Poze locomotive cu abur

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Districte a bine ai venit. Cine este proprietarul locomotivei acum?
 
Cred ca ar mai apartine inca de S.C.D.V.V. MINIS, care ar apartine de ICDVV Valea Calugareasca, subordonate Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice.
 
Ati putea sa ma ajutati cu descifrarea inscrisului de pe placa locomotivei 150.105, a 1000-a locomotiva construita la Resita?. Pot sa inteleg doar "a 1000-a locomotiva construita la Resita, dar mai urmeaza 2 randuri indescifrabile. Multumesc si va salut cu respet
 
In poza de uzina nu se intelege, tocmai m-am uitat pe ea marita la maxim. Exista undeva o poza unde un grup de muncitori lustruiau aceste placi si ma gandesc ca poate se vede acolo. Parca era si pe forum pe undeva....
 
Mama ei de placa...am gasit si poza cu harnicii, tot nu se distinge ce scrie acolo...

http://www.arhivelenationale.ro/fototeca/img_hires/KA/194a597e50502f5ff68e3e25b9114205d4a.jpg
 
Multumesc mult Cătălin. Am găsit și pe Ebay aceeași poză, tot nu se intelege. Multumesc mult oricum. Primele cuvinte sunt: a 1000 a locomotivă produsă la Reșița. Restul, Champollion :lol: . Weekend minunat
 
In teorie macar e cam ciudat sa porti placa unei fabrici nationalizate cu 7 ani inainte si rebotezata Sovrom....

Nu zic ca nu aveti dreptate, dar....UDR a disparut cu aceasta denumire in 1948. Locomotiva e facuta in '55....
 
Sovromul care se ocupa de masini era

SOVROMUTILAJPETROLIFER insa nu imi dau seama daca asa scrie pe placa.

cum ar fi o multinationala de azi? :D

1.06.1948.: Naţionalizarea U.D.R.
Desfiinţarea efectivă a unui organism atât de complex, cum a fost societatea U.D.R. din punct de vedere al mărimii, diversităţii profilului de fabricaţie sau a dispersiei spaţiale, a creat probleme mari, patrimoniul său împărţindu-se în baza unor protocoale între mai multe ministere economice nou înfiinţate şi organe ale administraţiei locale, după ce până la sfţrşitul anului 1948 a funcţionat sub denumirea Uzinele de Fier şi Domeniile Reşiţa – întreprindere naţionalizată (U.D.R.I.N.), acţionarii principali fiind Statul Român (6.981.974 acţiuni) şi U.R.S.S. (3.010.927 acţiuni).

http://www.banaterra.eu/industrie/istindbm/udr/udr.htm

http://www.ucmr.ro/print6062.html?id=P11_0_1_0_C
 
230.098 a plecat din Depoul Iasi.
DSC_0483.jpg

locomotiva este intoarsa pe placa
DSC_0500.jpg

DSC_0511.jpg

DSC_0530.jpg

DSC_0620.jpg

DSC_0623.jpg

DSC_0661.jpg

DSC_0636.jpg


Am sa revin si cu un scurt video.
 
Sint poze deosebit de triste, dar macar a mai prins o intoarcere pe placa.

Am vazut pe forumul ciclistilor poza unei locomotive cu abur care are o portiune de culoare verde 230 132. Nu m-am gindit ca s-a pastrat vreuna.

http://www.ciclism.ro/forums/topic/18791-fotografii-si-discutii-pe-teme-feroviare/?page=6
 
Nu are "o portiune de culoare" verde ci este vopsita in mare dupa schema originala de la livrare, din pacate cu culori fanteziste si de oameni cu prea multe idei si zorzoane in cap.