Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Exact aşa sunt făcute osiile originale, iar lamelele mele colectoare calcă pe roţi şi frecarea este mare. Eu doresc să le înlocuiesc cu osii izolate pe o parte, fiindcă astfel lamelele colectoare pot să calce pe axe şi nu pe roţi, frecarea fiind mult micşorată.
 
Ultima editare:
Eu am reusit sa pun osii Piko la vagoanele Heris, care veneau cu osii descentrate din fabrica. Axul osiilor Piko este ceva mai lung decat cereau boghiurile iar miscarea lor era franata. Am largit spatiul necesar fixand osiile initial imediat inafara locasurilor, si incalzind boghiul cu un foehn pt. cateva minute. Dupa racirea sub apa rece de la robinet, boghiurile au ramas in noua pozitie, perfecta pt. osiile Piko. Si nu uita de o micropicatura de ulei in fiecare locas.

Ma gandesc ca 0,4mm nu este imposibil de obtinut la boghiurile tale si nici nu s-ar sesiza vreo diferenta.
 
Se poate ajusta/mari distanta dintre punctele de prindere la boghiuri, cu ajutorul unui spiral. Operatia este oarecum delicata, pentru ca unghiul varfului spiralului trebuie sa coincida cu unghiul dela capetele osiilor. ....
 
în binecunoscutul meu stil
3.gif
, m-am adresat direct firmei Hornby, sub egida căreia îşi desfăşoară activitatea Rivarossi (sau cel puţin aşa am înţeles eu). Spre marea mea surpriză (în sens pozitiv, evident
16.gif
), dialogul a continuat şi cei de la Hornby mi-au transmis că au identificat osiile adecvate pentru vagonul meu - nr.art.E0363 Electrotren - şi mi-au indicat distribuitorii din România de unde le pot obţine. în plus... firma mi-a oferit gratuit cele 4atru osii, just this once (numai de data aceasta), ca să mă ajute la remedierea mai rapidă a problemei semnalate
113.gif

Ieri am primit pacheţelul respectiv şi, foarte încântat, am măsurat osiile. Diametrul era de 10.3 mm
36.gif
, dar lungimea osiilor era de 24.3 mm
46.gif
... Totuşi, încurajat de mesajele voastre anterioare, am încercat să le înlocuiesc şi... am reuşiiiiiit!!! Noile osii se potrivesc perfect în boghiurile vagonului şi se rotesc foarte frumos, fără frecări. Aşa că am modificat rapid colectoarele astfel încât să calce pe axe, ceea ce a îmbunătăţit FOARTE mult rularea vagonului fără să afecteze culegerea curentului. Deci... acum pot declara încheiată operaţiunea respectivă, mulţumind tuturor celor care m-au ajutat
41.gif

P1110132-roti-vagon-dormit_zps3dac5026.jpg

P1110135-roti-culegatoare-vagon-dormit_zps83e869f3.jpg

 
Ultima editare:
MoşCrăciun2014 a fost foarte generos, aşa că am găsit sub brad... setul Roco nr.art.61417
36.gif
, compus dintr-o locomotivă cu aburi BR50 cu sunet şi cinci vagoane de marfă tare simpatice:
P1130444-BR50-Roco_zpsonmhooxj.jpg

P1130445-vagon01_zps1qt4d7it.jpg

P1130446-vagon02_zpszhbggawk.jpg

P1130447-vagon03_zpsu0xzgxxx.jpg

P1130448-vagon04_zpsuxgc1nj1.jpg

P1130449-vagon05_zpsopv0cxv4.jpg

La acest tren am ataşat încă cinci vagoane platformă pe care le cunoaşteţi deja, aşa că m-am apucat de manevre
16.gif
 
Ultima editare:
'Aratoasa' garnitura DB cargo !

Deosebite si fin realizate vagoanele 4, 5, 6. Sa le rulezi sanatos !
 
:D Superba masina BR50. Are motorul in tender sau in cazan? Sa le rulezi sanatos si la mai multe.
 
Mulţumesc pentru aprecieri!
Vagoanele 4 şi 5 sunt noutăţile din garnitura DB Cargo, realizate ambele de Roco, iar vagonul 6 este realizat de Piko.
BeRea50 are motorul în tender, cu angrenaje către osiile 3 şi 4 ale tenderului şi cu cardan către osiile motoare ale locomotivei. Difuzorul se află pe tavanul cabinei, iar decodorul este foarte bine reglat, astfel încât cele 4atru pufăituri / rotaţie sunt respectate aproape perfect la orice viteză
41.gif
 
Ultima editare:
:D Avantajul scarilor mari. Loc cat cuprinde pt decodor si un difuzor generos. Multam de informatie. In poze nu se vad nici cardanul, nici pinioanele de la rotile tenderului. Asta inseamna ca masina a fost realizata perfect. La mai multe. :p
 
La mai multe si felicitari pentru ca ai fost cuminte si mosul a fost bun cu tine.
Daca suntem cuminti poate anul acesta va poposi si pe la noi.
 
mpursu a spus:
în ziua de 14 august 2014, la Căile Ferate "La Ursu" a sosit o foarte simpatică locomotivă diesel BR290 Trix nr.art.22201 (mulţumesc, Shwan) şi un decodor ESU LokSound V4.0 împreună cu o pereche de difuzoare de 8 ohmi şi 16 mm diametru (mulţumesc, HGD). Am descris aici operaţiunile de digitalizare & sonorizare, aşa că acum vă prezint prima tură a locomotivei la căile mele ferate, asezonată cu o sesiune foto:


Locomotiva este FOARTE reuşită şi sunt foarte încântat de ea. Inscripţiile sunt îngrijit realizate, ventilatoarele sunt bine reprezentate (nu sunt funcţionale), iar tabloul de comandă este perfect vizibil în cabină. Luminile sunt realizate cu LED-uri SMD galbene şi roşii. Farurile laterale conţin micro-cablaje flexibile pe care sunt asamblate LED-urile SMD galbene şi roşii, iar cablajul din locomotivă conţine la capete LED-urile SMD corespunzătoare farurilor centrale.
Deşi în pozele de catalog locomotiva pare a fi "cocoţată" pe boghiuri, se pare că locomotiva reală chiar aşa arată (pagina1 şi pagina2, preluate de pe Wikipedia), deci modelul 1:87 este corect realizat
16.gif


Mai dăm o tură locomotivei...

... şi ne declarăm FOARTE mulţumiţi de noua achiziţie
36.gif
Revin cu filmuleţ de pe Youtube care prezintă o BeRe290 reală în exerciţiul funcţiunii. Acum sunt convins că într-adevăr modelul Trix este corect realizat
41.gif
 
Ultima editare:
Many Happy Returns, Mircea !

Si ca dedicatie, un fan-made clip:
https://www.youtube.com/watch?v=kmAVzMKzxhI