Sentinel-Cammell

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Din presa vremii:

ATMcammel_zpsd99ptuf1.jpg


atmcammel4_zpslj1bskfz.jpg


atmcammel3_zpsgy82xeqm.jpg


atmcammel5_zps0086ne1x.jpg


ATMcammel2_zpsy5gccpub.jpg


colectia ziarului Adevarul, diverse numere din toamna lui 1932
 
Mai era unul din 28 februarie 1930, care cred ca e util.
 

Atașamente

  • SentinelCamell-Adevarul,43,nr.14166,28februarie1930,p6.png
    SentinelCamell-Adevarul,43,nr.14166,28februarie1930,p6.png
    193,2 KB · Vizualizări: 495
Povestea continuă, complicată mașinărie.
Oare avem destule date pentru un model?

Când o să am timp o să traduc și puțină istorie despre producător, asta daca nu o face altcineva înaintea mea.
 
Va salut,
Ca si model, este produs de firma britanica NU Cast, dar la 1:76, OO.

Mai jos e un link cu un tip ce la si construit.
Kit-ul e din "white metal".
http://www.lner.info/forums/viewtopic.php?t=11605&start=45

http://www.lner.info/forums/viewtopic.php

Totodata, se gasea de cumparat si aici :
http://www.hattons.co.uk/174449/Nu_Cast_NC119KIT_LNER_Sentinel_Cammel_Railcar_Kit/StockDetail.aspx

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/105342-nucast-partners/

Detalii si aici :
https://www.google.co.uk/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pressreader.com/uk/model-rail-uk/20160505/282961039318286&ved=0ahUKEwiZopycyMrSAhWlDcAKHZXgA8YQFggfMAE&usg=AFQjCNH0RPySJ8tFnd_MMpa59eiFPeZqUQ&sig2=Lp4gw_MrfHa0MoWJQRJccw

Personal, am vazut kitul de vanzare pe Ebay acum ceva ani, cam tot atunci cand a inceput si subiectul...
Marius.
 
Firma a produs multe variante ale acestor automotoare, exportate prin India, Palestina etc. Plus cele produse pentru retelele din UK, fiecare dupa cerinta beneficiarului.

Modelul de mai sus ....e una din multele variante, dar cam atat.

Da Andrei, cam exista informatia.
 
Sesamcave mulțumesc.

Cătălin nici măcar boghiurile nu sunt asemenea modelelor englezești?
Mai ai schița automotorului dublu?
 
Salut,

Ca sa-ti faci o idee despre interiorul automotoarelor romanesti, iata cateva imagini dintr-o brosura a fabricilor Sentinel din 1929, pusa pe un forum de un entuziast britanic in urma cu cativa ani. Iata discutia aici:

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/15506-sentinel-railcar-interior-details/

Coperta brosurii poate fi vazuta de la postarea domnului Phil Traxson din 10 iunie 2010 iar mai jos, la 11 iunie 2010 o poza color a automotorului LNER postata de ArthurK si in continuare doua imagini ale caldarii verticale iar la pagina urmatoare doua imagini ale postului de comanda, trei detalii ale motorului cu aburi, o imagine a structurii corpului, o imagine a boghiului motor si a celui purtator, toate identice automotoarelor romanesti! Enjoy!
 
Super!
Multumesc pentru detaliile acestea grozave. Sunt foarte importante pentru construirea unei machete.
 
Dragii mei,

o sa scriu un post mai lung si sper sa aveti rabdare sa-l cititi si, mai important, sa nu trageti concluzii pripite. Plecati de la premisa ca sunt bine intentionat.

1. incercati sa faceti distinctia intre automotoarele CS facute pentru diverse administratii din lume si cele pentru Romania. Au fost multe tipuri, plecand de la o baza comuna. S-au construit pentru UK dar si pentru coloniile britanice din Africa si Orient, dupa cum dorea propitarul. Daca urmariti mai multi iepuri .... nu ajungeti la destinatie. E utila o discutie despre aceste automotoare insa, ma repet, doar baza si conceptul erau comune cu ale CFR. Blueprint-ul din pagina anterioara e folositor in masura in care trebuie inteles conceptul insa in afara de boghiul nemotor si conceptul general trebuie sa fim intelepti, si nu am nicio indoiala ca sunteti, sa realizati ca ce am avut noi era...pe aproape.

2. administratia CFR avea un bun obicei candva. Vedea un model in lume, facea un caiet de sarcini si il trimitea la producator. De aia Pacificul CFR semana cu S3.6 dar nu "rasare". E pe acolo dar cand vrei sa faci o macheta derivand din S-ul teuton vezi ca nu poti sa folosesti mare lucru. Modelele erau construite dupa specificatiile CFR, dupa nevoile noastre, asa cum erau ele atunci. Bune, rele...areau ale noastre. Poate mosul lui nea Marin, plecand cu papornita plina de praz din Calafat la Craiova nu avea nevoie de geamurile cu deschideri mari precum avea nevoie beduinul care folosea automotoare CS la granita Saharei. AC nu exista, deci deschiderea geamurilor era extrem de importanta cand iti bate desertul in traverse, dar pe plaiuri muntenesti nu era mereu nevoie. Automotoarele noastre ..erau ale noastre. Da, toate aveau un compartiment de conducere, un compariment pentru caladarea verticala si evident...unul de pasageri. Ca de asta era nevoie. Cum aratau ele, cat de mari erau....hmmmmm.

Pai avem poze pe internet. Minunata inventie ! Dar ele prezinta diverse produse ale uzinelor CS. Daca eu scriu undeva, seamana cu un automotor Malaxa, la ce va ganditi ?
La seria 77, seria 750, seria 1000, la cele 200 buc provenite din vagoane de calatori si care erau de X feluri ?
Vedeti, cam asa e cu automotoarele astea. O sa gasiti pe internet z variante insa noi avem o brosura faina a lui Zanescu numita "Automotoarele la CFR" tiparita in '37 parca si care era disponibila gratis candva ca pe forumul Transira. Nu mai e acolo, nu-i pacat. Vreo doua exemplare le am in biblioteca. Avem acolo poze alb negru cu interioarele, pe clase, avem poze cu sala masinilor (stiu, e un termen din marina) etc...

Si, pentru ca erau o noutate la CFR, avem ceva poze, postate de mine mai sus, aparute in presa romana. Si, subsemnatul mai are niste poze din presa britanica, o schita a unitatii simple destul de buna sa scoti ceva ok (cu dimensiunile in sistem anglo-saxon, dar nu-i suparare ca avem conversie pe cel mai simplu telefon azi). Nu le-am postat la subiect nu pentru ca nu vreau ci pentru ca mi se cere ajutorul la multe subiecte, public sau in privat, si jur ca nu am timpul fizic sa ma impart desi imi doresc sa ajut pe cat mai multi.

Cineva a pronuntat aici un cuvant magic: "macheta". Daca cineva se incumeta sa scoata un model, nu ma intereseaza de care, printat, holograma, proiectie pe cer (glumesc) eu il ajut cu placere si postez ce am. Cred ca se gasesc doritori. A circulat prin Ardeal prin Moldova si Muntenia. Ii impacam pe toti cei care doresc un subiect inedit de epoca 2....Mai putin pe prietenii dobrogeni ca parca pe acolo nu a fost.

O unitate simpla cred ca merita facuta si la HO si la N. Eu fiind un modelist teoretician nu ma pronunt. Cred insa ca un print mi se pare mai potrivit decat adaptarea a ceva existent pe piata si care necesita atatea modificari ca....iti piere "cheful"....

Luati textul meu asa cum e. Sunt un pasionat de istorie CFR si de aceste automotoare in special de multi ani si care cumva nu vreau sa vad ca va pierdeti resursa de timp, a naibii de importanta azi, cautand automotoare CS prin Palestina, Algeria, etc...Nu e o gluma, variante ale acestor automotoare au circulat si acolo....dar...erau destul de diferite de cele care circulau pe la Segarcea, Piatra Neamt sau Dej.
 
Orice ajutor e bine venit, a nu se intelege gresit !

Ce incerc sa spun este ca din 2011 cand am scris ca nu exista o schita frontala au trecut ceva ani timp in care in umilele mele cautari am gasit si alte materiale care pot completa ce avem deja pe forum. Inclusiv o imagine cu automotorul romanesc in timp ce era imbarcat pe nava spre Romania si se vede bine si capatul.

Doar la boghiul motor inca nu sunt 100% lamurit, dar in timp...

Pur si simplu vreau sa va scutesc de o munca in plus si sa va spun ca am mai gasit putin material si o mana iscusita poate sa scoata niste planuri decente pentru o macheta CFR.

Nu era o gluma cu beduinii. Sunt diferente intre automotoarele CS construite ptr Australia, India, Algeria etc...ale noastre au geamurile mai mici ! Cele frontale insa mi se par mai inalte si erau prevazute in partea superioara cu deschideri care sa permita aerisirea postului de conducere.

Eu recunosc, sunt interesat de cele care l-au dus pe nea Marin la Craiova si apoi acasa.

Modelul RTM este Malaxa 1000.
 
Absolut de acord cu tot ce a scris prietenul Catalin mai sus!

Imaginile automotoarelor Sentinel din alte parti trebuie luate doar cu titlu de inventar si comparate cu pozele "alor noastre" si vazut ce se potriveste si ce nu.
Inclusiv imaginile din interior, cu cazanul si cu altele.

Pe de alta parte, cred ca detaliile de boghiu si de motor raman valoroase pentru cineva care vrea sa modeleasca un automotor romanesc fiindca acele detalii erau practice, ale constructorului si nu cred ca automotorul britanic avea complet alt fel de motor decat cel romanesc, de exemplu. Pentru ca nu era nevoie sa fie diferite.

De asemenea, sunt absolut de acord cu ideea unui corp de automotor printat - mi se pare o solutie mai corecta decat sa cumperi un corp de automotor de aiurea si sa incerci sa-l adaptezi pentru CFR. NU MERGE!

Un corp printat pus cu un sasiu japonez Tomytec ar putea face un automotor romanesc foarte frumos la scara N si o prezenta deosebita pentru dioramele noastre. Marturisesc ca visez de mai multa vreme la asa ceva.

Brosura automotoarele CFR de care pomeneste Catalin, impreuna cu planurile englezesti sunt o buna baza de plecare. Va marturisesc ca in momentul de fata singurul punct neclar in ceea ce ma priveste este acesta: sa nu radeti, e un detaliu, dar un detaliu important: pe putinele poze pe care le avem cu automotoarele romanesti se vede o inscriptie cu alb pe botul automotorului. Ei bine, n-am reusit inca sa-mi dau seama ce scrie acolo. O fi numarul automotorului? o fi inscrisul CFR? o fi sigla Sentinel-Cammel? Voi ce parere aveti?
 
Se poate pleca de aici :

19105518_10212885471200980_8001362957014164107_n.jpg


Cotele sunt in sistemul anglo saxon, asa cum sigur ati observat.

Evident se poate studia optional si planul postat anterior si acum sters, care era al automotoarelor CS livrate liniilor Tasmaniene ( Australia), asa cum bine scria Dorin.

Dorin, nu reusesc sa inteleg ce scrie acolo, cred ca e inscriptia de revizie a cazanului, desi e un loc complet nepotrivit pentru. Ceva de tipul "rev expira" apoi un tabel cu o linie si doua coloane...
 
SI vagoanele aveau acea caseta. Era pozitionata langa burduf, in general deasupra tampoanelor.
Deasupra casetei scria "REV. INCALZ"
In caseta era trecut atelierul care a facut revizia si data.
 
Multumesc Florin ptr confirmare !

Era o banuiala, bazata mai mult pe forma generala decat pe o descifrare a inscriptiei. Super ! Uite cum impreuna stergem praful de pe vechile poze.
 
Am inteles ca e un automotor diferit, ca nu e bine ce am desenat, asa ca... ce rost are sa umplu topicul
 
Cătălin, pot speră că o să ajung să văd lucrarea "Automotoarele la CFR"?

On-topic: Chode nu e prima postare pe care o ștergi, așa ai făcut și la topicul meu despre Călugăreni.
 
ICRA post_id=163358 time=1497470528 user_id=1819 a spus:
Cătălin, pot speră că o să ajung să văd lucrarea "Automotoarele la CFR"?

Da, ti-am trimis lucrarea pe mail. Lectura placuta !

Cred ca am uitat sa scriu mai sus, schita postata de mine este a automotorului unitate simpla CFR (501) asa cum era prezentat in presa britanica.
 
Salve!
Da, cred ca e a doua oara cand am sters...chiar nu stiu, s-ar putea sa mai fi sters si altele, editat. La topicul Calugareni nu parea sa va intereseze garnitura mea, am crezut de cuviinta ca e mai bine sa nu ma amestec in topicul respectiv. Daca exista materialul pentru acest automotor, de ce sa postez eu greseli, incercari. Nu sufar de mania persecutiei, sunt practic. Si uite asa am poluat iar topicul cu explicatiile. Ma tirez sa lucrez la macheta. Ave!