana in 2030.

Precizam ca in prezent, operatorul national de transport feroviar de pasageri, CFR Calatori, detine un parc activ de 870 de vagoane si 127 automotoare, iar din 2011 operatorul de stat nu mai primeste subsidii pentru achizitia de material rulant.

http://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-trenuri-noi-de-pasageri-organizata-abia-octombrie-2018/
 
Operatorii feroviari pot solicita finantare pentru transport RO-LA

Administratia Fondului pentru Mediu anunta ca operatorii de transport feroviar pot depune cereri de finantare la AFM in perioada 20-22 noiembrie 2017.

In acest sens, operatorii beneficiaza si de Ghidul de finantare a Programului RO-LA, publicat la 9 noiembrie in Monitorul Oficial.

Programul, finantat din veniturile Fondului pentru mediu, se deruleaza in limita sumelor prevazute cu aceasta destinatie, prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii. Suma alocata fiecarei sesiuni se publica odata cu anuntarea deschiderii sesiunii de depunere a cererilor de finantare.

„In cadrul Programului vor avea prioritate solicitantii avand coeficientul de program cel mai mic. Acesta va fi determinat prin raportul dintre suma solicitata si produsul dintre distanta parcursa pe calea ferata (km) si numarul de vehicule rutiere transportate pe calea ferata”, se arata in Ghidul publicat.

De asemenea, finantarea se acorda in cuantum de 60% din valoarea fara TVA a facturii emise de catre operatorul de transport feroviar societatii de transport rutier pentru activitatile finantate in cadrul Programului.

Reamintim ca in luna octombrie, Guvernul Romaniei a anuntat ca a alocat 10 milioane de lei (aproximativ 2.2 milioane de euro) pentru demararea Programului RO-LA, prin care se urmareste reducerea poluarii, a noxelor si a emisiilor de CO2 din atmosfera. Noul program de finantare vizeaza reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfa le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfa dinspre transportul rutier catre calea ferata.

Administratia Fondului pentru Mediu lanseaza pentru prima data in Romania Programul vizand transporturile de tip RO-LA,prin care se stimuleaza transferul transportului de marfa dinspre rutier catre calea ferata, in scopul reducerii emisiilor de CO2 de la autovehiculele de transport.

Prin lansarea Programului RO-LA, Romania se aliniaza unui grup restrans de tari din Uniunea Europeana care aplica sistemul RO-LA, din care fac parte Austria, Italia, Elvetia, Franta, Slovenia, Germania si Ungaria.


http://clubferoviar.ro/operatorii-feroviari-pot-solicita-finantare-pentru-transport-ro-la/
 
Ca o comparatie, si AM Desiro are revizie la 10.000 km, perioada de imobilizare 1 zi. La cea mai mare revizie, adica R6 la 380.000 km, are perioada de imobilizare de 5 zile.
Acuma depinde pe ce sectii o sa le foloseasca, daca o sa fie pe ceva secundar, o sa prinda revizie la 2 luni. Un Desiro ce alearga face odata pe luna revizie.
 
Salut,
Nu ma indoiesc de ce scrie dl. Craciun in articol....dar...
....daca cei de la Astra Arad deja au adus in tara 15 buc. de automotoare - catastrofa daneze ( ba au si apucat sa revopseasca o parte din ele ) , asta inseamna ca , undeva acolo sus, mai sus de AFER, cineva ii ...iubeste si treaba e perfectata deja.
Adevarata intrebare e asta:
E cineva de la CFR Calatori ori AFER destul de curajos sa isi riste painea ca sa spuna ...adevarul ???
Marius.
PS :
Sa vezi acum ce cresc vanzarile pentru ...asigurarile de viata ! :D
 
Horia_Radulescu post_id=162761 time=1491699495 user_id=434 a spus:
Normele CE privind securitatea in posturile de conducere se schimba la fiecare cativa ani. Nu degeaba au avut familiile Vectron/Euro Sprinter, TRAXX sau Flirt atatea "capete" diferite si din ce in ce mai masive. Exista zone cu deformari progamate si zone de stabilitate maxima.

Asta se aplica la locomotive noi. Privind locomotivele de constructie veche precum EA-ul din cazul de fata nu ai ce sa faci. Un simplu accident la o trecere la nivel cu un camion cu semiremorca a avut acum cativa ani urmari deosebit de tragice. E o locomotiva datand din alt secol.

In instructia de miscare din unele tari se precizeaza ca in caz de scapare a trenului pe panta mecanicul trebuie sa incerce tot ce e posibil pentru micsorarea vitezei si dupa aceea sa se puna in siguranta in sala masinilor. Nu stiu daca in RO se aplica sau daca in cazul de fata mecanicul a parasit postul de conducere insa avand in vedere accidentul nu ar fi ajutat cu nimic.

Accidentul de ieri din Statele Unite mi-a adus aminte de nenorocirea din primavara de pe reteaua CFR si discutia interesanta de pe forum. Vedeti aici :

https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2017/12/19/571865743/ntsb-amtrak-washington-train-doing-80-mph-in-30-mph-zone

Cam asta inseamna o locomotiva construita in acest secol. Accident aproximativ identic, trenul intra pe pod cu o viteza mult prea mare, trenul deraiaza, locomotiva cade de pe pod, mecanicul insa...supravietuieste. 128km/h, Charger Siemens operator Amtrack....