Salut din nou,
Cu referire la culorile DA 001: da, schema ei era sigur diferita de DA 002. Avem doua poze color ale locomotivei in starea originala si eventual folosindu-ne de amandoua am putea lamuri putin culorile folosite. Este intai portretul original de fabrica al locomotivei, adica asta:
Schema coloristica sugereaza tonalitati de albastru, fapt care urmat ad-literam duce la schema coloristica adoptata pentru re-vopsirea locomotivei originale DA 001 de la Dej.
Exista insa o a doua fotografie originala a locomotivei, din faza de teste pe linie in Elvetia, care arata asa:
Este in mod evident aceeasi locomotiva - vezi numarul - insa iata ca aici culorile sunt cu totul altele, mult mai apropiate de culorile locomotivelor ulterioare produse la Craiova.
Concluzia care s-ar impune este ca prima poza (portretul oficial) este un pic supra-expus si virat in albastru si probabil ca locomotiva era mai degraba vopsita in nuante de gri-albastrui (partea inferioara) si gri albastrui deschis, cu o usoara tenta spre verde la partea superioara. Dunga alba este incadrata intre doua linii subtiri de un gri mai inchis, din aceeasi familie cu gri-ul partii inferioare. In ceea ce priveste rosul grinzii tampoanelor, aici se urmeaza o indelunga traditie feroviara, preluata de la englezi, unde in mod traditional aceasta se vopsea in rosu ca o amintire a infamului red-flag act, care impunea candva ca in Marea Britanie orice vehicul automotor cu aburi sa fie precedat de un om alergand cu un steag rosu in mana, pentru a anunta pe toata lumea ca urmeaza sa apara un vehicul periculos! Rosul folosit ar trebui sa fi fost asa numitul signalrot, RAL 3001 asa cum arata site-ul acesta: http://wikivisually.com/lang-de/wiki/Eisenbahnfarben care din pacate se refera doar la culorile folosite in Germania, nu si cele adoptate de Elvetia, tara de origine a locomotivelor noastre.