Statii de cale ferata CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Craiova 1972
4abdf1482ecea32779dfae5f51505abf.jpg

sursa - http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=132803260
 
Vechea si noua gara Bacesti Maresal C-tin Prezan, Vaslui.

20170722_140440copy.jpg

20170722_140706.jpg
 
Vă propun o discuție pe tema „gări fără fețe“, sper să fie topicul corect. Anume, gări sau stații care au fost demolate sau modificate substanțial, și nu sunt documentate prin fotografii. Nu vreau un inventar sec, doar să visăm un pic la „Graalul“ unor fotografii care probabil n-au existat niciodată sau așteaptă să fie descoperite.

Încep eu cu zona Brașovului:

- Gara Suburbiu (1873?-1962/7x?) Pe traseul vechi al CF din Brașov, la intersecția Bld Griviței cu Str. Plevnei. Demolată.
- Gara Hărman veche (1891-1944) distrusă de o explozie
- Gara Predeal 2 (1939-1968) construcție provizorie de lemn, ca o cabană, apărută la dublarea liniei și demolată după construirea gării actuale. Se ghicește în câteva vederi, dar e departe sau nu e întreagă. Arhitect parcă Petre Antonescu
- Halta Dumitru Voina/Bela Breiner (?-1960?) În Brașov, la intersecția CF cu Str. Zizinului
- Halta Căpeni/Kopecz, între Ormeniș și Augustin

Din ciclul clădirilor care încă mai există, dar nu am văzut poze cu ele de pe când erau gări:

- Gara Bartolomeu veche (1891-1967?)
- Gara Timișul de Jos (193x?-200x?) Parcă văzusem o poză pe un forum, dar mică.
- Halta Măgurele (1891-195x?) Între Bartolomeu și Cristian
 
am gasit un sait cu gari din dubla monarhie.Nu am rasfoit sa vad daca sint si din Romania, insa deoarece si aici avem citeva (am avut mai multe) din standardul MAV m-am gindit sa postez.

https://www.facebook.com/Austro-Hungarian-Bahnh%C3%B6fe-%D0%90%D0%B2%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE-%D1%83%D0%B3%D0%BE%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96-%D0%B4%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%86%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96-163256044388173/?hc_location=group_dialog
 
E chiar mai interesant...sunt si garile fostei concesiuni LCIE acum imprastiate prin Romania si Ucraina. Interesant cat de bine renovate si aproape de original sunt cele din Ucraina....spre diferente de surorile din Romania.
 
Probabil cele de prin Romania sint imprastiate si fizic sau ,,in situ" cum sa zic?

Am remarat unele gari care au arhitectura ca pe linia Cacica.
 
S-a scos de mai bine de un an. Acuma nu reusesc sa faca locul rotund. Diverse teorii ale conspiratiei.