Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Re: Caile Ferate

S-a încercat și rodajul, respectiv rulare înainte / înapoi cu viteză moderată etc., dar manifestările audio nu au dispărut :p
Cunoașteți o simpatică lege a lui Murphy, care spune că "un lucru se declară perfect atunci când mai are nevoie de câteva mici corecții, iar efectuarea acestora îl vor compromite total" ? :D
Din aproape în aproape, (cred din nou că) am identificat sursa cârâitului, respectiv angrenajele roților tenderului. Astfel am observat că nu erau unse nici lagărele roților tenderului, nici roțile dințate și nici axele acestora, deci... le-am uns EU generos cu o unsoare siliconică pe care o mai folosisem cu succes în cazuri similare. Spre marea mea bucurie, cârâitul a dispărut total :cool:
Foarte încântat, am plasat din nou BeRea39 pe ovalul temporar de cale ferată și am lăsat-o în funcțiune cu viteza 14 (din 28). A dat ea niște ture foarte frumos, după care a început să se tot oprească brusc cu farurile stinse, iar după circa o secundă își aprindea farurile și pleca mai departe, iar se oprea etc. Da'asta ce-o mai fi?!
Rapid BeRea39 s-a întors pe rollertester și am căutat CV30. De ce tocmai acesta? Fiindcă locomotiva este înzestrată cu un decodor train-O-matic, iar CV30 ne spune dacă a fost ceva în neregulă în timpul funcționării. Surpriză!!! Am găsit valoarea 1, adică scurtcircuit la motor! De unde așa ceva, din moment ce am avut grijă să lucrez corect și să nu se atingă nimic?! Atunci m-am uitat mai bine la ecranul Tomprogrammerului și am observat un curent consumat de peste 600mA :confused:
Asta-i bună!!! De unde și până unde asemenea curenți?!? La mersul în ambele sensuri se absoarbe acest curent foarte consistent, dar protecția la scurtcircuit se declanșează numai la mersul înainte. Prin comparație, BeRea17 Fleischmann consumă doar vreo 120mA, cu luminile aprinse și cu sunetul oprit, la aceeași viteză 14 din 28. Tenderele locomotivelor BR39 și BR17 sunt acum identice, datorită operațiilor descrise anterior.
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

<t>Praf de carbune pe rotor. Se desface motorul, se sterge rotorul cu alcool isopropilic si se rodeaza apoi in aer motorul fara sarcina, conectat la o baterie de 9V. (5min)<br/>
<br/>
Dupa asamblare, rodaj pe sine (curate) 60min (2x30 sau 4x15), la 3/4 din viteza maxima. Motorul se incalzeste nitel, dar nu se incinge.</t>
 
Re: Caile Ferate

În momentul de față, ambele locomotive Fleischmann sunt în perfectă stare de funcționare și sunt din nou găzduite în cutiile lor :cool:
Practic, eu descrisesem o versiune mult scurtată a operațiunilor, care fuseseră mult mai ample - schimbate motoarele pe șasiuri, inversat șasiurile între cele două locomotive, montări/demontări etc. Printre aceste multe operațiuni, la loc de cinste (daaa, sigur :D) se află ungerea cu unsoarea aceea siliconică :p, ceea ce a declanșat frânările acelea foarte intense și, deci, creșterea foarte drastică a curenților absorbiți de motoare :oops:
Atât motorul nou, cât și cel identic aflat deja în tenderul BeRii17, sunt OK și, singure, absorb curenți de 150-180mA. Din cauza unsorii respective, angrenajele au devenit foarte greu de mișcat și, deci, curenții au crescut foarte mult. Am pulverizat pe angrenaje spray Kontact cu alcool izopropilic, iar situația a revenit la normal :cool:
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

Din aceeași cutie cu piese au mai apărut următoarele:
P1180136-BR50-Roco_zpsyb5wwsip.jpg

1) una bucată cazan complet BR50 cu deflectoare Wagner, cu numărul 50.2487;
2) una bucată semi-carcasă tender BR50, cu numărul 50.2487;
3) una bucată set 3rei capace sertare BR50.
Găsiți continuarea aici :)
 
Ultima editare:
Re: Caile Ferate

Astfel, piesele din pachetul sus-menționat au contribuit la îmbunătățirea următoarelor mijloace fixe din patrimoniul Căilor Ferate "La Ursu":
1) cisternă Piko - mecanisme de cuplare apropiată Fleischmann;
2) locomotivă diesel BR112 Roco - pluguri de zăpadă;
3) locomotivă cu aburi BR39 Fleischmann - motor tender, șasiu și element de prindere, toate noi;
4) locomotivă cu aburi BR50 Roco - cazan cu deflectoare Wagner și carcasă inferioară tender, ambele noi.
Acum poate fi declarată rezolvată această mega-acțiune, deci toate aceste mijloace fixe intră înapoi în cutii și își reiau locurile din dulap, până la următoarea (re)instalare a susnumitelor căi ferate :cool:
 
Ultima editare:
Căile mele ferate continuă perioada de pauză din motive obiective. Totuși, în ateliere a fost de curând în vizită o frumoasă & spectaculoasă locomotivă cu aburi BR05 Liliput pentru digitalizare și dotare cu generator de fum Seuthe11. În măsura în care timpul îmi va permite, voi prezenta această lucrare.
 
A fost o poveste întreagă cu semnalizarea capătului acestui tren...
Eu voiam să plasez lumini capăt-de-tren ("tail lights", "marker lights", "Zugschlusssignal", "feux fin-de-convoi" etc.) pe unul dintre vagoane, chiar rezolvasem și culegerea tensiunii de la boghiuri, dar... m-a apucat dorința de a respecta realitatea (ceea ce nu se întâmplă în fiecare zi, ar putea spune gurile rele :D). Astfel, am căutat pe internet imagini reale și m-am sfătuit cu câțiva dintre amicii noștri miniferoviari și am ajuns la concluzia că pe acest tren nu se potrivesc felinarele Viessmann nr.art.5069 pe care le pregătisem, mai adecvate fiind plăcuțele reflectorizante Brawa nr.art.2231, pe care le-am montat.
 
Salutări tuturor! N-am plecat nicăieri, nici eu și nici colecția mea :)
Chiar dacă de ceva vreme Căile Ferate "La Ursu" se află în conservare, activitățile din ateliere au continuat (venerabila BR64 Guetzold, dieselachea BR130 "Ludmilla" Piko, aburoasa BR39 Fleischmann etc). De asemenea, datorită colaborării foarte reușite cu Crystyv (căruia îi mulțumesc încă o dată pentru amabilitate, profesionalism și promptitudine
41.gif
), colecția mea de poze de pe photobucket (scris intenționat cu literă mică) este acum transferată aproape în întregime pe storage.lokomotiv și linkurile sunt redirecționate către acestea.
 
  • Like
Reacții: anvo5555 și SSL
La căile mele ferate a mai sosit vagonul transcontainer Roco nr.art.76630 care îmi place foarte mult, dar căruia totuși i-am găsit un nod în papură, respectiv tampoanele complet roșii care mi-au părut nenaturale. Atunci mi-am amintit că aveam prin cutii un set de patru tampoane negre și, găsindu-le relativ repede, am constatat cu mare bucurie că au exact aceeași formă cu cele roșii sus-menționate! Înlocuirea a decurs fără probleme, așa că... iată niște imagini edificatoare :cool:
IMG_000125_tampoane_negre.jpg

IMG_000128_tampoane_negre.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero și SSL
La căile mele ferate a mai sosit vagonul transcontainer Roco nr.art.76630 care îmi place foarte mult, dar căruia totuși i-am găsit un nod în papură, respectiv tampoanele complet roșii care mi-au părut nenaturale.
[...]

Dar la vagonul real, dupa care a fost facut modelul, ce culoare au tampoanele? In plus, "nenatural" e tot vagonul, asa ca nou iesit din fabrica. Sau aplici regula suprema in modelism - "cathedra mea, regula meae"? ;)
 
  • Like
Reacții: mpursu
... i-am găsit un nod în papură, respectiv tampoanele complet roșii care mi-au părut nenaturale. Atunci mi-am amintit că aveam prin cutii un set de patru tampoane negre și, găsindu-le relativ repede,
Sa fie exact ca originalul trebuie sa vopsesti cu negru si flanșa de prindere a tamponului.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Garnitura DB Cargo revine :cool:
IMG_001258.jpg

IMG_001259.jpg

IMG_001260.jpg

IMG_001261.jpg

IMG_001262.jpg

IMG_001263.jpg

IMG_001264.jpg

IMG_001265.jpg

IMG_001266.jpg

IMG_001267.jpg

IMG_001268.jpg

IMG_001269.jpg

IMG_001270.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/EnAuwjdo_RM]View: https://youtu.be/EnAuwjdo_RM[/img]
 
Ultima editare: