Poze de la 1900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
1... Din pozele puse mai înainte de tine Că’tă’line, unlele au devenit "invizibile".......

2... Referitor la podul "TROTUÅž XII" de pe DN 12A de la Lunca de Sus/Pă’ltiniş-Ciuc (HR), de pe sectorul Comă’neşti - Miercurea Ciuc, am că’utat cu destul㒠ardoare date despre reconstrucţia acestui pod (Construcţii pentru Transporturi în Romaânia 1881-1981, vol. I.), dar nu am aflat mai nimic (şi perioada W.W.I este cu date puţine despre acest pod......, decât c㒠deja imediat dup㒠trecerea "frontului" W.W.II, prin zonă’, a intrat la refacere de urgenţă’....




........... Ca poz㒠cu podul "TROTUÅž XII" atât am gă’sit în vol. I, al lucră’rii....
Numai bine, tuturor !!!
 
catalin a spus:
Semafor a spus:

Salut Semafor,

mai exact este un crop dintr-o imagine foarte cunoscuta a Garii Targoviste atunci (Gara de Nord astazi) autor Carol Popp de Szathmari. Poza intreaga este o poveste in sine aratand gara asa cum era la constructie (mult inainte de 1900 pentru ca poza e din 1872 :)).

Locomotiva este un B1 apartinand concesiunii Strousberg in varianta initiala, fara nisipar si buncar pacura pe tender si vagonul fara culoare interioare, comunicarea intre compartimente facandu-se pe acea pasarela exterioara. Ca fapt divers, in timpul mersului "nasului" folosea aceiasi pasarela exterioara pentru a vizita fiecare compartiment si a verifica biletele onor calator ...

Imaginea originala, intreaga, aici:

https://sites.google.com/a/intraconnect.ro/cenafer/muzeul-cfr/fototeca/statii/Gara%20de%20Nord%201872%20%20.jpg?attredirects=0

Il las pe Florin sa va scrie si care sunt cele doua vagoane de langa magazia de coletarie (astazi ar fi pe peronul din fata McDolands) :)

pentru ca am avut sansa sa studiez putin originalul lui Szathmari din 1872 mentionez ca vagoanele sunt: 503 (stanga), 175 B (cel de calatori) si locomotiva este un B1 (nu 1A1 cum apare in ITF) si cred ca am distins pe placa "Vasluiu" adica masina nr 69...
 
Cele 2 vagoane nu apar in inventarul din 1899.
 
Dupa integrarea administratiilor private in Directiunea CFR vagoanele au fost renumerotate. Cele care mai erau in tara... Idem si la locomotive pentru ca existau mai multe masini cu acelasi numar dar de la administratii diferite. Parcul din 1899 este deja unul tarziu...
 
O imagine necunoscuta pana acum, descoperita de Sorin Tudose (in colectia caruia se afla) parte din proiectul focsanivechi.ro

Gara Marasesti in timpul armistitiului din 1918. In stanga soldati romani, in dreapta germani. Se observa ca gara a fost redata circulatiei, curatata de daramaturi. Avea sa fie refacuta complet in starea intiala intre 1920 si 1923. Dpdv arhitectural a mai avut cativa fratiori (gari gemene) printre care Vaslui, Fetesti....

 
Una din foarte rarele imagini ale statiei Varciorova, peronul romanesc (majoritatea pozelor sunt dispre Dunare). Cladirea era asezata intre liniile administrate de MAV si cele administrate de CFR, gazduind serviciul vamal si locuintele personalului. Astazi zona nu mai exista, fiind acoperita de apa. A se observa si gradina, element care il gasim in epoca la aproape toate statiile de cale ferata. Era ingrijita de personalul statiei, in CFR existand si o pepiniera speciala si un serviciu dedicat...Pe langa straturile de flori se intalneau des si diverse legume, folosite de personalul statiei si familiile lor.

746_001_zpsedjssjuo.jpg
 
Gara Craiova:

13124973_621174424701267_9167240798881101377_n.jpg


Sursa: pagina FB "Oltenia mea"

"Fotografie realizata in urma cu 99 de ani de Lübeck Oswald, cu gara din Craiova la 1917,descoperita in arhivele Deutsche Fotothek.
Vechea gara a Craiovei a fost construita intre 1868-1874 si demolata in 1970.
foto,sursa:Lübeck Oswald/Deutsche Fotothek Germany.
Lübeck, Oswald, 1917
Aufn.-Nr.: df_hauptkatalog_0361057
Originalnegativ (Kunststoff, 9,8 x 14,6 cm, schwarzweiß)
Eigentümer: SLUB / Deutsche Fotothek"
 
aceiasi gara, fotografie de constructor, 1873:

Craiova%201873_zpsydapx750.jpg


asta mi-e greu sa o datez, avem calesti si niste masini din anii '40 intr-o stare jalnica dar soldatii ce se vad in poza poarta uniforma de inspiratie sovietica, deci post 1950....poate....

Gara%20Craiova%20_zps1c59ya53.jpg
 
Predeal, circulata 1935

s-l1600.jpg


http://www.ebay.com/itm/B19445-Predeal-Gara-corner-cut-romania-real-photo-Schanzpass-railway-station-/331852952673?hash=item4d43fa3461:g:vMcAAOSwInxXMjTW

s-l1600.jpg


http://www.ebay.com/itm/B7438-Romania-Predeal-Gara-Railway-Station-Hotel-Palas-Schanzpass-brasov-train-/331852908534?hash=item4d43f987f6:g:pC8AAOSwNKVXMiek
 
Atelierele Pascani 1876:

13177187_1775059272727981_1859544877257899030_n.jpg


Pascani 1871:

13237683_1775059359394639_7503463353137355684_n.jpg


Roman 1873 si "Porumbelul" o imagine arhicunoscuta.....

13256254_1775059459394629_5890738746015665678_n.jpg


Pod CFR Comanesti (jud Arges) 1871:

13178564_1775059446061297_5984377288043752299_n.jpg


Imaginile le stiti, apartin lui Carol Popp de Szathmári...
 
Predeal 1929

s-l1600.jpg


http://www.ebay.com/itm/ROMANIA-1929-PREDEAL-GARA-RAILWAY-TRAIN-STATION-LA-GARE-/121999644273?hash=item1c67bed671:g:EpMAAOSwl9BWGiJe

Nu reusesc sa imi dau seama ce este dupa vagonul din dreapta...

Constanta...

$_57.JPG


http://www.ebay.de/itm/Foto-Rumanien-Hafen-Constanta-Zug-Eisenbahn-Lok-Train-aus-Album-/172222461177?hash=item28194234f9:g:sR8AAOSwNsdXSeDY

Bucuresti 1910...ce gara este?

s-l1600.jpg


http://www.ebay.com/itm/Roumanie-Bucarest-La-Gare-cca-1910-Vintage-silver-print-Romania-Bucharest-/371531833796

Constanta 1910...in prima imagine , vagonul Goerlitz, ale carui planuri au fost reconstituite de catre Dorin

s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


http://www.ebay.com/itm/Roumanie-Bucarest-Le-train-officiel-conduisant-le-Congres-a-Constanza-cca-19-/351629235977

De la acelasi vanzator , cateva imagini interesante de pe linia Lemberg-Cernauti-Iasi

http://stores.ebay.com/photovintagefrance?_dmd=2&_nkw=czernowitz
 
E Constanta, vechea gara de calatori din port....
Poza e luata de pe o nava de calatori, se vede luciul apei si acele elemente de siguranta ( nu stiu cum se numesc, azi se folosesc cauciucuri legate) care se interpun intre nava si cheu ptr a nu deteriora coca. "Muntele" din spate este faleza pe care se afla orasul si gara mare, de unde se cobora pe celebrul Z pana la gara din port....
 
Tot de la Constanta...

s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


s-l1600.jpg


http://www.ebay.com/itm/lot-12-plaques-verre-negatif-Roumanie-train-vapeur-bateau-de-croisiere-cavalerie-/391465875502?hash=item5b252f382e:g:eek:8wAAOSwdG9XRaG2
 
Ultima imagine e o poezie !
C-n2 Haswell la manevra in port si vagoanele alea de transport cereale (sau legume).....
Locomotiva nu are placa de iuteala maxima deci imaginea poate sa fie facuta pana in 1904 !
In penultima poza apar personaje in uniforma CFR model 1888, in stanga se distinge un ofiter roman rang superior ( greu de dus din poza cine e ) si in dreapta un ofiter in uniforma Imperiului Otoman !

O analiza a intregului cliseu de 12 cadre ne poate spune exact cu ce ocazie s-au facut pozele si in masura timpului sper sa identific evenimentul in zilele ce urmeaza.