Vagoane tip "Hecht sau TANK"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Vagoanele tip "Hecht sau TANK" CFR.


Lungimea totala intre fetele tampoanelor de 20.40 m, distanta intre pivotii boghiurilor de 13.250 m si intre osiile boghiului 2.15 m, lungimea cutiei de 19.140 m. Greutatea totala variaza intre 42 si 44 t. Viteza maxima 100 km/h.

Sasiul vagonului este prevazut cu tampoane cu tija, cutii de tampon cu doua brate,resorturi volute si dispozitiv de compensare. Aparatul de tractiune este de tip continuu. Vagonul are frana automata de tip Westinghouse si frana de mana care actioneaza asupra rotilor prin 16 saboti. Incalzirea este de joasa presiune sistem Friedmann si iluminatul, electric.

Cutia vagonului cuprinde 7 compartimente a 2.050 m lungime cu cate 2 canapele a cate trei locuri fiecare, doua closete plasate la capetele vagonului, doua peroane si un coridor lateral.
Accesul in vagon se face prin patru usi batante cu deschidere interioara, montate la fiecare colt al vagonului, iar intercomunicatia prin usi frontale batante duble sau simple. Armatura de inchidere si incuiere a usilor de colt corespunde inscriptiilor internatioanale. Ferestrele au rame metalice si aparat de ridicare foarfeca. Usile de intrare in compartimente sunt de tip rulant si se inchid cu broaste si incuietori.
Canapelele erau din plus albastru iar peretii acoperiti cu placaj furniruit si lustruit sau cu tapete din polivinilin.

Au existat in urmatorele variante:
Epoca IIa (cu iluminare pe gaz, partial cutii de ungere Cosmovici):
A., A.B., A.B.C., B., B.C.

Epoca IIb-IIIa (fara iluminare pe gaz, cutii de ungere clasice):
Aafld, ABafld, ABCafld, Bafld, BCafld

Epoca IIIb (dupa reconstructie, dupa reforma claselor din 1956)
Aalfd, ABafld, Bafld

Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22, ABafld 37-23

Epoca V-VI
Aafld 17-22; ABafld 37-23; diferite vagoane de muzeu, vagoane de masuratori, etc.
===============================================

"În ziua de 9 Mai 1929, cu acelaşi tren special cu care sosiseră de la Jimbolia, purtând pe fiecare vagon inscripţia: tren special al Românilor din America, delegaţii au plecat la ora 6:30 dimineaţa la Mărăşeşti..."
In-gara-Marasesti.jpg


1941 Chisinau
maresalul-antonescu-19.jpg


Anii 1950.
Vagon salon guvernamental 109, fost A.B.7063. Hannoversche Hannover (DE), 1924
Vagon%20salon%20guvernamental%20109%20fost%20A.B.7063.jpg


Aafld.50033 in anii 1960 dupa renumerotarea din 1956. Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924
Aafld.50033.jpg


In ep IV:
Aafld 50 53 17-22 074-5
personenwagen-176824.jpg

Die Dampfheizung im 1.Klasse Schürzenwagen sorgte für eine angenehme Wärme. (2).jpg
sonstige-248238.jpg

12.1978.jpg
sursa foto - foto http://www.bahnbilder.de

Comana 1990:



CFR Aafld 50 53 17-22 102-4.
Fost CFR B.2528 / Bafld.50039 / Aafld.50039 fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924
400602_1381042528823751_2011289751_n.jpg

CFR Aafld 50 53 17-22 102-4 MD.jpg

CFR Aafld 50 53 17-22 102-4 M.D..jpg
foto Mircea Dorobantu
===============================================================
Vagoane care au rezistat in trenuri turistice sau in trenuri de lucru.

Cluj Napoca si Dej Triaj
80 53 98-40 003-8 ex Aafld 50 53 17-22 106-5.


51 53 89-50 106-2
Fost vagon clasa 1, Aal 10038, fost salon Nr. 106 care a apartinut Directiei Regionale CFR (Bucuresti), fabricat la Görlitz 1924.



51 53 29-39 054-2, folosit ca vagon magazie in Iasi.
Fost vagon ABCafld 90001,WUMAG Görlitz 1924
DSC_0904.jpg

DSC_0913.jpg


40 53 98-18 001-0 UyAB
Ultima rep IMMR Pascani 21.12.1991



80 53 98-64 047-6 ex ABafld 50 53 37-23 000-5, Iasi

DSC_8689.jpg


80 53 98-30 198-8 UYR
Fost vagon A.B. 30166 fabricat de HAWA - Hannoversche Waggonfabrik AG in 1924. Modificat in vagon restaurant si folosit de regionala Timisoara in trenul turistic "Nostalgia"

DSC_0019.jpg

DSC_9898.jpg


Vagoane atelier, Iasi 2008

DSC03040.jpg


DSC03042.jpg

DSC03043.jpg

Observati forma aerisirilor la ferestre.


In trenul Formatia Sanitara Mobila

80 53 97-60 700-5

foto Mircea Dorobantu


Vagoane Hecht transformate si folosite ca Vagoane Masurat Calea:

CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara


foto Mircea Dorobantu


CFR 80 53 98-64 020-3 UYSMC - Iasi; Fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924





Zsoe a spus:
Trecand prin zona garii (Targu Mures), am dat peste minunatia de mai jos, vagonul cu nr. UWSMC 80 53 9750 502-7, pentru intretinere si reparatii.
Pozele nu sunt prea grozave din cauza ca le-am facut in graba cu telefonul, pentru ca in timp ce faceam pozele din departare se tot auzea un strigat ... "nu mai filma maaaaa". :)


Singurul Hecht cu 7 si 1/2 compartimente (gasit pana acum, posibil trofeu razboi):
80 50 97-50 900-3 - pe vagon scria "Institutul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi"

DSC_5139.jpg

DSC_5224.jpg


80 53 98-50 007-6 ex ABafld 30468; Van der Zypen et Charlier Köln-Deutz, 1925




L.E.
Alte tipuri de vagoane


Hecht ex WL4u-23 (vagon de dormit DR-MITROPA) intr-un tren macara, Cluj Napoca 2003.
80 53 97-20 044-7 UWDP

foto Catalin

Hecht ex C4u-22 ( vagon clasa 3)
80 53 97-20 241-9 UWDP

Craiova, 2005
foto Catalin


Au existat la CFR si vagoane de turism foste PKP, de exemplu V.T.178, un C4ü cu 10 compartimente si vagoane clasa, precum Bafld.79108, viitor ABafld 37-23 alandala cu Hecht CFR si fost BCafld.79108, mai multe BC4ü cu 9 ferestre...

vagon de turism (V.T.)

Epoca IIIa/b (cu aeratoare "torpedo" pe acoperis):

vagon cu 9 compartimente (fost clasele II si III)

Epoca IIIa (inainte de reforma claselor din 1956)
BCafld 79xxx / BCafld 99xxx

Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Bafld 79xxx, ABafld 99xxx

Epoca IV-V (numere UIC), cel putin pana in 1988
ABafld 37-23
 
Buna,

Iata cum a fost "scurtat" un Hecht CFR in Ungaria in anii 1930:
http://img.index.hu/imgfrm/2/7/6/7/IMG_0011102767.jpg

Vagonul ABald 30470 (van der Zypen und Charlier 1925) era in 1929 inmatriculat ca ABal; nu stiu daca a mai fost reparat dupa accident sau scos din serviciu.
 
Ca o completare la cele de mai sus, accidentul a avut loc la Vecsés (langa Budapesta, pe actuala linie 100a) in 1937.
 
Infratirea intre popoare ....
Ciocnitorul e un 327, parca .

Gluma, gluma, dar asta a insemnat cutie metalica. Daca era unul de constructie veche cazanul il gaseau in cealalta toaleta. Plus ploaia de aschii aferenta...
 
Din ce-mi aduc aminte armata avea o garnitura Hecht; prin 2006 era undeva linga Suceava
 
Interesanta imagine! Multumesc frumos!

Pe pagina 2 in aceeasi colectie sunt si 2 locomotive CFR, 1409 si 1379.
 
Vagoanele sunt interesante, sunt de studiat. Vagoanele sunt pe partea culoarului.
Asa aratau la livrarea catre CFR.
Da, in albumul "Arnold Jung Steam Locomotives Catalog" apar locomotivele CFR.
 
Hecht clasa 1/2 in anul 1975.



Al 4-lea tot Hecht pare.
 
Curse pe care circulau vagoane din seria 37-23 în anul 1988/1989(conform livretelor de zon㒠2 şi 3):
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1989&vuz=CFR+ABafld+3723_H&najit=Hledat
 
Nu, la livrare aveau frana Westinghouse de model vechi si erau apte la rulare la 100+, la franare douar 100.

De aceea in trenurile Pullman de Constanta care rulau cu locomotive cu abur seria 231.000 si aveau regim de 120 in caz de indisponibilitate ale cuplajelor WP-WPC (un cuplaj clasa I tip "Flêche d'Or", un cuplaj clasa a II-a tip "Étoile du Nord") se preconiza utilizarea de vagoane italiene Bal 50.000 care erau apte si d.p.d.v. al franarii la 100+.
 
Salutari!

Exista fotografii, documente in legatura cu vagoane Hecht cu 8 si 10 ferestre care au circulat la CFR? Cu 10 compartimente am vazut pe aici o fotografie din statia Segarcea. Dar cu 8 compartimente nu prea am gasit. Oricum nu am vazut cum arata aceste vagoane in anii 70-80, periaoda de care sunt interesat pentru aceste vagoane. Cum arata inmatricularea de epoca III - IV a acestor vagoane? La cel cu 7 compartimente se gasesc documentari pentru epoca IV, dar la celelalte doua nu am gasit. Am in plan (vis :| ) sa incerc sa ceferizez tipul acesta de vagoane. Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
 
Cele cu 8-10 compartimente au fost exceptia. Asa cum vezi mai sus, ele sunt provenite din diverse surse, PKP, DR etc... Ce a ramas pe aici in diverse conjuncturi istorice...

Repet, ele sunt exceptia, motiv pentru care sunt si greu de identificat imagini cu ele. Nu zic imposibil, dar e o chestiune de noroc sa gasesti o imagine cu un vagon care a existat in 3 exemplare intr-o tara in care marturiile foto sunt extrem de putine. 90% din ce gasim din epoca 3-4 se datoreaza strainilor care au facut poze aici si care vizau in principal locomotivele.

Vrei sa ceferizezi unul standard pentru CFR cu 7 compartimente sau din cele cu mai multe ?
Nu difera inmatricularea de epoca 3 la vagonul cu 7 compartimente vs cel cu 10, doar numarul de parc. Nu se faceau alte inscriptii sau alta pozitionare in functie de numarul de ferestre sau provenienta vagonului. Daca mergi pe "7 ferestre" documentatia exista. Pentru alte variante trebuie identificate numere de parc corecte, restul de inscriptii tot alea sunt.

Pentru perioada care te intereseaza se pleaca de la normativul post 1967 si se discuta pe fiecare inscriptie....

vopsire_zpsrosb7yrd.jpg
 
O sa fac sigur pe cel de clasa I cu 7 compartimente, epoca IV, pentru care am informatii clare, adica fotografiile gasite aici pe forum, in plus si alte modele ceferizate ale acestui vagon. La cel cu 10 compartimente ce a fost, vagon clasa a II-a? mi-e cam vag termenul de V.T. vagon turism? Nu ramane decat sa aplic metoda asta, sa identific un numar de parc epoca IV si sa fac asa cum ai spus. La cel cu 8 compartimente, nu prea ma tenteaza. La fotografia de mai sus, ai cumva si opisul a ce reprezinta cifrele respective?
 
VT -vagon turism. Gasesti date pe forum, acest tip de vagon astazi nu mai exista. Era un fel de hotel pe roti, in principiu e un vagon de dormit.
Numere de parc din epoca 4 ai aici pe forum, este trecuta toata plaja de vagoane de proveninenta öriginal CFR" (nu stiu sa-i zic altfel, cele provenite din comenzile CFR).
Ai pe forum si conversii reusite, stiu una de epoca IV in colectia N a lui HR. Cum este unul din cele mai iubite vagoane de la noi sigur o sa gasesti informatii sau daca ai nelamuriri, raspunsuri.

Da. Documentatia e completa.

Cu mentiune ca in cazul in care te apuci de treaba sa deschizi subiect separat, acesta sa ramana pentru documentare.
 
Salut,
clasicile vagoane tip "Hecht" cu 7 compartimente. Au fost fabricate 100 bucati la diferite fabrici din Germania intre 1923-1925.
Sunt documentate foto din primii ani pana la epavele din ziua de astazi.
Modele Roco


Singurul Hecht cu 7 si 1/2 compartimente vazut la CFR
DSC_0088%20copy.jpg

DSC_0089%20copy.jpg


Pentru a face vagonul 80 50 97-50 900-3 Institutul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi.
Posibil vagon trofeu, incadrat la CFR in seria Aafld 35000.

DSC_5139.jpg

DSC_5224.jpg



Vagoanele Hecht (Tank ex PKP, asa cum erau denumite la CFR).
Au fost cu 9 si cu 10 compartimente.
Pentru mai multe detalii despre vagoanele ex PKP:
https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=73&t=3538&p=159756&hilit=Hecht#p159756

Modele de la Brawa si Roco.

Modelele mele:

vagon clasa a 2-a, tip "TANK/HECHT", Bafld 50033
DSC_2308.jpg


vagon clasa 1/2/3, tip "TANK/HECHT", ABCafld 90001
DSC_2316.jpg


vagon clasa 1/2/3, tip "TANK/HECHT", ABCafld 90005
DSC_2306.jpg


vagon turism, tip "TANK/HECHT", VT 178
DSC_2314.jpg



Cele exPKP
vagon clasa 2/3, BCafld 79108
DSC_2304.jpg


Realul este la Ploiesti si a fost al MApN. Este vospit , trebuie inscriptionat.
DSC_9272%20copy_zpsjcueapkj.jpg


Un model ep IV
vagon clasa 1/2, 50 53 37-29 019-5
50%2053%2037-23%20019-5.jpeg%20b_zpspoowfner.jpg
 
Strasnice vagoane ! Mereu mi-au placut.

Pun si eu o intrebare ca nu am gasit un raspuns: de ce lotul CFR nu a avut initial usile interioare intre culoarul de intrare si cel in lung ? Asa erau si cele germane si noi am luat modelul sau e o cerinta speciala a adinistratiei CFR explicabila prin....ce ?

Are vreo legatura asta cu inversarea usilor de acces fata de modelul german ?

Eu am auzit niste povesti, dar sunt curios sa stiu si varianta voastra :)

Martorii vremurilor ne povestesc de senzatia superfaina de iarna cand usile de acces se deschideau de la curent destul de usor (si datorita formei cap de stiuca) apoi tot vajul intra direct pana la compartimente pentru ca nu exista acea usa .... Senzatii tari....
 
Salut Catalin,
Pun si eu o intrebare ca nu am gasit un raspuns: de ce lotul CFR nu a avut initial usile interioare intre culoarul de intrare si cel in lung ? Asa erau si cele germane si noi am luat modelul sau e o cerinta speciala a adinistratiei CFR explicabila prin....ce ?

Nici un vagon german nu a avut usi de intercomunicatie intre vestibul si culoarul lateral pana la grupa 39, adica mult dupa producerea "Hecht"-urilor pentru CFR. E drept, la ei usile de acces laterale nu se deschideau spre interior asa cum a cerut CFR deci nu le intra zapada in vestibulurile de acces...

In Germania exista o singura usa (sau doua, dupa caz) la jumatatea culoarului pentru a separa compartimentele de fumatori de cele de nefumatori.
Are vreo legatura asta cu inversarea usilor de acces fata de modelul german ?

Vezi mai sus. De aceea in Romania s-au montat ulterior aceste usi suplimentare la culoar la unele vagoane.