LDH 1250 din alamă 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
pres_mihai a spus:
Foarte frumoasa lucrare. Felicitari!

Mulțumesc frumos!
De reținut varianta ta de achiziție led-uri. Eu însă am lipit fire la un led galben/roșu în capsulă 603 și arată cam așa:







Astăzi m-am apucat să montez geamuri. Nu prea sunt încântat de ce a ieșit, dar mă voi perfacționa.





 
cosmin78 a spus:
Geamurile dupa vopsire...altfel se complica lucrurile la vopsit.

Ai perfectă dreptate. Geamurile sunt doar fixate, nu sunt lipite. Voiam doar să le am pe toate făcute și să le montez după vopsire.
 
buna, arata foarte bine...poti totusi sa pui mai multe detalii despre masina de joint soldering care ai folosit-o, am si eu un kit de alama si nu ma incumet sa il incep ( e vorba de o aburoasa). Merci, Dan
 

Cam așa arată RSU-ul meu. Acesta se compune din:
-Transformator luat dintr-un cuptor cu microunde defect;
-Transformator 12V cu punte redresoare;
-Ventilator 12V luat dintr-o sursă veche de PC;
-Releu auto;
-Pedală;
-Penseta de lipit(să-i spunem așa);
Pentru documentare, câteva link-uri care cu siguranță vor descrie mai bine decât mine despre ce este vorba:
https://softsolder.com/2010/09/08/resistance-soldering-transformer/
http://www.brunelhobbies.com.au/soldering/instruct/rsinstruct.htm
http://technitoys.com/diy-resistance-soldering-outfit/
 
cornelTT a spus:
Mersi Chelu pentru pontul cu soluțiile de decapat.
Cred că m-am chinuit la LED-uri pentru că am folosit doar pastă de decapat...

Salut Cornel & salut baieti.

Eu pentru lipit LED-uri in capsula 0603 folosesc asa ceva:
http://uk.farnell.com/electrolube/smf12p/flux-pen-12ml/dp/891186

Mi-a ramas de cand mi-am facut panoul solar si pentru LED-uri merge extraordinar si il recomand. Nu contine anioni de halide si nu necesita curatare. Atata doar ca trebuie folosit repede si pus capacul in mai putin de 1 min. Altfel riscati sa se usuce.

Spor!
 
Sâmbăta trecută a avut loc o reuniune a membrilor Clubului Feroviar Crișana și cu această ocazie le-am prezentat colegilor de club ldh-ul la care lucrez. Având în vedere că la club erau asamblate liniile, am considerat oportun să verific rulajul și puterea de tracțiune a locomotivei. Atașez mai jos un mic filmuleț în care locomotiva, în sistem analog, trage după ea 5 vagoane de călători.

 
Jesus! Ai mult mai mutla rabdare decit mine, cel putin atita se poate spune.

Filmuletul tau nu merge pentru mine, ai un video pe youtube sau vreo sugestie?

Un mic comentariu. Trebuie sa faci ceva cu cositorul ramas pe alaturi la lipituri. Nu stiu ce s-ar putea face, eu n-am o pila grosiera (bastard se cheama, foarte grosiera, aproape ca o razatoare de legume) de dimensiuni mici. Cind am problema asta eu folosesc un scalpel cu lama noua si tai la nivel cositorul, apoi ultimele straturi le razuiesc lateral tot cu lama scalpelului. Migalos si incet, dar merge.

Pentru pregatirea de vopsire, iti recomand vata de sirma de otel foarte fina, eu mi-am facut o mica scula dintr-un tub de alama, ca o pensula. Am indoit un somoiog de vata de sirma (cred ca e inox sau ceva) peste o sirmulita, apoi am adus capetele sirmulitei impreuna, si am tras sirmulita prin tubul de alama pina cind a fortat somoiogul de vata inauntru o distanta de vreun centimetru sau cam asa. Apoi am turtit tubul si l-am presat bine sa tina vata evazat, si am "tuns" vata la vreu doi milimetri de capatul tubului. Asta creeaza o "pensula" foarte abraziva la o scara microscopica (vata trebuie sa fie foarte fina) si cu "perii" foarte teapeni. Scula asta o folosesc cind trebuie sa prepar ceva pentru vopsire. Lasa un aspect foarte fin, la limita observatiei cu ochiul liber pe care vopseasua prinde foarte bine (speli cu acetona sau altceva agresiv asa ca sa iei toate grasimile, praful de metal generat in "zgiriere", samd, stii povestea. Lucreaza exceptional pe lexan, plastic, metale de orice fel (vata de sirma e destul de dura si pentru oteluri de scule).

Banuiesc ca poti folosi si un somoiog de vata in mina, dar asa n-o sa intri egal in toate colturile/unghiurile inchise ale detaliilor fine. Cu pensula mea, ai control total si poti sa ajungi oriunde si ai control sa nu zgirii mai mult intr-un loc si mai putin intr-altul. Eu incerc sa acopar toate suprafetele in doua directii la 90 de grade.
 
Salut!
După cum spunea marele filozof Jean Jacques Rousseau "Răbdarea este amară, dar rodul său este dulce". Consider că acest motto ar trebui să motiveze orice modelist. Din punctul meu de vedere, răbdarea crește direct proporțional cu dorința de a realiza ceva. Așa că ai grijă ce îți dorești... :D
Apreciez foarte mult comentariile constructive și îți mulțumesc pentru ele, deoarece acestea evidențiază de cele mai multe ori lucruri pe care deși le ai în fața ochilor, câteodată nu le poți vedea. Acesta este unul dintre motivele pentru care am prezentat această lucrare pe forum bazându-mă pe faptul că nu voi fi lăsat baltă de colegii de "suferință".
Pentru sfatul "pensulei" o mare bere și dacă vei avea cândva un drum prin Oradea, anunță-mă și pe mine ca să mă pot achita de datorie. Sfaturile tale despre pregătirea pentru vopsire a locomotivei îmi sunt de un real folos și am de gând să le urmez întocmai. Despre vata de sârmă știam absolut nimic până acum, dar o să caut să văd de unde pot cumpăra așa ceva.
Mulțumesc frumos pentru tot!
Am pus filmulețul și pe Youtube. Sper să se vadă. https://www.youtube.com/watch?v=FPvKXj_2b74
Toate cele bune!
 
Nici o problema.

Cu mare placere as trece prin Oradea, unul din locurile care mi-s dragi in tara.

Incerca pe la Bauhaus sau magazine de genul asta (praktiker? ce mai aveti pe acolo). Eu aicea pot sa cumpar trei grade de vata de sirma, grosier, mediu si fin. Aia grosiera e ca spalatorul de vase, aia fina e ca o matase de moale, si n-as avea probleme sa dau cu ea si pe cel mai delicat plastic (asta o folosesc pentru lexan, caroserii transparente de masini radio control - nu mai sare vopseaua de pe ele indiferent cit de rau le pocnesti in curse). Trebuie insa spalata bine dupa toate pregatirile. Acetona e cea mai agresiva si cea mai buna, dizolva orice mizerie dar nu merge la toate plasticele. Alcoolul izopropilic este iarasi foarte bun si nu ataca plasticele - se gaseste in spray de curatat electronice, contact, ecrane de calculator, etc.

Inainte de asta, insa, trebuie sa o speli in apa calduta cu detergent lichid de vase sa iei orice urma de grasime, uleiuri, samd. Acetona/alcool izopropilic ca sa iei ultimele resturi de mizerii care n-au iesit in apa, si mai ales sa iei ultima picature microscopica de apa si orice reziduu lasat de apa in urma ei. Eu dau cu alcool imediat dupa apa, nu las apa sa se usuce ca depune tot felul de saruri si alte porcarii. Alcoolul ia apa perfect si se evapora instantaneu fara sa lase reziduuri.

M-am mai gindit la pile pentru cositor, si m-am uitat in trusa mea. Exista o pila grosiera (raspila am impresia ca-i zice pe romaneste), de la tamiya, dar e plata si dreapta. Tu ai avea nevoie de o pila plata, dar cu limba curbata usor in sus, ca sa intri in toate colturile. Eu am folosit cu succes pile de unghii de cele mai ieftine cu granulatie mare. Astea sunt doi lei o duzina, si sunt de fapt smirghel lipit pe o bucatica de lemn ca aceea de la inghetata. Poti sa-ti faci singur asa ceva cu smirghel de ce granulatie vrei. Lipesti cu prenandez din spray ca sa fie cit mai subtire si uniform (eu am lipit pe o rigla de inox ca sa fie elatica, sa pot pune un pic de curbura cind apas pe ea). Asa poti sa faci si cu betisorul de inghetata.

Daca ai mai multi bani de dat pe asa ceva, fac elvetienii (Vallorbe) niste pile d-astea specializate, dar eu am dat vreo 17 dolari pe una. Se cheama rifler file. Astea au o parte intoarsa in sus la capat ca sa poti sa ataci muchii fine inchise in colturi. Vezi pe la magazinele de ustensile pentru bijutieri, uite aicea magazinul meu care stiu ca nu te ajuta, dar poti sa-ti faci o idee cam ce se foloseste (asta e un set de 70$):

http://jewellerssupplies.com.au/riffler-file-vallorbe-knife-p-696.html
 
Cu vata de oțel am rezolvat-o. Am găsit în Timișoara un magazin în care au vată extra fină adică 0000. Alcool izopropilic am că îl folosesc și în electronică, iar pile am unele elvețiene foarte fine(de ceasornicărie) și îmi fac treba bine cu ele. M-am uitat pe link-ul pe care mi l-ai dat și într-adevăr pilele alea sunt perfecte dar, pentru mine nu merită investiția. Prea mulți bani pentru ceea ce încerc eu să fac.
În altă ordine de idei, am mai avansat un pic cu lurarea mea în sensul în care am dotat locomotiva cu scări de acces, am mai șlefuit cositorul pe unde mi s-a părut că ar fi în exces, am montat panoul de la capota mare și alte mici mărunțișuri.
Câteva imagini recente:










 
Am făcut o încercare de fotodecupaj și mi-am făcut treptele de acces de la colțurile locomotivei și partea frontală unde ar veni cârligul de remorcare al acesteia.

 
cornelTT a spus:
Foarte frumos.
:aplauze: :aplauze:

Până la urmă ai găurit plugurile la ambele capete.

spor în continuare

Mulțumesc!
Dacă nu găuream ambele pluguri ar fi trebuit să retez sistemul de cuplare de la un boghiu și ar fi fost o chestie ireversibilă. Am preferat să las boghiurile cu sistemul de cuplare scurtate la maxim.
scristi a spus:
Salut, vezi ca plugul nu e in regula, e prea ascutit.
Așa este, ai perfectă dreptate dar, momentan nu am nici o soluție. Plugul are vârful mai în afară decât ar trebui dar, nu îl pot da mai în spate deoarece în acest caz boghiul va lovi plugul și unghiul de pivotare al acestuia se va diminua drastic. Mai apare o altă problemă și anume că în cazul în care plugul ar fi mai retras nu aș mai putea să montez boghiul pe șasiu deoarece nu ar mai încăpea. M-aș bucura foarte tare dacă ai avea o soluție la această problemă, deoarece eu nu îi găsesc altă rezolvare. Voi face niște fotografii ca să poți să-ți dai seama mai bine despre ce este vorba.
 
Pentru a putea fi momtat boghiul pe șasiu în primă fază trebuie înclinat în față.



Apoi trebuie împinc în spate la maximum până ce sistemul de cuplare ajunge în interiorul plugului.



Faza a treia în care sistemul de cuplare intră prin decuparea plugului și boghiul intră în locașul lui.