Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Horia, m-am referit strict la tipul de acoperis, nu ca vagonul CFR ar avea legatura cu modelele amintite.

Dan.
Probabil ca da. RCF era vagon de carne cu suprafata podelui sub 19 m2 si putea circula in regim de viteza S (80-100 km/h. Seria noua era ICMS 00 53 8067 000-9
 
Horia, m-am referit strict la tipul de acoperis, nu ca vagonul CFR ar avea legatura cu modelele amintite.

De acord cu tine, insa nu as fi sigur ca la CFR nu s-a ratacit si vreun vagon DRG Grupa 26 cu 8 compartimente. Pana nu gasim poze cu toate... :D
 
CFR = mereu surprinzator :D
Nu mutam la vagoane de calatori istorice tot ce s-a scris astazi?
 
Ba mutam pentru ca informatia este interesanta si merita sa ramana, insa nu aici ;)

De la poza lui Cosmin (inclusiv) incoace, nu?
 
Iarasi de la Trotskee, 150.1077 la Targu Mures in 1968.
Florin, vezi vagonul de posta/bagaje dupa Dimitrov, in planul indepartat al imaginii... :)

s-l1600.jpg


http://www.ebay.co.uk/itm/35mm-Slide-CFR-Romania-Railways-Steam-Loco-150-1077-1968-Original-Tirgu-Mires-/371696667609?hash=item568ad90bd9
 
Poza a mai fost la vanzare. S-a vandut cu 47 lire.
Vagonul este un ex german. Poate in timp mai apar alte poze si vom vedea mai bine vagonul.
 
Imagini de catalog (Henschel)

CFR 223 "Sulita" (ulterior renumerotata 606) si CFR 1498



CFR 1610 si CFR 1369



Pacific 231.066 , a 19.000-a locomotiva construita de Henschel

 
Regal CFR pe drehscheibe-online.

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8157824,8158365

In prima imagine apare si o locomotiva T9.3. Am vazut un vagon clasa 1 interesant in poza "Bild 27: Hier hat unser Fotograf 230.305 bei der Ausfahrt aus einem unbekannten Bahnhof festgehalten."
 
Da. Mai apare in niste imagini, parca si pe forum s-a vorbit despre el.
 
Poti sa-i spui cum vrei, insa asta nu-l face "mai" sau "mai putin" rar. Faptul ca nu cunosti decat una, doua sau douazeci de imagini cu un asemenea vagon nu il face mai special. :-?

Toate vagoanele DRG din Grupa 26, fara exceptie, au avut acoperisul in aceasta forma, prefigurand Grupa 28/29, insa cutia ca la Grupa 23. Este o familie de vagoane germane la fel de cunoscuta precum celelalte din anii 1920-40.
 
nu mai stiu daca am postat imagine...140.306

18216903_2276048079286157_2509088517585695561_o.jpg


o sa mai subliniez (inca o data:)) sobrietatea vopsirii in epoca 2, fara urma de fantezii cu alb. Subliniez si semnalizarea corecta a epocii cu alb doar la felinarul de pe "piept", rosu jos.

Colectia Florin Cicos, Romania in negru pe alb.
 
Din imagini reiese culoarea neagra pe toata masina (partea superioara) ... conform normelor in vigoare din acele vremuri, nu ar fi trebuit sa fie verde cu negru?
 
Cosmin, revenim la ce tot spun, ca regula la noi nu era regula. Da, conform normativ, da, poza e luata in timpul cat regula verde era in vigoare. Dar, exceptand doua exemplare de Pacific din seria a doua, mai multe surse (inclusiv ITF) mentioneaza ca masinile au fost livrate...negre....

din poze (macar cele din ITF) iti dai seama ca de fapt nu era o regula vopsirea, vezi si pozele puse de mine la alte subiecte. Da, Pacificurile din poza de mai sus sunt negre.
 
Sper sa gasesc la un moment dat ceva scris referitor la aceste "derogari" de la regula.
Exista un normativ in vigoare din 1929 si cu toate acestea avem locomotive fotografiate la iesirea din uzina (predarea catre CFR) in negru. Avem 230 vopsit verde, avem 230 vopsit negru in acelasi an. Idem 50.1, ca sa vorbesc doar de seriile mari. Si vorbesc, repet, de constructii noi.

Nu mi-a fost deloc clar de ce a existat aceasta situatie si sper candva sa gasesc o explicatie logica, scrisa.

exemplu:

230.132 negru si verde vs 230.142 neagra....ambele locomotive sunt pozate la iesirea din uzina constructoare, 1932:

vs