Istoria feroviara a Constantei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Imaginea din colectia Florin Cicos surprinde una din motonavele gemene Basarabia sau Transilvania (silueta eleganta, alba din planul doi). Tinand cont ca navele au fost livrate in 1938 imaginea este din intervalul 1938 - 1941, an in care navele si-au inceput surghiunul...
Jos, langa vagoane, un locotractor....
 
Pentru cei mai putin avizati, vorbim despre asa ceva:

d9sxtqyhq4zkktmc7.jpg


In poza, un pliant publicitar al SMR ce prezinta motonava Basarabia, nava-sora a motonavei Transilvania. Basarabia a fost "imprumutata" de rusi odata cu tinutul respectiv si si-a sfarsit zilele sub pavilion sovietic. Si da Catalin, tocmai voiam sa te intreb, ceea ce vedem in spatele vagoanelor este un locotractor. As fi crezut initial ca este un locotractor Breuer insa acelea au trei ferestre pe fatada, cel din poza are numai doua deci ar fi mai degraba un 20 Malaxa?
 
Imaginea apare intr-un reportaj din 1920 despre refacerea podului de la Cernavoda dupa 1919. Interesanta este drezina si vagonetele de inspectie din trenul de proba.
drezina%20pe%20pod%20la%20Cernavoda.jpg
 
Bună ziua. Nu mai știu sursa,îmi cer scuze dacă s-a mai postat , dar am fost putin spus entuziasmat când am văzut clădirea și firma. Acum parcă e o cafenea. Constanța, Piața Ovidiu, fosta Independentei, privind dinspre muzeul de Istorie. Respect
 

Atașamente

  • ciwl.jpg
    ciwl.jpg
    215,6 KB · Vizualizări: 467
Originalul color e in Bundesarchive.de, dar variante circula si se vand pe ebay... Este din 1941. Da cladirea exista, ce destinatie are insa nu stiu.
CIWL a avut baza in toate orasele mari, cu atat mai mult Constanta unde opera cu Orient Express. Detalii gasesti in subiectul "CIWL in Romania". Ei practic furnizau WL si WR pentru CFR, motiv pentru care erau prezenti si vindeau rezervari in orasele mari ale Romaniei inca din sec XIX.
 
Revin cu o poza de pe net. Este cumva halta Ovidiu? Stima
 

Atașamente

  • p46d_-_halta_poarta_1.jpg
    p46d_-_halta_poarta_1.jpg
    93,2 KB · Vizualizări: 1.891
Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Sursa Okazii.ro. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Aburoase în port și remiza
 

Atașamente

  • Image4.jpg
    Image4.jpg
    140,9 KB · Vizualizări: 1.865
  • Image3.jpg
    Image3.jpg
    173,7 KB · Vizualizări: 1.865
Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Sursa Okazii.ro. Dacă au mai fost postate,cer scuze. O imagine care completează 2 vederi anterioare cu zig zagul de coborâre în port. În spate eu vad doar unul din atelierele DBSR
 

Atașamente

  • Image5.jpg
    Image5.jpg
    34,2 KB · Vizualizări: 1.864
Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Sursa Ocazii.ro. Vechea Gara maritimă
 

Atașamente

  • gara.jpg
    gara.jpg
    98,9 KB · Vizualizări: 1.861
Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Sursa se vede pe poza. Orient expres? Stima
 

Atașamente

  • Image7.jpg
    Image7.jpg
    144,3 KB · Vizualizări: 1.859
Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Sursa Ocazii.ro. Ce caută atâtea vagoane de pasageri în port? Din câte știu eu, doar OE ajungea la gara maritima pentru legătura cu Istanbulul prin navele SMR.
 

Atașamente

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    131,6 KB · Vizualizări: 1.856
Re:

<r><QUOTE author="victorian"><s>
victorian a spus:
</s>Salut Vali, <br/>
<br/>
Hartile din perioada respectiva pot sa fie un pic inselatoare in sensul ca uneori se preluau pe ele niste chestii care in mod cert existau numai in faza de proiect. <br/>
<br/>
Este cazul liniei spre "Vii, Tekir-Ghiol si Mangalia". Linia spre Vii exista deja, dupa unele surse s-ar fi extins linia spre Techirghiol inainte de primul razboi mondial; dar mai departe, spre Mangalia linia s-a inceput in 1916 si s-a dat in folosinta abia in deceniul al 4-lea al aceluiasi secol. Deci linia aceea nu avea cum sa ajunga pana la Mangalia, ea se oprea de fapt la Vii unde era capat de linie. <br/>
<br/>
De asemenea, linia spre "Canara" este linia de legatura spre port catre tunelul de coborare facut de Anghel Saligni, care insa nu era facut inca la momentul desenarii hartii, deci apare acolo numai pe post de desen. In schimb nu e imposibil ca pe malul portului de azi sa fi fost la un moment dat undeva o cariera careia i s-ar fi spus "la Canara". Ma tem ca nu vom sti niciodata cu precizie ce voia sa spuna desenatorul hartii respective, asa ca mai bine o lasam asa... <E>:roll:</E><e>
</e></QUOTE>
Sper sa fie de folos. O harta rutiera din 1938. Sursa ebay</r>
 

Atașamente

  • canara.jpg
    canara.jpg
    200,9 KB · Vizualizări: 1.856
Sintetizeaza un pic intrebarile ca sa nu se piarda prin subiect :)
In gara din port ajungeau si trenurile accelerate si parte din trenurile de persoane. Zilnic erau trenuri care coborau in port. OE parca doar de 2-3 ori pe saptamana, depinde de ani. Spre exemplu trenul accelerat Buzau-Constanta Port ( nr 6-7, conform MT 1902) mergea direct in port. Nici macar nu oprea in gara mare, intea direct pe Z ul de coborare....

Vagoanele sunt ale CIWL deci da, poate sa fie OE dar poate sa fie si un tren special cu vagoanele lor care se inchiriau de cate ori cineva avea nevoie. Delegatii oficiale, chiar Casa Regala....

M-am uitat acum in viteza prin mai multe MT de la 1895 pana prin anii '30 si nu pot sa ti dau un raspuns 100% cu halta Ovidiu. Este cu siguranta capatul din dreapta al Z ului, azi undeva "sub" statuia lui Saligny, dar nu mai stiu daca acolo a existat si o halta... prin mersurile de tren pe care m-am uitat acum nu am gasit nicio oprire pe Z... Stiu ca am mai discutat aici pe forum despre ilustrata aia, dar nu mai stiu pe unde.
 
Salut Catalin. Mulțumesc pentru răspunsuri. Poate par nerăbdător, dar sunt plecat pe mare, și pot sa postez doar când mai prind și eu semnal de Europa. :) Sunt interesat în special de aceasta iluzorie halta Ovidiu, care este marcata cu un copac în toate vederile vremii,dar se ascunde bine. Când vin acasă în marte voi lua zona la pas. O zi frumoasa. Stima
 
Revin cu părerea mea personala despre această halta. În poza postata mai devreme, în spatele perechii de pe șină se vede clar bastonul capitaniei. În stânga urca un domn dinspre faleza. Am indicat prin săgeți clădirea, scara de acces, balustrada, și dâmbul de la capătul liniei. In ultima poza, cea cu vagoanele, se observa ca zona unde astazi este statuia este schimbată, multe case au dispărut, pe exteriorul cladirii din stanga este o urma de constructie, dambul a disparut si panta tinde sa coboare usor spre mare. Repet, în viziunea mea. Originea pozelor ebay. Stimă
 

Atașamente

  • capitania.jpg
    capitania.jpg
    135,7 KB · Vizualizări: 1.825
  • capitania 2.jpg
    capitania 2.jpg
    135,6 KB · Vizualizări: 1.828
  • vagoane.jpg
    vagoane.jpg
    167,6 KB · Vizualizări: 1.826
Viziunea ta se poate sa fie foarte corecta !
Nu te contrazic, zic doar ca nu am gasit un tren care sa opreasca acolo...
Uite, tinand cont de interesul tau pentru aceasta halta o sa ma uit prin ale mele hartiute si promit ca revin cu un raspuns.

Tinand cont de limitarile tehnice, faci o treaba buna !