Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
locomotiva se vede putin insa sunt rare imaginile ce surprind LA articulate ale CFR (foste MAV).

651.014 putin dupa preluarea de catre CFR (se vede placa provizorie montata in locul fostelor placi MAV), in Petrosani. Sursa foto se vede pe poza.



construita Budapesta 2281/1909, disparuta din parc pana in 1952.
 


locomotiva 2507 manevreaza vagoane pe slep in 1913, la trecerea armatei romane peste Dunare. Imagine descoperita in arhiva Muzeului Militar National "Regele Ferdinand".
 
doua masini CFR 50.1 la proba podului peste Nistru de la Tighina, dupa refacerea lui in 18 octombrie 1935.



doua masini 230 la proba podului Baneasa (cunoscut si ca Pasajul Miorita):


imagini din colectia Mihail Macri

din colectia mea, marchiza de 142 in curtea Malaxa, dintr-un unghi mai rar. Masina era noua, la livrare.
 
140.327 in Saalfelden, Austria
xnox8fjn.jpg

sursa - http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,7647968

Locomotive CFR cu locatie necunoscuta in 1938
http://www.drehscheibe-online.de/foren/file.php?17,file=131169]
 
Locomotiva 1704

tx3260872a.png


sursa : http://dingler.culture.hu-berlin.de/article/pj326/ar326225

In ITF, vol.I, la pag. 564, apare imaginea locomotivei 1703...fotografiata in acelasi unghi, cu bielele in aceeasi pozitie. Sau este vorba despre aceeasi masina cu placi diferite, "ca pentru catalog" ?
 
Toplet, drezina. Dupa uniforma soldatului, anii '20:



2063 pe placa depoul Turnu Severin. Tinand cont de anul livrarii locomotivei si de hainele personajelor, intervalul 1912-1916:



sursa: Caras Severin-imagini de alta data.
 
Interesanta imagine!
Detaliile sunt de apreciat: aerisirile remizei, farul central asezat pe cutia de fum si nu pe usa,placa in lemn, cumva impinsa la mana? ...acordeonul si zambetele de pe fetele celor prezenti intregesc fotografia.
Vreo pensionare, cum era obiceiul?
 
Pe un grup local al orasului Comanesti au aparut aceste 2 imagini:

12804766_1037167953023436_8258045805491213331_n.jpg

Cu descrierea (doar citez) : "Garnituri CFR intr-o fotografie din 1909. Circulau pe linia Comanesti-Ghimes-Ciceu cu locomotive din seria 325 000 ce remorcau vagoanele de calatori. Foto in colectia Arhiva Comanesti."

12472529_1036099263130305_3381132866729099257_n.jpg


"Celebra garnitura 1474 intr-o fotografie din 1893. Circula intre Comanesti si Palanca."
 
In prima imagine sunt doua garnituri ale MAV...nu ale CFR. Locomotivele 325 aveau sa ajunga la CFR abia 10 ani mai tarziu. In originalul pozei se vad bine multe detalii, inclusiv uniformele maghiare.

In a doua imagine este un Cn2 CFR, nr 1474 apartinand dep Adjud, locomotiva mixta din care inca mai avem un exemplar la Sibiu. De ce e celebra "garnitura", imi scapa. Chiar si asa, anul pozei este 1894.
 
230.503 cu deflectoare de fum.
230.503_zpseaaqhsym.jpg

Foto - Revista Cailor Ferate 1959
 
Din exceptionala colectie Florin Cicos "Romania in negru pe alb":

1918081_2006032626287705_8718472773877136482_n.jpg


CFR 326 (fosta MAV) probabil la manevra...

13000315_2006042526286715_2601487584239799672_n.jpg


In curtea Malaxa, un 1000 nevopsit si fara fuste (in mod cert neterminat), si un 230 gata de livrare:

13000138_2006042622953372_3498116325401798943_n.jpg


12985473_2006042759620025_6774166757713108672_n.jpg


12963849_2006569882900646_8811693816293578141_n.jpg


12985428_2006570332900601_4734202785046785670_n.jpg


Automotoare Astra seria 700:

12993513_2006575502900084_7431274719044138363_n.jpg


12961635_2006577942899840_4344748542324046622_n.jpg


Incercarea podului, material rulant rusesc, 18 octombrie 1935:

13006638_2006580429566258_1455674912195799617_n.jpg


140.4 scapat pe panta la Timisul de Sus, anii '30:

13010662_2006583952899239_2979068327188766080_n.jpg


13001033_2006584432899191_7551742264899779591_n.jpg


13015685_2006584726232495_4831332138967403879_n.jpg


12963639_2006586232899011_363160005362960252_n.jpg


13043435_2006586522898982_2382465302529173109_n.jpg


gara Hateg in 1910 (cu personalul maghiar de atunci). Masina e 40.002:

13012878_2006587529565548_6788636336203646752_n.jpg


1943 in statia Comana /Giurgiu:

12987186_2006590606231907_7076283175814375378_n.jpg


Locomotiva seria 324 CFR, fosta MAV. Poza este luata in Palas in 1929. Se observa foarte bine semnalizarea interbelica a LA:

13015514_2006591672898467_7077989157795700798_n.jpg


12985451_2006592006231767_7197653954153955350_n.jpg


13000200_2006592689565032_3466400154176126448_n.jpg


echipa de locomotiva si probabil personalul unei statii mici (inclusiv familia care locuia in incinta statiei). Locomotiva seria 1001-1078, perioada interbelica:

13029436_2006592789565022_18702924572022278_o.jpg


arhicunoscutul accident de la Valea Larga din 13 Iunie 1922, trenul accelerat Nr. 15 si podul care s-a rupt sub el....:

12993513_2006593709564930_8363042990234127303_n.jpg


12974274_2006593752898259_4135975118298330502_n.jpg


Colectia Mihail Macri, un 40.000 numar neidentificat, posibil Deva.

12963508_512088692297025_3923815296734622052_n.jpg


PS: in masura timpului disponibil o sa incerc sa va trec o mica legenda la fiecare.
 
colectia Florin Cicos:

CFR 1D 17xx:

10455369_1986431201581181_1306929730321567518_n.jpg


ATM 1000:

940905_1986414361582865_517032492006890653_n.jpg


50.399, acum in Germania, colectia Mihail Macri:

13000136_514085212097373_9135612933524570677_n.jpg


Din ce se mai vinde pe siturile de specialitate:

764.002 in anii razboiului:

13043789_949119578536518_5761732983027512172_n.jpg
 
Singura diferenta vizibila e la forma sertarelor. Adevarul e ca in imaginea de mai sus nu sunt 100% ca e 17xx pentru ca aburul (sau poate calitatea peliculei) nu ma lasa sa vad bine blocul cilindrilor. De aia mai multe prechi de ochi sigur vad mai bine ca cea a subsemnatului si orice completare/corectie e bine venita :)
 
Blocul cilindrilor pare diferit de cel al seriei 1601-1620, (unde partea superioara, a sertarelor, este iesita in afara), insa este diferit si de cilindrii locomotivei 1703, unde cilindrul si sertarul sunt in acelasi plan vertical. Cilidrul locomotivei de mai sus pare iesit din planul vertical cilindru-sertar. Sa fie vreo 17xx cu modificari la cilindrii, din fabrica sau in urma razboiului?
 
Filmul Soldati fara uniforma, 1960.
De la inceput pana la minutul 9:11 si 1:22:20:
https://www.youtube.com/watch?v=dtXk7NNGNOM
 
Uite si sora locomotivei din film, CFR 711 C-n2 1892 Breda , de vanzare pe ebay:

http://www.ebay.it/itm/LOCOMOTIVA-PER-LA-ROMANIA-1892-LA-BREDA-1886-1986-/351703819016?hash=item51e32e6308:g:B~IAAOSwp5JWVNpP



Tot de pe ebay, una din locomotivele seriei CFR 8001-8010, 1902 Breda

http://www.ebay.it/itm/LOCOMOTIVA-IN-COSTRUZIONE-1902-LA-BREDA-1886-1986-/371596170368?hash=item5684db9480:g:hNwAAOSwnipWVOhx



Desi la descriere spune ca este o locomotiva pentru Danemarca, aceeasi imagine am gasit-o pe un alt site cu mentiunea pentru Romania

http://www.associazioni.milano.it/isec/mostra%20Breda/pagine/86-14/plocroman2.htm