Intalniri FREMO - Hanau, Nied, Praga

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Pentru inceput, cateva poze de la o intalnire Fremo la N.

Este vorba de intalnirea "de vara" de la Hanau, langa Frankfurt, care s-a desfasurat saptamana trecuta, de miercuri pana duminica. Au fost prezenti peste 50 de FREMOdelisti din mai toate tarile europene cu aproape 70 de module.







Fotografii de Horia Radulescu







Fotogtafii de Olaf Saenger
 
Inca o data, multumiri lui Florin pentru postarea pozelor.

Ce ar mai fi de adaugat? Ca am petrecut o saptamana super, trei zile si jumatate de "mers" efectiv dupa program (cum se mergea cu "timp x 4" am reusit sa facem cam doua orare dimineata+seara pe zi).

Dinpacate colegii cehi de la Zababov au lipsit in acest an, insa lipsa lor a fost compensata de prezenta, dupa trei ani de pauza, a amicului Olaf cu gara Karlsruhe-Durlach (lungime la scara 1/160 cam 18m, fiind o reproducere exacta a garii reale in starea din 1982), complet functionala acum si comandata prin copia exacta a pupitrului de comanda a garii reale.

Am avut un program variat, cu trenuri autentice (intre care si un D/Ex 262/263 "Orient Express" cu ABafld CFR) si cu un sistem economic functional (si care a si functionat fara probleme, cu exceptia unor trenuri de cocs care s-au incapatanat sa intarzie la turnatorie)

Dupa cum se vede in poze, vagonul CFR ABafld nu a fost singurul reprezentant al Romaniei in mica noastra lume din 1982 ;-)

Intr-un cuvant, ne-am crezut cu adevarat IDM, acari, mecanici sau sefi de gara (unii din noi chiar si sunt) si ne-am bucurat pe deplin de aceste zile!

Sub aspect tehnic, am avut gari cu sisteme complexe precum Durlach dar si unele cu comenzi manuale; la tractiune se foloseste, ca peste tot in FREMO, sistemul DCC cu LocoNet si cate un FRED (controller) la fiecare locomotiva sau automotor.
Necesarul minim de persoane la intalnirea noastra a fost de 23 de persoane, insa am fost mult mai multi! ;-)

Inca ceva informatii despre FREMO: avem peste 1300 de membrii din aproape toate tarile europene, toate scarile sunt reprezentate, cu diferite fractiuni (H0 exista de excemplu si "normal" cu cuple simple si roti RP25 insa si ca "Proto 87" cu roti ca-n realitate si cuple originale cu surub) s.a.m.d'
In fiecare saptamana are loc cel putin o intalnire a noastra undeva in Europa, din Ungaria in Danemarca, de la cele mici cu 20-30 de module pana la peste 100... Asa ca nu pot sa ma intreb, pe cand o fractiune romaneasca FREMO pe H0 (sau chiar pe N'? ;-)

Pentru informatii vizitati http://www.fremo.org sau http://www.fremonet.eu
 
:|

Horia, ma bucur ca impartasesti imaginile astea minunate cu noi . Despre intalniri am mai citit pe forumuri de specialitate. Doua chestii foarte importante pe care rar le intalnesti in modelism mi-au sarit de fiecare data in ochi. In primul rand macazele "home made" cele luuungi ! In al doilea rand "macazul de triaj " care mi se pare cea mai practica chestie cand vine vorba de economie de spatiu si manipulare rapida !

Bravoi si ma bucur in sfarsit ca se aduce vorba despre intalnirile modelistilor la scara N .
 
Buna Dragos,

La noi in FREMO este obligatorie folosirea de sine Code 55 sau 40; daca la primul tip de sina se pot folosi si macazele "mai lungi" de la Peco, in cazul al doilea totul este facut de la zero!

Ok, Olaf e un "caz aparte" - nu toti avem o gara de 15m lungime cu macaze de 400 sau in cel mai rau caz de 190, insa incercam sa pastram un naxim de realism si, avand in vedere salile pe care le inchiriem, ne si permitem. Ce e mai frumos ca o naveta de carbune cu 24 de vagoane sau un IC cu 14 vagoane intr-o curba cu raza (ca model) de 3-4m? ;-)
 
Iarasi cateva imagini de la Horia.
2015_10_03_Praha_FREMO , scara N.













































































 
Seria a doua de poze:
Primele patru, gara Bismark si imprejurimile.
Apoi turnul de apa de la Sercaia al lui Frank de aici pe forum.
Urmatoarele doua gara "Varna", improvizata spontan din Valises-sur-Mer, o gara franceza (ne trebuia un terminus in Bulgaria).
Urmeaza diferite module din Cehia ale colegilor de la Zabavov.

































 
Buna ziua!

Fotografii frumoase!
Da, întâlnirea de la Praga a fost din nou foarte frumos.
Praha este din nou în 2017, sper.
Poate c㒠putem face apoi un CFR traseu / parcurs.

Acesta este turnul meu de apă’. 8)

Salut Frank
 
Multumesc frumos, Florin, pentru postarea pozelor mele.

In prima serie de poze, la care nu am mai scris legendele :( se vad pe langa cateva poze generale de la etajul salii de sport care ne-a gazduit si cateva cu modulele colegilor suedezi, care erau destul de impresionante prin cantitatea mare de constructii proprii; pentru unii pot parea kitsch, insa reprezinta o alta filozofie a modelismului feroviar.

La extrema opusa se gasesc realizarile cehilor de la Zababov, gazdele noastre, care impresioneaza prin realismul lor si prin detaliile puse in opera. Iar modulele germane se situeaza pe undeva pe la jumatate intre cele doua filozofii de mai sus.

"Steagul" Romaniei l-au purtat ca de obicei un german (adica Frank :D prezent cu halta Sercaia) si un alsacian de import, adica subsemnatul. :D

De remarcat impresionanta participare bulgara, cu o grupa FREMO destul de numeroasa, bine organizata si cu module bine concepute, chiar daca unele lasau putin de dorit d.p.d.v. al decorarii.

Asa cum spunea si Frank mai sus, si eu astept cu nerabdare urmatoarea intalnire pragheza programata in 2017!
 
Salut!

Ca o alternativ㒠la Praha acolo în mai, o întâlnire în Russe Bulgaria. :aplauze: Care nu este foarte departe de Bucureşti.

Scara N este organizat de că’tre cei care au fost în Praha.

Acest an nu va merge acolo. Dar poate data viitoare. Poate!

http://meeting.railwaypassion.com/?cid=84

Salut Frank
 
Multumesc pentru link, Frank. Foarte interesant.

Inca nu am vazut pana acum intalnire FREMO la care sponsorul sa plateasca un rezervor de combustibil sau echivalentul participantilor straini. Imi aminteste putin de acea reclama din anii 1930 din metroul parizian in care scria "Romania, benzina oferita gratuit turistilor straini". :D
 
Frank_L a spus:
Salut!

Ca o alternativ㒠la Praha acolo în mai, o întâlnire în Russe Bulgaria. :aplauze: Care nu este foarte departe de Bucureşti.

Scara N este organizat de că’tre cei care au fost în Praha.

Acest an nu va merge acolo. Dar poate data viitoare. Poate!

http://meeting.railwaypassion.com/?cid=84

Salut Frank

Clar, Frank, voi/vom fi acolo, cel putin pentru acomodarea cu rigorile FREMO, sper ca pe viitor sa fim colegi de echipa, multumiri pentru reprezentarea de pana acum ... personal, promit ca voi incerca sa recuperez ... Toata stima !
 
Horia, la Sofia si la Budapesta s-au "sponsorizat" o mica parte din cheltuielile de transport pentru toti participantii , s-au impartit banii in mod egal daca tin bine minte .
La Nessebar am fost pe cheltuiala noastra 100%. Eu il consider in gest frumos pe care poate ca multi nu il vor intelege.

La Ruse voi participa cu cele 4 module FREMO prezentate aici pe forum . Scopul numarul 1 este sa le fac perfect functionale pana la inceputul lunii mai.

Cosmin, pune osul la treaba ! :D
 
Dragos, te cam lasa memoria, la Budapesta ( expozitia la TT - FREMO) ai avut cazarea la hotel 3 zile si mesele de pranz gratis plus decontat benzina pentru 800 km ( drumul Bucuresti- Budapesta sau invers), iar la Nessebar deasemenea ni s-a decontat o parte din benzina.
Se pare ca sponsorii din zona central-est europeana care sustin modelismul feroviar au alta conceptie despre acest fenomen
 
Buna,

In ceea-ce priveste tema mesajelor anterioare, privind decontarea sau rambursarea cheltuielilor, sau m-am exprimat eu gresit, sau nu am fost inteles. Ma miram de faptul ca in Bulgaria se fac "schimburi Barter" participare <> rezervor de CNG sau rambursarea unui rezervor echivalent de benzina insa numai pentru participantii straini. Mi se pare ridicol ca romanul din Giurgiu care merge la Sofia sa fie rambursat insa bulgarul din Rusciuk care face exact 5 km mai putin nu. Este stupid.

La FREMO incercam sa ne ajutam unii pe altii, insa nu exista un "sponsor" al unei intalniri care sa participe efectiv la costuri in scopul de a-si face reclama. Exista exentual o municipalitate sau o institutie care ne pune la dispozitie sala de intalnire pe gratis sau mai ieftin (ea se plateste din casa FREMO, care se umple din cotizatiile noastre), exista oameni care intervin pe langa oficii de turism pentru a avea un pret preferential la hoteluri si case de oaspeti, etc. La Praga avem o asociatie ceha, Zabavov, cum spuneam mai sus, care organizeaza totul (mese de pranz si de seara, plimbarea prin oras cu tramvaiul de epoca) si care de multe ori da mai mult din buzunarul propriu decat primeste inapoi de la noi, cei veniti din alta parte.

Este si unul din scopurile FREMO - care va reamintesc, este Cercul de Prieteni al Modelismului Feroviar European si este non-profit - sa traiasca doar prin cotizatiile membrilor activi si sa nu depinda la intalnirile sale de nimeni din afara. Se va accepta oricand o donatie din partea unui membru, insa in nici un caz participarea unui sponsor cu scopul de a-i face reclama acestuia.
 
personal ma abtin sa fac " judecati de valoare " daca nu sunt in cunostiinta de cauza, nu amestec o expozitie de acum 3 ani de la Sofia ( fara nicio sponsorizare) cu o expozitie ce va fi in mai, ar fi stupid, fiecare expozitie internationala la care am participat pana acum nu a avut reclama de la vreun sponsor, sursele din care s-au sustinut anumite cheltuieli ale participantilor au fost strict ale organizatorilor, pe de alta parte nu vad nimic rau daca o societate de transport feroviar la o anumita aniversare a ei suporta la o expozitie de modelism feroviar organizata cu aceasta ocazie cateva rezervoare de GPL pentru transportul expozantilor veniti din Polonia, Germania, Cehia, Ungaria, Serbia si Romania, restul cheltuielilor acestora fiind suportate de fiecare in parte
 
Nu, nu este nimic rau in aceasta, insa nu poate fi vorba de o intalnire FREMO pentru ca modul organizatoric contravine principiilor si regulamentului nostru de functionare. Mai departe, cum apreciaza fiecare in parte o asemenea actiune de sponsorizare este o chestiune personala. Am amintit numai ca asa ceva nu face parte din dezideratele FREMO si ca nu corespunde cu filozofia Cercului de Prieteni.

Asa cum spuneam, nimeni nu va refuza la FREMO un sprijin material dezinteresat, fie din partea unui membru sau a unei asociatii partenere. Insa FREMO nu se va lega niciodata de o firma comerciala in masura in care o actiune a noastra ar putea fi folosita de aceasta in scopuri publicitare. Ne servim noua, nu altora, acesta este si scopul unei asociatii non-profit de drept german (si probabil si de drept roman, nu cunosc legislatia din Romania in acest domeniu).

Pentru modelistul participant, diferenta este mica si in cele mai multe cazuri irelevanta: o actiune ca cea din Bulgaria nu poate aparea in caldendarul oficial FREMO (vezi https://www.fremo-net.eu/termine/treffen/treffen2016/ ) pentru ca nu poate fi organizata de catre Cercul de Prieteni din motivele enuntate mai sus. O asemenea actiune o organizeaza o asociatie locala, cu sprijinul unui sponsor, si aceasta poate invita cu cea mai mare placere membrii FREMO de pretutideni sa participe. Asta este tot. Insa ea nu poate fi calificata drept "intalnire FREMO" cum a facut in mod gresit Frank mai sus.

Organizatorii bulgari au scris corect:
Scales:

TT- scale according to the FREMO rules

N - scale according to the FREMO rules

H0 - for BULMARKET train traffic only

Only DCC accepted!!!
 
Dar nu am spus c㒠aceasta este o întâlnire FREMO.

Este esenţial ca în imediata apropiere a România o întâlnire cu conducerea dup㒠reguli FREMO.

Cred c㒠începuturile sunt în Bulgaria. Gruparea N este prea mica pentru pe propriile picioare. Dar dac㒠grupul creşte, ceea ce este, probabil, un grup FREMO reală’.

Am vedea, de asemenea începuturile în România. Poate avem în România atunci un grup de FREMO.

Dar, în acelaşi timp, este sponsorizarea o soluţie. Sau conectarea la un alt eveniment mai mare.

Ich hab doch gar nicht gesagt, dass das ein FREMO-Treffen ist.
Entscheidend ist, dass in der Nähe von Rumänien ein Treffen ist mit Fahrbetrieb nach FREMO-Regeln.
Ich denke, dass das die Anfänge sind in Bulgarien. Die N-Gruppe ist zu klein um auf eigenen Beinen zu stehen. Aber wenn die Gruppe wächst, dann wird das vielleicht eine echte FREMO-Gruppe.
Ich sehe auch die Anfänge in Rumänien. Vielleicht haben wir dann in Rumänien auch eine FREMO-Gruppe.
Aber in der Zwischenzeit ist Sponsoring eine Lösung. Oder das Anschließen an einer anderen größern Veranstaltung.


Noapte buna
Frank L.