Bucuresti Nord

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Inca erau toate liniile sub frema centrala deci clar inainte de renovarea din anii '30. Imaginea, scanata de fapt din lucrarea "Constructii pentru transporturi in Romania" este reprodusa foarte prost. Nu pot sa vad hainele celor de pe peron sau vagoanele de pe linia spre Ateliere, sa-ti pot aproxima mult mai exact anul.
 
Mulțumesc Cătălin, mă gândeam că este holul mare de acces la peroane, păcat de calitatea fotografie.
 
Ca sa fim lamuriti: in spatele fotografului este zona " la coloane ". In dreapta este aripa veche unde acum sunt saloanele oficiale si care are in capat mcdonalds.
Poza e luata unde acum e constructia usoara care gazduieste "bafaje de mana", informatii CFR. In stanga e aripa Pani Pat cum era cunoscuta pe vremea mea. Adica aripa Dinicu Golescu. Vagoanele care se vad sunt pe linia ce trecea pe langa aripa Dinicu Golescu pana la Atelierele Centrale ( acum parcul si amplasamentul Ministerului Transporturilor).

Daca ma eliberez cumva o sa fac un anunt pe forum sa va invit pe toti cei interesati la un tur al garii. Sa va rezervati vreo 2 ore, sa nu ma grabesc a povesti.
 
Trebuie să spun că suna interesant și că sunt interesat? :lol: M-ar ajuta foarte mult pentru viitoarea machetă a gării (pentru început forma originală) pe care o am in plan.
 
catalin a spus:
Daca ma eliberez cumva o sa fac un anunt pe forum sa va invit pe toti cei interesati la un tur al garii. Sa va rezervati vreo 2 ore, sa nu ma grabesc a povesti.


Si astialalti rasfirati prin tara ce facem? ca stiu eu ca s-a redeschis restaurantul garei, mincaruri alese, bauturi si licheruri fine, comisionarii, voiajorii si militarii au reducere, deci dupa turul garii o sa beti o bere la restaurantul garei.

Daca eu nu ajung la timp acuma cu electrica fata de abur?
 
Moncher, ptr tine fac un live pe telefon. Parol.

Ce restaurantul garei de Nord ?

Facui rost de un menu si niste retete de la restaurantul lui Gherea din Ploiesci. Ala de are acum placa pe cladirea garei.....

Gherea nu restaurantul...

Locanta buna, unde venea si nenea Iancu dupa ce fuse falit cu carciuna din Buzeu, sa manance din blid de lut o "fasole albă făcăluită cu puţină boia de ardei roşu pe ea”...

Deh, suflet boem si mana larga musiu Caragiale...

Da ce ciolan afumat facea ovreul...!

Uiti de gare, frigul din tren si fumul din monoclu adunat din Banat pana aici. Da nu de la ciolan, de la ulcica de vin rosu de Valea. Aia Calugareasca.
 
Vizita Împăratului Franz Josef la București 1896 fotograf Ion Spirescu - sursa Academia Română.
32587781285_6d265ab5eb_b.jpg


Lechner R. același subiect și sursă.
32320885890_715d8266ca_z.jpg
 
21 septembrie 1932 in dreptul saloanelor oficiale pe vremea cand linia speciala inca exista in gara. Un tren special remorcat de Pacific (trenul venea din Polonia) si o vizita foarte interesanta ! Pe peron generalul Douglas MacArthur, la vremea respectiva sef de stat major...nu trebuie sa va spun eu cine a ajuns omul...

mc_zpsrggkvaxz.jpg
 
Nu trebuie spus cine a ajuns ulterior ci cine era la vremea aceea. Pe atunci era cel mai controversat ofiter al armatei americane si cel mai urat de presa de peste ocean, dupa ce ordonase sa se traga cu munitie de razboi in multime la o demonstratie muncitoreasca pe cand avea gradul de colonel.

Abia dupa Filipine si faimosul "I will return" din 1942 si reintoarcerea efectiva din 1944 presa americana l-a facut din inamic, amic si incet, incet s-a creeat legenda. Pana la razboiul din Coreea, cand a devenit din nou inamic in ochii aceleiasi prese si s-au scos la iveala murdariile vechi de 30 de ani cu trasul in multime.

Sic transit gloria mundi...
 
Oare cum arata o lista a personalitatilor care au trecut prin aceasta gara ? Controversate, urate, iubite.... Cred ca cineva pasionat de subiect ar trebui sa se apuce de facut lista :)
Multumesc de completare, despre general s-au scris rauri de cerneala, se gasesc materiale pe internet destule. Nu am stiut ca a calcat pe aici...
 
In anii 1920-30 MacArthur a petrecut cred mai multa vreme in afara SUA decat inauntru. Numai asa scapa de presa. Cred ca pentru el razboiul a reprezentat o salvare.

La modul serios, lista personalitatilor ar fi lunga - capete incoronate, personalitati culturale. Pana sa se construiasca Gara Regala Mogosoaia (actualmente Baneasa) in Gara Targovistei ulterior Gara de Nord se faceau toate primirile, atat oficiale, imparati si imparatese, regi si regine, principi si principese s.a.m.d.,cele cu public larg ale personalitatilor politice si/sau culturale reale sau inchipuite cat si cele neoficiale...

O buna imagine asupra celor care s-au perindat prin Gara de Nord in epoca sa de glorie ai putea sa o obtii din presa secolului XIX sau lucrarile retrospective precum cea a lui Constantin Bacalbasa (aparuta in anii 1920-30 si care descrie Bucurestiul intre 1870 si vremea primului razboi mondial). Foarte utile sunt si memoriile Regelui Carol I al Romaniei, publicate in patru volume in germana si dupa 1989 si in Romana, chiar daca din pacate intr-o traducere aproximativa, care acopera perioada 1866 - decada formarii Regatului.
 
Bucuresti Nord
25593832_10159691244505114_966458386398465405_n.jpg


25550298_10159691244670114_4105475318144818166_n.jpg


sursa foto - facebook/Arhivele Nationale ale Romaniei
 
De ce crezi ca se vindeau in Buc. N. "bilete de peron" iar Lenin a spus candva ca "nu ar putea exista o revolutie bolsevica in Germania pentru ca s-ar incheia la bariera de la peron"? :)
 
Nu stiu cat interes mai exista pentru istoria feroviara dar azi Gara de Nord implineste 142 de ani de la inaugurare. Cu bune, cu rele greu cred ca mai gasesti in Romania un locuitor care sa fi ajuns macar o data in viata in acest loc...
 
The Unknown Bucharest- North Station
http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_6FF4F9413AAB46B397AEFC4F23DF7D60