Link-uri utile, diverse

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna,
In ideea mea sunt doua chestiuni: ori se mediatizeaza prea mult problemele , ori chiar sunt prea multe probleme aici la noi.

De ce oare aud asta nu numai in Romania, ci si in cele trei tari in care traiesc (Franta, Germania, Elvetia)?

Este doar o impresie.
 
Dragos, parerea mea este ca poza este frumoasa prin faptul ca cei doi mecanici isi dau mana, plus modul de incadrare a pozei.
Nu are nicio legatura cu o Greva ca fiind romaneasca. Aici trebuie sa spun ca subscriu celor spuse de Catalin.

PS: mai ai si alte greseli de orto~, dar lasa asa...
 
Nu stiu daca postez bine aici,dar incerc totusi,vizionati acest filmulet mie mi s-a parut interesant dupa ce am vazut un crampei la stirile de la ora 8 la Protv.L-am cautat pe google si l-am gasit si m-am gandit sa-l pun sa-l vada si altii,cum ar fi cei doritori de o bere rece la botul trenului :D
A bar in Prague has model trains deliver beer...
 
Și ca s㒠aprofundă’m ideea, iat㒠mai multe detalii:

http://www.expats.cz/prague/article/bar-reviews/bar-review-vytopna/

TIPS: Tarom a introdus curse la dou㒠zile Cluj-Praga (din 5 august).
Cic㒠pân㒠prin decembrie se mai gă’sesc biltete promoţionale la 93 euro dus-întors, cu toate taxele incluse. Mere de un weekend la Praga.
 
La acelasi pret cu trenul pe relatia Brasov-Budapesta-Praga.
Brasov-Budapesta-Brasov cu 58 euro la cuseta de 6 locuri cu oferta FORTUNA Tickets si Budapesta-Praga-Budapesta cu 36 euro cu oferta SparDay CZ.
Asta pentru cei ca mine care nu se grabesc, care vor sa calatoreasca cu trenul si le este frica avion.
 
Pentru o astfel de servire inedita se merita o ''fuga'' in Praga, sa vizitezi orasul si seara sa te retragi in barul cu pricina sa vezi pe viu,cum se zice ,diorama cu trenulete,pana la urma este o diorama chiar daca serveste intr-un scop comercial aparte.Ce scara sunt trenuletele?Un HO nu cred ca ar putea fi ,nu cred ca ar incapea sondele de bere in vagoane.Mi se pare ca si la noi este un restaurant sau bar cu trenulete,am sa caut locatia si am sa revin cu detalii.
 
Da am gasit barul si terasa de la noi care servirea se face pe calea ferata chiar daca este in miniatura:
Terasa la Trenulete,din Bucuresti str.Barbu Vacarescu 164 pe langa lacul Tei,cu toate ca se mai da adresa str Maior Covaru nr.6 sec 2 in spatele clubului de modelism feroviar Atelierul cu trenulete.Imagini pe google Terasa la Trenulete.
 
Barul şi terasa despre ai fă’cut menţiunea "Pantiru", din Bucureşti, erau/sunt ale lui Mihai Craciun, din ce mai ştiu.....din perioada în care s-a închis Forumul Railway. Trenurile din acest bar sunt L.G.B.-uri (sau G-uri, cum li se mai spune) cu ecartamentul de 45 mm, care corespunde ecartamentului metric de 1.000 mm (linie îngustă’). Scara de proporţie a acestor trenuri este 1 : 22,5.
Aceast㒠scal㒠"G" a fost fost creat㒠de fraţii Wolfgand şi Eberhard Richter în 1968, când firma lor de familie "Ernst Paul Lehmann Patentwerk" a introdus denumirea de "LGB" (Land-Garten-Bahnen) noilor lor produse pentru utilizare la interior/exterior, fapt pentru care aceste modele au câteva caracteristici aparte comparativ cu cele de interior exclusiv.....au buza bandajului roţilor mai mare pentru a le putea "ţine" pe şine pe untraseu chiar mai denivelat şi care poate avea frunze sau ap㒠pe calea de rulare ; cuplele sunt supradimensionate pentru a nu "se rupe trenul" în condiţiile de exterior ; detalii ca bare de susţinere sunt tot supradimensionate pentru a "rezista" accidentelor sau folosirii mai dure (modelele sunt mult mai grele); motoarele şi sistenul de tracţiune sunt protejate contra umezelii.... Sunt imagini pe "Youtube" cu astfel de trenuri rulând prin...ză’pad㒠!
Date despe aceste trenuri poţi gă’si şi pe "www.onlytrains.com".
Am avut şi noi la MOCĂNIÅ¢A 2005 şi 2006 de la Sfântu-Gheorghe un astfel de tren cu o locomotiv㒠ce funcţiona cu abur (abur produs de un arză’tor cu butan pentru brichet㒠şi la care vagoanele fuseser㒠fă’cute "home-made" de că’tre Dan Cosma, din Braşov).
M-am lungit un pic...cu scuze, toate cele bune!
 
Multumesc mult dimitrov,pentru precizari,ca barul ar fi al fam Craciun am aflat de la alt coleg,Ferrocarril,nu stiam prea multe nici despre G-uri,filmulete cu trenuri prin curte, ai dreptate berechet pe youtube,dar nu am stiut ca sunt mult mai complexe,de fapt ar fi trebuit sa banui ca marind scara si dimensiunile automat vrem sa mai adaugam ceva in plus la model sa poata indeplini si alte functii de care esti privat la scarile inferioare,ca marime.
 
"Pantiru".....LGB sunt şi pentru mine "un vis" frumos.............ce n-aş vrea s㒠am prin curte (chiar îngropate într-un strat de betonn) nişte şine de 45 mm peste care s㒠trec cu maşina că’tre garaj, dar pe care s㒠am plă’cera rulă’rii unei garnituri (cel puţin).......cu un circuit cât mai lung posibil....şi culmea s㒠m㒠opresc la "semnalul barierei" (comandat de soţie - aşa ca s㒠m㒠oftice - pân㒠la garaj, fiindc㒠ea d㒠drumul la tren)......iar eu "şofer cinstit" s㒠stau ră’bdă’torrrrrrrr.............
Una este să’-ţi placă’.......alta este să’-ţi permiţi............oricât ar fi pasiunea de mare ...altfel ră’mâi ca un copil care plânge în faţa vitrinei când pă’rinţii îi refuz㒠ceea ce el vede în vitrină’....din "n" motive...........
 
Visuri,visuri,am si eu ca orisicare,dar cum ai spus si tu ,de la vis la realitate uneori este drum lung.Eu visez macar sa gasesc un spatiu unde sa-mi pot pune o diorama prin casa,acum doi ani cand a inceput fiimiu cel mic sa renoveze apartamentul lui de la parter a facut o boxa cu acces din casa,am zis gata,spatiul de sub dormitor este al meu,4,6m pe 2,6m ,era ceva,dar inaltimea este doar de 1,6m si ''colac peste pupaza'' cand ploua mai abundent sau cand s-a topit zapada se infiltreaza apa in subsol,am renuntat.Deci inca un vis spulberat precum un balon de sapun.
 
Pe 4 februarie primul CD Railjet a inceput testele pe reteaua OBB.

Arata fain:

http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/nase-vlaky/-17531/

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=5896&action=dview
 
Un link interesant despre cimitire de trenuri in lume. La adresa http://mundoferroviario.com.br/top-10-abandoned-beauties-cemeteries-train/ gasiti 10 galerii (dati click pe fiecare poza de galerie pentru a vedea toate pozele...
Mie mi-a placut...
 
Google Street View takes you inside Japan's newest high-speed rail

http://mashable.com/2015/03/13/google-street-view-japan-bullet-train/
 
Gam3 a spus:
Google Street View takes you inside Japan's newest high-speed rail

http://mashable.com/2015/03/13/google-street-view-japan-bullet-train/

De remarcat:
- new line will be able to transport passengers between the two cities in just two-and-a-half hours (549 km)
- tickets for the inaugural run sold out in just 25 seconds
- The train features three separate seating options: The luxurious "Grand Class," the "Green Car" and the "Standard Class."


Concluzie: pare o prostie sa mergi cu masina prin Japonia :)

PS
Dar tot eu zic: daca nu ai mers cu un 20-50 de la Satu-Mare la Bucuresti, Hecht sau Dimitrov pe sate pe la bunici, sau un 21-47 pe naveta catre serviciu, jucand un 66, Filcau sau un "Cruceas" (Cruce), ... ai mers si trait degeaba cu CFR-ul :) - ce vremuri.
 
Eheee stai asa ca filc stiau putini.Era un fel de Ciampions Lig cind se punea de un filc in vagonul de bagaje cu care te intorceai acasa.Toata lumea devenea suporter dar de fapt se uitau fara sa inteleaga. Apoi se trecea pe 66 si cruceas ca se faceau rapid, chiar si 2 grupuri intr-un compartiment.(Golden Lig era cu cartile ,,sexi" de la sirbi :oops: )

Ca sa nu mai zic de naveta cu Dimitrovul, mai tirziu cu etajatele de la Arad.

Ce vremuri.