Pacific 231.041

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare. Am refacut domul, nu prea imi placea cum arata. Stima
 

Atașamente

  • Gedc5201.jpg
    Gedc5201.jpg
    168,9 KB · Vizualizări: 2.344
  • Gedc5202.jpg
    Gedc5202.jpg
    125,3 KB · Vizualizări: 2.336
  • Gedc5203.jpg
    Gedc5203.jpg
    124,1 KB · Vizualizări: 2.339
Re:

<r><QUOTE author="cosmin78"><s>
cosmin78 a spus:
</s>Epuratorul functiona numai cu procesul de decantare-filtrare sau avea si ceva substante care curatau chimic apa?<e>
</e></QUOTE>

Epuratorul contine cateva site/casete prin care apa curge succesiv in plan orizontal cu o viteza mica ce permite decantarea. Apa intra de la injectoare, incalzita, prin robinetii superiori in caseta, sa-i zicem numarul 1. Cand aceasta se umple, apa trece prin niste ghidaje in caseta 2, si tot asa pana la ultima. In epuratorul pe care il reproduce colegul nostru ( si care are 1965/ 565mm) sunt 6 casete de decantare. Cand apa trece si de a 6 -a caseta, preincalzita din injector si cu temperatura optima datorita aburului ce vine de la cazan prin ventilul frontal ( cel de langa sine) cade vertical in caldare printr-un ventil ce nu se vede in poze ptr ca este sub mansonul de tabla dintre caldare si epurator. <br/>
<br/>
Viteza scazuta de admisie a apei in epurator, temperatura ridicata din acesta, sistemul de trecere succesiva a apei din caseta 1 pana in caseta 6 sunt elemente suficiente ptr a scapa de duritatea temporara a apei.</r>
 
Bună seara. Am mai lucrat câte ceva în limita timpului disponibil. Vă salut cu respect. Multe mulțumiri pentru explicațiile detaliate. Ați putea sa îmi spuneți ce sunt acele piese de pe camera de fum, arată că niște ghinde . Spor
 

Atașamente

  • Gedc5221.jpg
    Gedc5221.jpg
    209,5 KB · Vizualizări: 2.191
  • Gedc5224.jpg
    Gedc5224.jpg
    183,1 KB · Vizualizări: 2.194
  • Gedc5226.jpg
    Gedc5226.jpg
    218,1 KB · Vizualizări: 2.190
Sunt dispozitive care folosesc abur de la cazan ( cand regulatorul este deschis) pentru a asigura lubrefierea sertarelor blocului motor. Daca pompa de la pervaz foloseste miscarea rotilor, aici se foloseste aburul ptr a "misca" uleiul din rezervor spre punctele de ungere.
 
Bună dimineața. Atașez câteva poze cu mașinile în lucru. Multă stimă
 

Atașamente

  • 20161110_215326.jpg
    20161110_215326.jpg
    92,3 KB · Vizualizări: 2.101
  • 20161110_215255.jpg
    20161110_215255.jpg
    78,9 KB · Vizualizări: 2.099
  • 20161115_233326.jpg
    20161115_233326.jpg
    60,9 KB · Vizualizări: 2.100
Grătarele gata. Stimă
 

Atașamente

  • 20161123_191242.jpg
    20161123_191242.jpg
    149,1 KB · Vizualizări: 2.063
  • 20161123_191252.jpg
    20161123_191252.jpg
    181,4 KB · Vizualizări: 2.065
  • 20161123_191321.jpg
    20161123_191321.jpg
    178,7 KB · Vizualizări: 2.062
Ai lucrat ceva, nu gluma! Spor pe mai departe!

In imaginile de fabrica, masinile 142.xxx nu au tampoane cu arc volut ,ci varianta moderna, parca Siegel se numesc. Daca ai putea sa le schimbi, avand in vedere ca ai modificat traversa frontala, ar fi un punct in plus pentru realismul modelului.
 
cosmin78 a spus:
In imaginile de fabrica, masinile 142.xxx nu au tampoane cu arc volut ,ci varianta moderna, parca Siegel se numesc. Daca ai putea sa le schimbi, avand in vedere ca ai modificat traversa frontala, ar fi un punct in plus pentru realismul modelului.

142.074crop_zpsm9dkluge.jpg
 
Bună dimineața. Revin cu un mic progres. Ați putea sa îmi spuneți la ce servesc acele capace rombice de pe cilindri/pistoane cât și cele din fata ferestrelor? Modelul Br57 original avea niște flanșe în partea din spate a cazanului si cate 2 in zona pistoanelor. Am vazut ca la CFR majoritatea locomotivelor cu abur aveau aceste capace din alama. Mentionez ca una are domurile facute de mine,la cealalta sunt reciclate. Am scos benzile de prindere, pareau grosolane. Voi merge pe varianta vopsit.Multă stimă
 

Atașamente

  • 20161126_231002.jpg
    20161126_231002.jpg
    151,9 KB · Vizualizări: 1.232
  • 20161126_230945.jpg
    20161126_230945.jpg
    140,2 KB · Vizualizări: 1.233
Mulțumesc încă odată Catalin. Trebuia sa scriu marchiza dar nu îmi venea cuvântul în cap. Era sa scriu chioșc ca la submarine. :) . Atașez poza cu capacele peste flanșe. Ce rol au aceste flanșe? Pentru curățat focarul oare? Sau testat cazanul? Mult respect
 

Atașamente

  • capace.jpg
    capace.jpg
    107,3 KB · Vizualizări: 1.200
Aaaa. Ok, lamurit.
E acelasi lucru in ambele poze doar ca la anumite locomotive se monta o masca, mai mult cu scop estetic. Ele duc peste cutia de foc (acesta se termina chiar sub ele) si ofera acces la elementele de sustinere a focarului.
Cauta pe forum, rubrica planuri/ 230 cfr. Am pus acolo schita unui 230 ( sora ptr calatori a 50.1, cu care imparte multe elemente comune, inclusiv caldarea).

1_zps44a49478.jpg
2_zps23d4dbb3.jpg
3_zpscf7fdd49.jpg
 
Mulțumesc Catalin. Am dat o mana de verde oliv și una de lac satinat. Sunt destul de mulțumit. Urmează conductele. Am eliminat tancul din partea stanga a modelului inițial.
 

Atașamente

  • 20161128_181355.jpg
    20161128_181355.jpg
    165,6 KB · Vizualizări: 1.153
  • 20161128_181417.jpg
    20161128_181417.jpg
    172,5 KB · Vizualizări: 1.151
ce cod are vopseaua "verde oliv" pe care ai folosit-o ? Interiorul marchizei cum il faci ? La asa lucrare finuta cred ca faci ceva si vopsirea interioara, mai ales ca la cabinele deschise se vede bine acel spatiu....
Felicitari pentru curajul de a aborda epoca 2 ! Stiu ca Gam3 mai are un 230 in lucru... Ma bucur sa vad ca ati abordat si epoci mai mici. Sa vad insa cine are curajul sa foloseasca primul si semnalizarea luminoasa corecta a acestor locomotive, conform cu instructiile vremurilor ... :D